Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:51:36 GMT

سرکوب اشتها با این سالاد خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۸۱۹۶

سرکوب اشتها با این سالاد خوشمزه

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سالاد شیرازی به عنوان یک سالاد سنتی و ملی در کشور شناخته شده است و به علت خوشمزه بودن، در کنار انواع غذا‌های پلویی مانند باقالی پلو، قورمه سبزی، لوبیا پلو، قیمه و ... مصرف می‌شود.

سالاد شیرازی در تمام شهر‌های ایران طرفداران خاص خود را دارد و یکی از محبوب‌ترین سالاد‌های ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاد شیرازی دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

کاهش وزن با سالاد شیرازی

سالاد شیرازی دارای ارزش تغذیه ای زیادی بوده و به عنوان چاشنی کنار غذا مصرف می‌شود، اما متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند که مصرف آن حتما کمی قبل یا بعد از غذا باشد تا به این صورت باعث آسیب به دستگاه گوارش نشود.

بسیاری از افراد ممکن است برای خلاص شدن از اضافه وزن یا چاقی اقدامات خطرناکی مانند: استفاده از قرص‌های لاغری یا حذف وعده‌های مهم غذایی مانند صبحانه را انجام دهند که این روش‌ها تنها به سیستم ایمنی بدن آسیب خواهد رساند؛ بنابراین بهترین راهکار برای کاهش وزن یا لاغری استفاده از روش‌های مطلوب مانند کاهش حجم غذاهای دریافتی به بدن است تا بتوان نتیجه مثبتی از آن گرفت.

سالاد شیرازی به عنوان یک سالاد موثر در کاهش وزن شده است و اگر قبل از غذا مصرف شود به علت پرکردن حجم معده از دریافت غذای اضافی به بدن یا پرخوری جلوگیری خواهد کرد. این نکته را به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد سالاد شیرازی به علت سردی آن ممکن است عوارض خطرناکی برای دستگاه گوارش به همراه داشته باشد؛ بنابراین مصرف آن دو یا سه بار در هفته کفایت می کند.

بیشتر بخوانید

۱۲ خوراکی که دشمن چربی‌ها هستند تاثیر فلفل قرمز بر افزایش خاصیت چربی‌سوزی سالاد شیرازی

فلفل قرمز حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است که باعث سرکوب شدن اشتها و کاهش وزن در افراد می شود و اگر مقدار کمی از آن در سالاد شیرازی ریخته شود به سیری زودهنگام کمک زیادی خواهد کرد. عصاره‌ای که از فلفل قرمز گرفته می‌شود در درمان بیماری‌های گوناگون از جمله بیماری‌های پوستی، التهاب، برافروختگی، رفع لک و کک‌و‌مک موثر است. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در فلفل قرمز در مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن موثر هستند.

بهترین راهکار برای چربی سوزی مصرف تمام مواد غذایی به مقدار کم است؛ چرا که این الگوی غذایی هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن افراد می‌شود و هم اضافه وزن را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

خواص باور نکردنی فلفل قرمز

سالاد شیرازی اشتها را کاهش می‌دهد

نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک درباره فواید سالاد شیرازی، اظهار کرد: اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد، سالاد شیرازی به علت ترکیب پیاز، گوجه و خیار باعث ترمیم سلول‌های مغزی خواهد شد، اما این مطلب صحت ندارد و درصورتی که سلول‌های مغزی از بین روند با هیچ ماده غذایی ترمیم نخواهند شد.

او با بیان اینکه هیچ ماده چربی سوزی برای لاغری وجود ندارد، تاکید کرد: سالاد شیرازی به علت اثر پرکنندگی که برای معده دارد، می‌تواند جلوی اشتها را بگیرد و حجم غذای دریافتی را در هر وعده غذایی کاهش دهد و این به معنای آن نیست که اگر آن را مصرف کنیم و غذای زیادی بخوریم حتما لاغر خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش وزن چربی سوزی سالاد شیرازی فلفل قرمز کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!

کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

به گزارش بهداشت نیوز، «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.».

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته