Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی وزیر راه و شهرسازی به تشریح وضعیت پروژه ملی راه آهن اردبیل پرداخت و گفت: هم اکنون کار زیرسازی این پروژه ملی از 85 درصد عبور کرده و ایستگاه مسافر آن نیز تا پایان تابستان قابل بهره برداری خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشور در حاشیه بازدید از راه آهن اردبیل در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح وضعیت این پروژه ملی پرداخت و گفت: پروژه راه آهن اردبیل از دو سال پیش در یک حرکت پیوسته و منظمی رشد داشته و هم اکنون  زیر سازی پروژه از 85 درصد عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 60 کیلیومتر راه آهن اردبیل آماده روسازی است، گفت: کار  10 کیلومتر آن آغاز شده و در حال ریل گذاری است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دولت عزم خود را جزم کرده تا این پروژه بزرگ که چندین سال با رکود مواجه بوده است، قسمت اعظم آن تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی به ارسال تجهیزات و دستگاه های لازم جهت تسریع در پیشرفت کار اشاره کرد و گفت: از هفته های آینده با رسیدن تجهیزات کار روسازی از جبهه های دیگر آغاز می شود تا کار پروژه شتاب بیشتری به خود بگیرد

اسلامی با بیان اینکه بخش اعظم کار، پل های بزرگ است گفت: راه آهن اردبیل پروژه عظیمی است که سهم بزرگ 175 کیلوتر آن را پل ها تشکیل می دهند چراکه منطقه کوهستانی است و دره های بزرگی در این منطقه وجود داد.

وی افزود: کار ساخت 31 کیلومتر تونل و 5 کیلیوتر پل های که در نوع خودش بی نظیر است توسط شرکت های ایرانی در حال  انجام است و در کل راه آهن اردبیل یک اثر مهندسی در تاریخ کشور به حساب می آید.

اسلامی به مشکلات پیش روی پروژه راه آهن اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شیوه تامین مالی این پروژه، تسهیلات دولتی است از این لحاظ  گلوگاه  خاصی در این زمینه نداریم.

وزیر راه و شهرسازی به پیشرفت ایستگاه مسافر پروژه ملی راه آهن اردبیل نیز اشاره کرد و گفت:ایستگار مسافر راه آهن اردبیل نیز در حال احداث است و همگام با پروژه از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار است که یش بینی می شود تا پایان تابستان به مرحله بهره برداری برسد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به راه های مواصلاتی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: نقاط گلوگاه و پرترافیک استان در حال گسترش  است بطوریکه یابد باند دوم بزرگراه در محور شمال و جنوب تا پایان امسال به میزان  60 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در راه آهن اردبیل، هزار و ششصد میلیارد تومان است، گفت: هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش بزرگراه های استان اختصاص داده شده است تا در یک برنامه 4ساله جهش خوبی را در راه سازی اردبیل شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت راه آهن اردبیل اردبیل نیز پروژه ملی تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط امانی و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه، گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد؛ اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام