Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اهمیت بسته‌بندی صنایع‌دستی در فروش و صادرات گفت: ازاین‌پس هنرمندان و صنعتگرانی در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی حضور می‌یابند که محصول تولیدی خود را با بسته‌بندی مناسب ارائه کنند.

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، برندسازی و بسته‌بندی را یکی از موضوعات مهم و موردتوجه در حوزه صنایع‌دستی استان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی متمرکز برای این مهم و آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان و صنعتگران با اصول بازاریابی و فروش ازجمله اولویت برنامه‌های ما در سال جاری است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: از سال جاری، حضور تولیدکنندگان صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها به‌شرط ارائه بسته‌بندی مناسب برای محصولات خود است که علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات در امر صادرات نیز اثرگذار است.

 قهرمانیان با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگ غنی خراسان شمالی گفت:«صنایع‌دستی استان برگرفته از این فرهنگ غنی و از تنوع بسیاری برخوردار است به‌طوری‌که در حال حاضر بیش از 16 هزار هنرمند و صنعتگر در 61 رشته فعال صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش‌های انجام‌شده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان توانستند به بازار فروش مجازی نیز راه پیدا کنند و از این طریق میزان تولید و فروش محصولات خود را افزایش دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 19 رشته صنایع‌دستی استان در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: چهار  اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو و 64 اثر مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد: رودوزی‌های سنتی، صنایع فلزی و صنایع چوب، نساجی سنتی، دست بافته‌های داری، گلیم و سفره کردی ازجمله عمده تولیدات صنایع‌دستی خراسان شمالی است.

قهرمانیان گفت: خوشبختانه تولیدات صنایع‌دستی استان روز به روز در حال افزایش است و علاوه بر احیای رشته‌های منسوخ‌شده و حفظ کارگاه‌های فعال، مجوز ایجاد کارگاه‌های جدید سالانه صادر می‌شود به‌طوری‌که در حال حاضر 10 متقاضی دریافت مجوز وجود دارد.

وی به پرداخت 13 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: احداث بازارچه‌های روستایی و دائمی در تعدادی از شهرهای استان و گسترش آموزش‌ها را در سال جاری با هدف افزایش تولید و فروش دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بسته بندي صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی صنایع دستی خراسان شمالی صنایع دستی استان بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری

 استاندار خراسان شمالی در بازدید از نمایشگاه اکسپو از ایجاد ناحیه صنعتی اختصاصی خبر داد و گفت: پس از بررسی در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی در این نمایشگاه با هیئت‌های مختلف تجاری و همچنین سُفرای کشور‌های ترکیه و تاجیکستان در رابطه با ظرفیت‌های صادراتی استان گفتگو کرد.

وی همچنین حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند اکسپو ۲۰۲۴ را فرصتی ارزشمند برای معرفی محصولات و پتانسیل‌های خود به بازار‌های جهانی دانست و گفت: انتظار می‌رود با حمایت مسئولان و حضور فعال‌تر تولیدکنندگان، شاهد افزایش صادرات محصولات ایرانی باشیم.
استاندار بر ضرورت حمایت مسئولان از تولید داخلی و صادرات غیرنفتی، تسهیل تولید و رفع موانع برای تولیدکنندگان، توانمندسازی تولیدکنندگان برای حضور در بازار‌های جهانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات تأکید کرد.

نمایشگاه تجاری ظرفیت‌های صادراتی ایران از هشتم اردیبهشت ماه در ۱۷ سالن نمایشگاهی در تهران گشایش یافته و تا دوازدهم اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است.

 خراسان شمالی هم دستاورد‌های خود در این زمینه را به نمایش گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی