Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@12:28:40 GMT

میوه ای عالی برای استخوان های ضعیف

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۹۲۲۴

استخوان های ضعیف و شکننده همیشه با درد و مشکل همراه هستند ، از آنجایی که یکی از توصیه های درمانی برای رفع هر مشکل در بخش تغذیه قرار می گیرد پس مستقیم به سراغ آن می رویم.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ آیا استخوان های ضعیف دارید ؟میوه ای هست که به سلامت استخوان هایتان کمک می کند.

ممکن است میوه مورد علاقه تان نباشد اما آناناس یکی از بهترین میوه ها برای قوت و سلامت استخوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه ضعف استخوان در میان مردم به خصوص افراد پیر شایع است.

اما اگر جوان ترها از درد استخوان گلایه مند باشند به دلیل بی تحرکی و کمبود غذا های مغذی و ورزش نکردن است.بنابراین راه های تقویت استخوان چیست؟

ورزش کردن و غذای سالم خوردن هر دو برای تقویت استخوان ها مهم است از ورزش که بگذریم به تغذیه می رسیم که در این بخش یک میوه ی عالی برای حل مشکل استخوان ها به شما معرفی خواهیم کرد.

آناناس خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد این دو مهمترین فاکتور های استفاده از آناناس برای تقویت استخوان است. آناناس مزه ی شیرینی دارد و قطعات کوچک آن در سالاد و یا دسرها استفاده می شود ، بیشتر مردم ترجیح میدهند آب آناناس را مصرف کنند.

ویتامین C : آناناس حاوی ویتامین C است که باعث تقویت مفاصل می شود و در تولید کلاژن موثراست

منگنز: آناناس حاوی مواد معدنی دیگری مثل منگنز است و به ارتباط سیناپس ها وبافت استخوان کمک می کند.

ویتامین B : آناناس حاوی ویتامین B1 و B6است و مهمترین ویتامین در تقویت استخوان B12 استخوان کمک می کند.

مس : آناناس حاوی مواد معدنی دیگر به اسم مس است و به سلامت استوخوان ها و عملکرد مفاصل است

بروملین : آنزیم ، بروملین موجود در آناناس به سلامت استخوان کمک می کند در درمان و شکستگی استخوان ها و کاهش تورم و درد موثر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میوه استخوان آناناس سلامت استخوان تقویت استخوان آناناس حاوی استخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره

به گزارش خبرگزاری مهر، توجه به رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر ضرورت تأمین امنیت غذایی و افزایش دسترسی آحاد جامعه به غذای سالم و با کیفیت و ارزان، موضوع سلامت و کیفیت روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی در سفره مردم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفت.

اولین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت روغن‌های خوراکی در سال جدید در دبیرخانه شورای عالی برگزار و تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در زنجیره تولید و عرضه روغن خوراکی به ویژه واردات روغن خام و نگهداری آن در مخازن، تصفیه و پالایش روغن خام و تولید روغن در کارخانه بررسی شد.

در این جلسه، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی از مبدا ورودی روغن خام و کشت دانه‌های روغنی در مزرعه تا سفره آحاد جامعه باید به دقت پایش شود که یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترخیص روغن خام وارداتی مناسب است.

دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، سلامت روغن خوراکی، برنامه آرد و نان کامل، برنامه شیر مدارس و پایش سلامت محصولات کشاورزی و هم چنین وظایفی که هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذیربط بر عهده دارند را در سال جاری با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6098801 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم