Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و مسئولان این اداره با بیان اینکه امروز درصدد این هستیم که بتوانیم برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را تهیه کنیم، اظهار کرد: امروز ما در جامعه با مشکلات فرهنگی بسیاری دست به گریبانیم که انس گرفتن و همراه شدن با همدیگر، یکی از ضرورت‌های حل این مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با طرح این سوال که چه حرکتی فرهنگی در استان رخ‌داده است؟ گفت: در رابطه با ساحت فرهنگ در استان فارس برنامه مدونی نداریم و نمی‌دانیم به چه افق‌هایی باید برسیم و نحوه دستیابی به اهداف فرهنگی‌مان چگونه باید باشد.

او با بیان اینکه بنا بوده در افق ۱۴۰۴ به نقشه مهندسی فرهنگی کشور دست یابیم، افزود: یک کار عمیق فرهنگی برای به ثمر نشستن نیاز به زمان دارد؛ امروز درصدد این هستیم که بتوانیم برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را تهیه کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید طرح پیشنهادی با صاحب نظران به بحث و گفتگو گذاشته شود، تصریح کرد: به دست آوردن یک راهبرد حاصل تکامل افکار است، به همین دلیل باید تعاملی رخ دهد تا راهبردی تعیین شود و این کار باید آغاز شود، مکانی تحت عنوان راهبرد‌ها و اقدامات وجود دارد که باید در هر حیطه‌ای افراد بتوانند حرف خود را بزنند تا پس از آن جمع‌بندی صورت گیرد.

او اظهار میدواری کرد: طی یک سال نقشه مهندسی فرهنگی در برش استانی تدوین شود و گفت: همه افراد در مجموعه‌های مختلف می‌توانند پیشنهادات خود را در این باره بیان کنند و این آغاز راه است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به موضوعاتی که در این جلسه درباره هنر مطرح شد، افزود: با توجه به پیشینه‌ای که کشور در زمینه هنر دارد، ارتباط حاکمیت با گروه‌های انواع هنر و هنرپروری را باید از نو تعریف و بازسازی کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مشکلات مطرح شده درباره فعالیت‌های هنری و فرهنگی بیان کرد: شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری شیراز در زمینه فرهنگی و هنری بودجه قابل توجهی دارند که باید پروژه‌های فرهنگی مشترکی تعریف شود، باید با یکدیگر انس بگیریم، پایه انس در یکرنگی است، در برنامه‌ریزی‌ها نباید اخلاق دور زدن یکدیگر داشته باشیم، باید انصاف و انس وجود داشته باشد.

آیت‌الله دژکام، به مغفول ماندن برخی از بزرگان در شیراز اشاره کرد و گفت: در پشت آرامگاه حافظ قبر مظلومانه وَصّاف شیرازی و مشاهیر بزرگ دیگر تاریخ شیراز قرار دارد که مهجور مانده و حتی سنگ قبر آن‌ها هم در حال نابودی است! در جای جای این شهر سراغی از مشاهیر و بزرگان عرفان و فلسفه و ادب بگیرید که نه نامی از آن‌ها باقی مانده و نه حتی نشانی از مقبره آن ها. این اتفاقات مناسب شان شهر شیراز نیست.

او تصریح کرد: ما باید مشاهیر و بزرگان تاریخ شیراز را شناسایی، تکریم و تبلیغ کنیم و این کار را برای حفظ هویت فرهنگی و دینی این شهر لازم است و من از شما درخواست می‌کنم این مطالبه را به صورت جدی دنبال کنید.

امام جمعه شیراز بیان کرد: علاوه بر این، امروز همه ما وظیفه داریم راه را بر تحریف شخصیت عرفانی و قرآنی امثال خواجه حافظ شیرازی ببندیم و اجازه ندهیم از این شخصیت عارف و قرآنی، چهره‌ای مخدوش نمایش داده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شیراز نقشه مهندسی بزرگان تاریخ نقشه مهندسی فرهنگی امام جمعه شیراز برش استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف

ویدئویی از پهپاد مهاجر ۴ منتشر شده که نشان می دهد از این پهپاد برای کنترل ترافیک در استان فارس استفاده شده است.

کد خبر 749768

دیگر خبرها

  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • فیلم| این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف