Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس  جلوگیری از فرارهای مالیاتی را اقدامی موثر برای جبران کسری بودجه دولت دانست و گفت: فرارهای مالیاتی در کشور رقم بالایی را که شاید به صدها هزار میلیارد تومان برسد به خود اختصاص داده است و باید دولت و مجلس در این مورد تدبیری بیاندیشند.

وی با بیان اینکه دولت نباید برای جبران کسری بودجه امسال از صندوق توسعه ملی کشور استفاده کند، افزود: این صندوق پشتوانه مردم و آینده کشور است و باید برای جبران کسری از راه مناسبی مانند کاهش هزینه‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش هزینه‌های دولت راهی برای جبران کسری

رضازاده تاکید کرد:کاهش هزینه‌های دولت می‌تواند از طریق جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی و صرفه‌جویی انجام شود و در کنار آن استفاده از پتانسیل تولید کنندگان و سرمایه گذاران و همچنین تقویت بخش خصوصی البته نه با وضعیت فعلی می‌تواند موثر باشد.

نماینده مردم سلماس در مجلس با اشاره به سودهای کلان وام‌های تولیدی در کشور بیان کرد: سیستم بانکی کشور با اخذ 30 درصد سود در پرداخت وام‌ها باعث شده تا یک وام 1میلیاردی در زمان بازپرداخت به 8 میلیارد برسد و این موضوع حتی موجب ورشکستگی بسیاری از کارگاه‌های تولیدی شده است که باید با اصلاح نظام بانکداری فکر اساسی برای این مشکل شود.

وی با تاکید براینکه تقویت مناطق ویژه و آزاد اقتصادی مخصوصا در شهرهای مرزی راهی برای تامین بودجه کشور است، افزود: تقویت این مناطق می‎تواند به مردم برای ایجاد اشتغال به صورت خودگردان و صادرات نقش خاصی را ایفا کند.

رضازاده تقویت اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از اقدامات اساسی در کشور برشمرد و گفت: ما باید نیاز کشور به کالاهای اساسی را تامین کرده و حتی مازاد آن را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس با بیان اینکه باید از واردات کالاهای ساخت مشابه اجتناب شود، تاکید کرد: 17 استان ما در حدود 876 کیلومتر با 15 کشور مرز مشترک دارند که می توانیم با گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با این کشورها در جهت رفع نیازهای معیشتی مردم، اشتغال جوانان و کاهش هزینه‌های دولت قدم برداریم./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برای جبران کسری کاهش هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان

استاندار کردستان گفت: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است و پیگیری می‌کنیم تا این امر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عمده بار اصلی توسعه و پیشرفت استان بر دوش کارگران است و آنها چرخ اقتصادی کشور را به چرخش درمی‌آورند.

وی افزود: همواره مرهون کار و تلاش کارگران هستیم که بدون وجود آن‌ها کارها به پیش نمی‌رود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است که پیگیری می‌کنیم این امر محقق یابد.

زارعی‌کوشا بر حل مشکلات بیمه‌ای کارگران تاکید و تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم که سهمیه اختصاص یافته به بیمه کارگران در استان بیشتر شود و بخشی از مشکلات این قشر کاهش یابد.

ضرورت حمایت ویژه از کارگران در راستای رونق تولید

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم تاکید کرد: جهش تولید با مشارکت مردم محقق خواهد شد که باید در این راستا از اقشاری همچون کارگران به صورت ویژه حمایت شود.

وی اضافه کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، معادن و مرز است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احیای واحدهای راکد در استان، گفت: باید در وقت پیری و بازنشستگی نیز کارگران را فراموش نکرد و آنها را در این دوران نیز به صورت ویژه حمایت کرد.

ماموستا رستمی افزود: با حمایت از کارگران، سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان باید اقتصاد کشور را تقویت و با رونق تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم.

کد خبر 749385

دیگر خبرها

  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها