Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:39:05 GMT

 ضرورت تمرکز مدیریت بوستان‌های جنگلی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۶۸۱۶

 ضرورت تمرکز مدیریت بوستان‌های جنگلی

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا صدراعظم نوری در حاشیه بازدید از بوستان یاس که با همراهی دیگر اعضای کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بوستان های جنگلی یکی از ظرفیت های تهران است، گفت: خوشبختانه در شمال، شرق و غرب تهران بوستان‌های جنگلی وجود دارد که طی فرآیندی این بوستان‌ها بهسازی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازدید صبح امروز در راستای بررسی وضعیت ایمنی بوستان‌های جنگلی و میزان آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی انجام شده است گفت: با اینکه در برخی بوستان ها شاهد رخداد حریق بودیم اما در یاس فاطمی خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع حریق نداشتیم هرچند که در داخل بوستان یاس فاطمی یک ایستگاه آتش نشانی واقع شده که از این رو حوادث در این بوستان زودتر مدیریت می شود.

صدر اعظم نوری افزود: البته مدیریت بخشی از این بوستان، در اختیار سازمان بوستانها است که به خوبی رسیدگی کرده و علف های هرز نیز به سرعت پاکسازی می‌شود.

رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به مدیریت خوب بوستان یاس توسط سازمان بوستانها گفت: این مسئله سبب شده که به مسئله تمرکز مدیریت بوستان های جنگلی فکر کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بوستانها به دلیل داشتن امکانات به صورت تخصصی به مسئله بوستان های جنگلی رسیدگی می‌کند اما مناطق چندین وظیفه دارند که یکی از آنها نگهداری بوستانهای جنگلی است گفت: بر همین اساس یا باید در چارت سازمانی مناطق، مدیریت بوستان های جنگلی ایجاد شود و یا باید مدیریت بوستانهای جنگلی به سازمان بوستان ها سپرده شود.

وی همچنین بر لزوم تعریف کارکردهای جدید برای بوستان ها تأکید کرد و افزود: در این روزها عمده تفریحات مردم، پاساژگردی، رستوران گردی و.... است در حالی که می‌توان با تعریف کارکردهای جدید در بوستانهای جنگلی شرایطی را فراهم کرد که مردم و طبیعت دوستان چندروزی در این بوستانها اتراق کنند.
 

کد خبر 4948473

منبع: مهر

کلیدواژه: بوستان های تهران زهرا صدراعظم نوری شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران قوه قضاییه شهرداری تهران آتش سوزی اکبر طبری کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی وضعیت هوای تهران آموزش مجازی محسن هاشمی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران بوستان های جنگلی سازمان بوستان مدیریت بوستان بوستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌ها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی‌های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

منظور با بیان اینکه خوشحال می‌شویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ می‌تواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

کد خبر 6089685 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها