Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان بازگشایی تالارهای پذیرایی با استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با محدودیت شرکت کنندگان و بازگشایی کتابخانه‌های عمومی مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از تصمیمات امروز ستاد ملی عنوان کرد.

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت با کرونا با اشاره به شکل گیری همدلی و انسجام در جامعه و نیز همکاری کم نظیر میان تمامی قوا، نیروهای مسلح و همه خدمتگزاران به مردم برای مقابله با این بیماری، «ائتلاف ملی برای زندگی» را تعبیر شایسته رئیس‌جمهوری در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: براساس این عنوان و باتوجه به فضای خوب حاکم بر کشور امسال را باید سال پیوند، همکاری، همراهی و پیروزی قرار دهیم و بر این مبنا شاهد مقابله کامل با بیماری، غلبه بر مشکلات اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال، تولید، معیشت و زندگی مردم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی پنج هفته اخیر شاهد رفع تدریجی محدودیت‌های پیشین بودیم، ادامه داد:  لازم است به تکرار یادآور شویم کرونا پایان نیافته و اعلام وضعیت سفید یا زرد به منزله اتمام این بیماری نیست و همچنان باید توصیه های بهداشتی در برابر خطرات احتمالی این ویروس، نه تنها فراموش نشود بلکه با دقتی مضاعف، مورد توجه آحاد شهروندان باشد.

زارع با بیان اینکه از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظارتی انتظار دارم دامنه مراقبت‌ها را افزایش دهند، گفت: کارگروه رسانه و فضای مجازی، صدا و سیما و اصحاب رسانه نیز تبیین راهبرد سازگاری با کرونا و ائتلاف ملی برای زندگی را با اطلاع رسانی های لازم و نیز ارائه آموزش های کافی به مردم در دستور کار داشته باشند.

وی با یادآوری تأکید بر رعایت و توجه شهروندان به رعایت دستورالعمل‌ها از همان روزهای آغازین بازگشایی های تدریجی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا از ابتدا، امور را با یاری و همدلی مردم به پیش بردیم و مجدداً نیز می‌خواهیم که مردم یاریگر ما باشند تا زندگی، معیشت و سلامت شهروندان توأمان حفظ شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت درنظرگرفتن دستورالعمل‌های خاص برای مکان پرتردد گردشگران توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید و تصریح کرد: این آگاهی نیز باید داده شود که درخواست همکاری مردم، برای تأمین سلامت آنان و فعالیت پویای کسب و کارهاست و این امر، باید در قالب های مختلف رسانه ای و به صورت هنرمندانه، اطلاع رسانی شود.

وی افزود: تجربه حاصل از اجرای مطلوب طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی باید مورد توجه باشد چراکه هر هفته شاهد بازگشت فعالیت های لازم اقتصادی و اجتماعی هستیم و نباید این موضوع منجر به عادی انگاری در جامعه شود.

استاندار گیلان رعایت پروتکل‌ها در مصلی‌های برگزاری نمازجمعه را خوب عنوان و در عین حال بر لزوم کاهش تردد مردم در مکان‌های پرخطر تأکید و تصریح کرد: باتوجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به جز مراکز درمانی در اماکنی همچون بانک‌ها، پلیس+۱۰ و دفاتر پیشخوان دولت به خوبی صورت نگرفته که باید از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، رصد و پایش شود.

وی با اشاره به اینکه با همت والای تولید کنندگان، کارگران و کشاورزان نه تنها تولید تعطیل نشد بلکه در هفته های اخیر افزایش یافته، گفت: دولت تلاش کرده به روش‌های مختلف از تولیدکنندگان حمایت کند و طبق تصمیم امروز ستاد ملی؛ پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که به دلایلی پرونده بیمه ندارند، کارگران آنها فاقد سابقه بیمه بوده یا به خاطر کرونا دچار مشکل شده اند؛ در همین راستاست و متقاضیان و ثبت‌نام شدگان می‌توانند در سامانه کارا به بانک‌های مشخص شده مراجعه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری تأکید خود در جلسه هفته گذشته شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر لزوم بهره گیری از بستر فضای مجازی در ایام تابستان در جهت تقویت بنیه آموزشی دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت، افزود: مدت زمان باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، فرصتی مناسب برای شناسایی خلأهای آموزش های مجازی و نیز برنامه‌ریزی درست و اصولی برای استفاده از امکانات در فصل پاییز و آغاز رسمی آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال لازم است مراکز آموزش عالی و نهادهای آموزشی اعم از دولتی و غیردولتی با اتخاذ تدابیر لازم در خصوص برگزاری امتحانات دانشجویان ضمن بررسی دقیق، به دغدغه ها در این خصوص پاسخی قانع کننده بدهند.

استاندار گیلان بازگشایی تالارهای پذیرایی با استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با محدودیت شرکت کنندگان و بازگشایی کتابخانه‌های عمومی مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از تصمیمات امروز ستاد ملی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رعایت دستورالعمل ها امروز ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

عباسی با بیان اینکه تقدیم هشت هزار شهید در گیلان، نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان در طول ۴۵ سال گذشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم گیلان رزمندگان گیلانی، سرداران دلاور جبهه‌های حق علیه باطل بودند که با ایثار خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت‌های ملی از ظرفیت و متخصصان استانی هم برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان نهایت بهره را برد زیرا باید فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس متفاوت از دیگر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به زیست بوم گیلان یک اصل برای در احداث موزه دفاع مقدس باشد، گفت: به زیست بوم گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان باید توجه شود از این رو انتظار دارم موزه دفاع مقدس ساخته شده حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان گیلان و شهر رشت در حال احداث می‌باشد که فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و در سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس محترم جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6088001

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس