Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری "المعلومه" الکاظمی که به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) سخن می‌گفت از صدور فتوای جهاد کفایی و تاسیس الحشد الشعبی به عنوان نقطه عطفی در جنگ با تروریسم داعش یاد کرد.

وی افزود:شش سال پیش در چنین روزی مردم عراق با قاطعیت برای دفع و نابودی طوفان بزرگ تروریستی به نمایندگی گروهک‌ تروریستی داعش به پاخاست، در حالی که بسیاری در دنیا گمان می‌کردند، عراق هرگز از این حادثه سالم خارج نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق تصریح کرد: تروریست‌های جنایت‌کار دست به یک سری نسل‌کشی علیه ملت عراق زدند که شامل کشتن شهروندان بی گناه، به اسارت گرفتن زنان بود، حتی عبادتگاه‌ها و آثار باستانی و دینی و منابع طبیعی عراق نیز از گزند جنایات آنها در امان نبود و آنان تمام ارزش‌های اخلاقی و انسانی را زیر پا نهادند.

وی تأکید کرد: فتوای مبارک جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی نقطه عطف و نشانه یک تحول مسؤولانه در مسیر نهضت روحیه ملی‌گرایی و مشارکت مردمی در دفاع از میهن بود.

الکاظمی تصریح کرد: به دنبال صدور این فتوا، بلافاصله مردم ما پیروزی‌های متوالی خلق کردند، داعش را شکست مفتضحانه‌ای دادند، تمام شهرها و خاک عراق را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.

الکاظمی با اشاره به این که "اراده ملت عراق برای دفاع از ارزش‌ها و اداره کشور به صورت دموکراتیک ادامه دارد، افزود: عراقی‌ها مصمم هستند که براساس تحکیم ارزش‌های شهروندوی، یک کشور مدرن و پیشرفته داشته باشند.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ندای آزادی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست