Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@08:31:02 GMT

ترفندهای طلایی برای کاهش اشتها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۷۶۴۱

ترفندهای طلایی برای کاهش اشتها

چاقی یا اضافه وزن به یکی از مهم‌ترین معضلات افراد در این روز‌ها به خصوص در دوران خانه نشینی با توجه به شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

ممکن است برای کاهش وزن راهکار‌های زیادی را امتحان کرده باشید، اما نه‌تنها نتیجه‌ای ندیده‌اید بلکه ناامید هم شده باشید. دانشمندان به این نتیجه دست یافته‌اند که انجام هر کاری اگر بر اساس قوانین و مقررات خاص خود باشد حتماً سودمند است؛ بنابراین در ادامه با روش‌های آزمایش شده توسط محققان می‌توانید اشتهای خود را در مصرف غذا سرکوب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسواک زدن

اگر چند دقیقه قبل از مصرف غذا به مسواک زدن اقدام کنید، سیگنالی به مغز شما هشدار می‌دهد که غذا تمام شده است و در این صورت دیگر احساس گرسنگی نمی‌کنید بلکه تا چند ساعت هم سیر خواهید بود.

نوشیدن آب ولرم

محققان به این تیجه دست یافته‌اند که نوشیدن یک لیوان آب ولرم، ۲۰ دقیقه قبل از غذا باعث پر شدن حجم معده می‌شود و با این روش مغز از مصرف غذای اضافی دست برمی‌دارد و به معده دستور سیر بودن می‌دهد.

 

ایستاده غذا بخورید

نشسته غذا خوردن باعث تسلط بیشتر بر بشقاب می‌شود و تا زمانی که حجم معده شما از غذای زیادی پر نشود از سر میز بلند نخواهید شد، به همین علت دانشمندان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که در زمان غذا خوردن حتماً ایستاده باشید؛ چراکه با این روش کالری بیشتری می‌سوزانید و کمتر غذا می‌خورید.

  مصرف شکلات تلخ

شکلات دارای خواص فراوانی از جمله پرکردن حجم معده است که مصرف آن همراه چای جایگزین خوب شیرینی‌جاتی مانند شکر، نبات یا قند است به شرط اینکه تلخ باشد. شکلات تلخ در مقدار بسیار کم باعث تامین انرژی می‌شود و از چاقی یا اضافه وزن پیشگیری می‌کند؛ بنابراین در طول روز با مصرف دو تکه شکلات تلخ بالای ۷۰ درصد از افزایش وزن خود پیشگیری کنید.

  مصرف غذا با دست چپ

در صورت تمایل به کاهش وزن و پیشگیری از چاقی، حتماً با دست مخالف خود غذا بخورید؛ چراکه این کار باعث می‌شود تا بسیار آرام‌تر غذا مصرف کنید و کمتر از نیاز، به بدن غذا برسانید.

مصرف غذا در نور کم

بسیاری از خانواده‌ها در زمان مصرف غذا عادت به روشن کردن تمامی چراغ‌های خانه دارند اما محققان این باور را کاملاً غلط می‌دانند؛ چراکه روشنایی لامپ باعث افزایش اشتهای شما می‌شود و دیگر نمی‌توانید مصرف غذا را مدیریت یا کنترل کنید؛ بنابراین در صورت علاقه به کاهش وزن حتماً در نور بسیار کم به مصرف غذا اقدام کنید.

غذا را چندین بار بجوید

امروزه به علت حجم کاری زیاد برخی از افراد یا از مصرف غذا امتناع یا برای سریع‌تر پیش بردن کار‌های روزمره، به مصرف تند غذا اقدام می‌کنند که این روش بسیار نادرست است و علاوه بر افزایش وزن باعث بروز مشکلات گوارشی از قبیل درد و ورم معده می‌شود؛ بنابراین غذا را به مدت ۴۵ ثانیه بجوید تا هم سریع‌تر سیر شوید و هم از چاقی پیشگیری کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاهش اشتها کاهش وزن سبک زندگی پارسی خبر شکلات تلخ چاقی مصرف غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان جدید بیماری آلزایمر

آفتاب‌‌نیوز :

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که قرص معمولی دیابت به نام تیازولیدیندیون‌ها (TZDs) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

این داروی درمان دیابت که به راحتی در دسترس است برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تجویز و یک یا دو بار در روز مصرف می‌شود. آن‌ها مقاومت به انسولین را هدف قرار می‌دهند و هورمون را قادر می‌سازند تا کنترل گلوکز را بهبود بخشد.

در مطالعه‌ای که بر روی بیش از نیم میلیون بیمار انجام شد، احتمال ابتلا به آلزایمر در افرادی که این قرص‌ها را مصرف می‌کردند ۲۲ درصد کمتر بود.

دکتر جین ژو، سرپرست گروه تحقیق از دانشگاه آریزونا گفت: دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل ازجمله دو زیرگروه اصلی آن، بیماری آلزایمر و دمانس عروقی (VaD) مرتبط است.

هم دیابت و هم آلزایمر با گردش خون ضعیف ارتباط دارند و تیازولیدیندیون‌ها می‌توانند با کاهش کلسترول بد و کاهش فشار خون به مقابله با آن کمک کنند. این دارو جریان خون را افزایش می‌دهد تا اکسیژن بیشتری به مغز برسد که به کاهش علائم آلزایمر کمک می‌کند.

این مطالعه گسترده، سوابق سلامتی آمریکایی‌هایی را که بین ژانویه ۲۰۰۰ تا دسامبر ۲۰۱۹ مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شده بودند، ردیابی کرد. موارد آلزایمر و دمانس عروقی به ترتیب ۱۱ و ۵۷ درصد در میان افرادی که با آکتوس (Actos) یا آواندیا (Avandia) و تیازولیدیندیون‌ها دیگر درمان شدند در مقایسه با افراد تحت درمان با دارو‌هایی مانند متفورمین یا سولفونیل اوره کاهش یافت.

دکتر ژو اظهار کرد: بیماری‌های عروقی خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهند بنابراین کاهش تیازولیدیندیون‌ها در دمانس عروقی ممکن است پیشرفت آلزایمر را نیز کاهش دهد. برخی از مطالعات که تیازولیدیندیون‌ها را با دارونما یا مراقبت‌های استاندارد در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مقایسه می‌کنند، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر را گزارش کرده‌اند.

تصور می‌شود که عوامل سبک زندگی مانند دیابت نوع ۲، نقش کلیدی در ایجاد آلزایمر دارند.

دکتر ژو توضیح داد: نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که تیازولیدیندیون‌ها در بیماران دارای اضافه وزن یا چاق محافظت بیشتری دارند و ممکن است تیازولیدیندیون‌ها منجر به کاهش چاقی مرکزی عامل خطر شناخته شده برای زوال عقل شوند.

این امر امکان مقابله با زوال عقل را از طریق قرص‌های پیشگیرانه باز می‌کند، اگرچه همه دارو‌های دیابت کاهش خطر یکسانی نداشتند و مصرف‌کننده سولفونیل اوره ۱۲ درصد بیشتر از کسانی که متفورمین دریافت می‌کردند در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

دکتر ژو گفت: مطالعات آینده برای استفاده مجدد از دارو‌های ضد دیابت خوراکی برای پیشگیری از زوال عقل ممکن است اولویت‌بندی تیازولیدیندیون‌ها را در نظر بگیرد. مصرف‌کنندگان سولفونیل اوره می‌توانند در مقایسه با مصرف‌کنندگان متفورمین یا تیازولیدیندیون‌ها در معرض خطر بالای زوال عقل باشند بنابراین، نظارت منظم بر عملکرد‌های شناختی در این جمعیت مهم‌تر است.

مکمل سولفونیل اوره با متفورمین یا تیازولیدیندیون‌ها ممکن است تا حدی اثرات جانبی زوال عقل آن را جبران کند.

آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل بیش از ۹۲۰هزار نفر در بریتانیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این رقم در دهه آینده به سرعت افزایش خواهد یافت. تمرکز بر این اقدامات پیشگیرانه که در حال حاضر وجود دارد می‌تواند تا حدودی مانع از ابتلای افراد به زوال عقل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود