Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@04:05:05 GMT

تهدید سئول توسط خواهر رهبر کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۸۵۳۴

تهدید سئول توسط خواهر رهبر کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، خواهر رهبر کره شمالی عصر شنبه به وقت تهران کره جنوبی را به بسته شدن یک دفتر فرهنگی که نماد ارتباط بین پیونگ یانگ و سئول است و قطع تماس با مقامات کره جنوبی تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «کیودو» به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی، «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز شنبه در بیانیه‌ای از بسته شدن کامل دفتر فرهنگی با کره جنوبی که در شهر مرزی «کائه سانگ» قرار دارد، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که سخنان خواهر کره شمالی مرحله بعدی واکنش پیونگ یانگ به سئول و پخش جزوات علیه کره شمالی است. در بخشی از بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آمده است: «احساس می کنم زمان آن رسیده که روابط خود با مقامات کره جنوبی را قطع کنیم. ما به‌زودی اقدام بعدی را انجام خواهیم داد.»

خواهر رهبر کره شمالی پیش‌تر گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد. یکی از سخنگویان حزب حاکم کره شمالی نیز گفته بود که کره جنوبی در تعهدات خود صداقت ندارد.

یک مقام ارشد کره شمالی نیز روز شنبه در اظهاراتی تند خطاب به کره جنوبی مواضع و صحبت‌های سئول درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی را «واقعا مضحک» خواند.

«که‌وون جونگ گان» مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که عضو ارشد هیات مذاکره این کشور در گفت‌وگوها با آمریکاست، امروز گفت: «شنیدن اظهارات مهمل مقام‌های کره جنوبی درباره مسائل مرتبط با پیونگ یانگ و واشنگتن واقعا مضحک است (چرا) که آنها هیچ صلاحیتی برای اظهارنظر و دخالت کردن ندارند.»

کد خبر 521271 برچسب‌ها کره جنوبی کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی خواهر رهبر کره شمالی پیونگ یانگ کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول

به گزارش خبرگزاری مهر، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران که سهمیه تیمی بازی های المپیک را در اختیار گرفته اند، برای آماده سازی حضور در این بازی ها پس از یک ماه حضور در کمپ اورلئان، عازم کره جنوبی شدند تا در رقابت های جایزه بزرگ سئول شرکت کنند.

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران ملی پوشان شرکت کننده در این رقابت ها هستند که از سه روز پیش در سئول پیگیر تمرینات‌شان هستند.

رقابت های جایزه بزرگ سئول در بخش انفرادی برگزار می شود. دیدارهای مقدماتی بخش مردان روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) برگزار می شود و دیدارهای جدول ۶۴ نفره به بعد هم دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

بعد از حضور در جام جهانی مجارستان که فروردین برگزار و منجر به قطعی شدن سهیمه تیمی شمشیربازی اسلحه سابر برای المپیک شد، حضور در جایزه بزرگ سئول دومین رویدادی است که ملی پوشان درسال جاری در آن شرکت می کنند.

کد خبر 6094492

دیگر خبرها

  • معرفی تعمیرگاه سانگ یانگ
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس