Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون دادگستری کل استان گیلان از جدیت دستگاه قضایی برای رفع موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در خبر داد و گفت: مشکلات این بخش به دقت آسیب‌شناسی می‌شوند. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

احمد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تشکیل ستاد استانی پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در استان گیلان در سال 92 را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این ستاد در راستای اهداف تعیین شده‌اش بسیار فعال است اظهار داشت: مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان به دقت آسیب‌شناسی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان تلاش قوای سه‌گانه برای عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در ذیل ستاد استانی پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دو کمیته نیز قرار دارد که کمیته حقوقی و پژوهشی یکی از کمیته‌ها محسوب می‌شود.

آقایی آسیب‌شناسی دلایل عدم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از جمله وظایف و کارکردهای کمیته حقوقی و پژوهشی خواند و تصریح کرد: در این کمیته که نقشی مهم بر عهده دارد در حقیقت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها مورد شناسایی قرار می‌گیرند و موانعی را که در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به نوعی اختلال ایجاد می‌کنند برطرف می‌شود.

آیت‌الله مدرسی: مردم هنوز دغدغه ‌معیشتی دارند / الگوی اقتصاد مقاومتی مبنای کار شودهدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه جغرافیایی مناطق آزاد نیستاستاندار کرمان: عدم آگاهی مدیران از اجرای مصوبات قبلی ستاد اقتصاد مقاومتی قابل‌قبول نیست

وی پیگیری مشکلاتی که برای کارآفرینان، تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان به وجود می‌آید را از جمله اقداماتی که در کمیته حقوقی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود ذکر کرد و گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق اصناف و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این کمیته با هم همکاری می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان تشکیل ستاد استانی پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در گیلان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: قوای مجریه، مقننه و قضائیه با جدیت تمام درصدند تا فرمان مقام معظم رهبری را برای عقیم‌سازی تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن اجرایی کنند.

آقایی یکی از عوامل بسیار مهم در جرایم و آسیب‌ها را طبق عقیده پژوهشگران موضوع فقر و بیکاری اعلام کرد و با بیان اینکه این دو مشکل غمبارترین مصیبت اجتماعی محسوب می‌شوند افزود: در آموزه‌های دین اسلام نیز به شکل فراوان به این موضوعات و ضرورت به کاربردن راه‌هایی برای رفع آن‌ها تأکید شده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ و نبرد بر علیه کشورمان شکست خوردند تغییر یافتن تاکتیک آنان برای ادامه خصومت با ملت ایران اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مطرح کردن جنگ اقتصادی تمام عیار و سپس اعمال فشارها و تحریم‌های ظالمانه تاکتیکی بود که دشمن علیه ملت و کشورمان به کار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان ارائه یک مدل و راهبرد مقابله‌ای برای عقیم‌سازی تحریم‌های ظالمانه دشمن تحت عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را متذکر شد و گفت: این مدل و راهبرد در حقیقت الگو گرفته از مشی حکومت امیرالمؤمنین امام علی(ع) است.

آقایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 92 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مطرح و سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه را در جهت تحقق آن مکلف کردند اظهار داشت: در چرخه این ابلاغیه مجلس نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های ذیربط مکلف شد تا قانون نحوه پیگیری و تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را مصوب کند.

وی از ابلاغ دستورالعملی در سال 96 توسط ریاست قوه قضائیه به تمام استان‌ها و شکل گرفتن ستادی تحت عنوان ستاد استانی نحوه پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور سخن گفت و ابراز داشت: پس از این موضوع قوای حاکمیتی مکلف شدند تمام ظرفیت‌های کشور را در جهت تولید داخلی، اشتغال و کارآفرینی به کار بگیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و رفع موانع اقتصاد مقاومتی و شعار جهش تولید نقش‌آفرینی فعالی دارد گفت: در گیلان نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم اهداف اقتصاد مقاومتی به صورت کامل عملیاتی شود.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان گیلان تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری ستاد استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان