Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@23:22:32 GMT

مرحوم ابوطالب فراتر از یک مربی بود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۸۲۳۷

به گزارش ایلنا، مربیانی بودند که فقط تیم نمی‌ساختند، فقط بازیکن نمی‌ساختند، فقط مربی پیروزی‌ها و شکست‌ها نبودند، بلکه سازنده جریان بزرگی در ورزش بودند. آنها می‌دانستند در کدام مسیر قدم برمی‌دارند، می‌دانستند که می‌خواهند چه اثری بگذارند و چه چیزی را برای ورزش بسازند، می‌دانستند ساخته‌های‌شان قرار است چه کنند و باید چگونه ساخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربیان مؤلف یا مربیان جریان‌ساز فقط مربی نیستند، آنها جریانی در فوتبال می‌سازند که از دل آن صدها ستاره بیرون می‌آید و البته اتفاق مهم‌تری نیز از دل جریان آنها رخ می‌دهد، اینکه دیگران نیز در مسیر آنها گام برمی‌دارند، می‌سازند و جریان را گسترش می‌دهند.

پرویز ابوطالب که سایه‌اش از سر فوتبال ایران رفت، از مربیان جریان‌ساز فوتبال ایران بود. یک فهرست از ستاره‌هایی که او ساخت مثل حسن روشن، نصرالله عبداللهی، محمد دادکان، امیر قلعه‌نویی، ناصر محمدخانی، اکبر میثاقیان، حسین فرکی، جواد زرینچه، غلامرضا فتح‌آبادی، فرشاد پیوس، بهتاش فریبا، مرتضی یکه، حسن شیرمحمدی، بیژن طاهری، رحیم یوسفی، جواد نکونام، سبو شهبازیان، سپهر حیدری و دیگران می‌توان نوشت اما جریانی که او تولید کرد، چه بسا از ستاره‌هایش مهم‌تر بود.

او به باشگاه‌های دیگر و به مربیان دیگر آگاهانه یا ناخودآگاه مسیرهای تازه را نشان داد و به آنها فهماند که ساختن چه لذتی دارد و چه آثاری را بجا می‌گذارد. فوتبال ایران از این دست مربیان کم نداشت اما امروز باید با چراغ در تاریکی دنبال چنین مربیانی بگردیم.

پرویز ابوطالب وقتی مربیگری را شروع کرد که هنوز یک بازیکن برجسته و جوان در فوتبال ایران بود اما عشق به مربیگری و عشق به ساختن جریان نو در فوتبال ایران از جوانی در او زنده بود. پرویز ابوطالب اما فقط یک نام و مشتی افتخار در مربیگری نشد، بلکه او به همه آموخت که فوتبال را باید به یک جریان دایمی برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرد و باید آنها را از کودکی با فوتبال آشنا کرد و آموزش در آن سنین بیش از همه اهمیت و اثر دارد.

پرویز ابوطالب در فوتبال ایران مربیان دیگری را در شهرهای کوچک و بزرگ ایران شیفته روش خود کرد و مربیان کوچک بسیاری در شهر و محله خود بازیکن ساختند و ابوطالب‌های شهر خود شدند. امروز در هر باشگاه ایرانی نام آکادمی را می‌شنویم. به مجموعه تیم‌های پایه نام آکادمی را داده‌اند و البته هیچ شباهتی به آکادمی فوتبال ندارند. پرویز ابوطالب این کار را از چندین دهه قبل در باشگاه‌ها معنا بخشید و تیم‌های پایه را به اصل تبدیل کرد. فوتبال ایران اما حرف مربیانی مثل پرویز ابوطالب را نخواست بفهمد و بزرگترین باشگاه‌های ایران همواره مصرف‌کننده باقی ماندند و هرگز نخواستند تولیدکننده جریان بازیکن‌سازی باشند. در فوتبال ایران بزرگترین باشگاه‌ها انگار دوست نداشتند حرف و منش و روش پرویز ابوطالب را درک کنند، چون برای مدیران باشگاه‌ها ساختن هزینه‌های بی‌فایده لذت‌بخش بود، نه ساختن جریان بازیکن‌سازی. فوتبال ایران پرویز ابوطالب را سال‌ها فراموش کرده بود. او اما فوتبال را هرگز از یاد نبرد و همیشه درباره فوتبال عاشقانه حرف زد و برای فوتبال عاشقانه کار کرد. یاد او همیشه زنده است.

 

مازیار گیلکان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال پرویز ابوطالب فوتبال ایران پرویز ابوطالب باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی خود را درباره دیدار دو تیم مس رفسنجان و پیکان تهران در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال صادر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران در چارچوب هفته بیست‌وسوم لیگ برتر برگزار شد و از سوی رحمان احمدی مربی تیم مس رفسنجان تخلفاتی مبنی بر نقض مقررات و اصول کلی رفتار رخ داد.

جریمه نقدی سپاهان و 4 باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده

 

وی به همین خاطر به مدت یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم شد که این به مدت شش ماه تعلیق می‌شود و باید 300 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

این رأی از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • واکنش توییتر رسمی باشگاه بارسلونا به ماندن ژاوی؛ فراتر از یک مربی
  • مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم!
  • از مورینیو، دشان و آنچلوتی تا آلونسو، کلوپ و فان خال؛ کدام مربیان بزرگ به همکاری با لیورپول «نه» گفتند؟
  • وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست
  • تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • مربی مس ۳۰ میلیون تومان جریمه شد
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند