Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران کمرنگ شدن برخی از فاصله گذاری های اجتماعی و خدشه دار شدن برخی از پروتکل های بهداشتی در استان تهران را نگران کننده عنوان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۳ بیمار در بخش‌های عادی و ۵۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران با تشخیص کرونا بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد بیماران مرخص شده از بیمارستان‌های استان را در طول ۲۴ ساعت گذشته را ۱۹۵ نفر عنوان کرد و گفت: از مجموع مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی، ۱۲ درصد نیاز به بستری داشته‌اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران تعداد افراد بستری شده از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی را عدد قابل تأملی عنوان کرد و گفت: البته در روزهای آینده باید نسبت به این عدد تحلیل بیشتری داشته باشیم.

زالی افزود: وجود موارد جدید بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان نشان دهنده شکننده بودن وضعیت کنترل کرونا در تهران است و وجود موارد جدید بستری در بیمارستان‌ها به معنای حضور بیماری در سطح شهر است.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشایی‌های متعدد و مکرر در روزهای اخیر، شهروندان باید توجه ویژه‌تری نسبت به موضوع کرونا داشته باشند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران هشدار داد: متأسفانه در روزهای اخیر به شکل فزاینده‌ای در سطح شهر در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اختلال ایجاد شده است.

زالی افزود: مجدداً تاکید ما در به ویژه به گروه‌های پرمخاطره عدم حضور غیر ضروری‌تر سطح شهر است و در مواردی هم که افراد برای مسائل معیشتی در سطح شهر حضور می‌یابند با رعایت حداقل‌های موارد بهداشتی می‌توانند سلامت خود و مراجعان را تضمین کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه در روزهای اخیر به شکل فزاینده‌ای در سطح شهر در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اختلال ایجاد شده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای عمومی و محیط‌های کسب و کار به شکل محسوسی کاهش یافته است، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با حضور نهادهای نظارتی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف تهران و معاونان بهداشتی نشستی برگزار شود و تیم‌های نظارتی مجدد شکل بگیرند.

زالی یادآور شد: با توجه به گستردگی بسیار وسیع در تهران، حتی اگر همه تیم‌های نظارتی هم بسیج شوند، ممکن است به صورت کامل پوشش داده نشود؛ طبیعتاً خود مردم و اهالی کسب و کار باید با توجه به شرایط در رعایت نکات بهداشتی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که فردی به یک محل کسب و کار به عنوان مشتری مراجعه می‌کند، اگر هم که مبتلا به بیماری نشود ممکن است به عنوان یک ناقل در سطح شهر تردد کند و هنگام بازگشت نزد خانواده نیز، افراد خانواده را مبتلا کند.

کد خبر 428548

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علیرضا زالی کلانشهر تهران ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران فاصله گذاری استان تهران سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان