Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در حالی‌که هنوز تظاهرات علیه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که چندی قبل به دست ماموران پلیس شهر «مینیاپولیس» کشته شد ادامه دارد، رسانه‌ها از قتل یک سیاه پوست دیگر در این کشور خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه «روت»، «دفتر تحقیقات جورجیا» به نقل از اداره پلیس شهر «آتلانتا» از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران  در جمعه شب به وقت تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس منطقه اعلام کرد که فرد کشته شده «ریچارد بروکس» 27 ساله نام داشت و بعد از تلاش پلیس برای انجام یک آزمایش خواب آلودگی و ممانعت وی ، ماموران تلاش می‌کنند وی را به زندان ببرند.

 به نوشته این وبگاه، پس از مقاومت این فرد سیاه پوست  و جر و بحث با ماموران ، پلیس از کلت الکتریکی استفاده می‌کند. فیلم‌های منتشر شده نیز از تلاش ریچارد بروکس برای گریز از چنگال پلیس و سپس به زمین افتادن و مرگ وی حکایت دارد. پلیس جورجیا اعلام کرده که این شخص بعد از این حادثه به بیمارستان انتقال داده شد، اما  بعد از عمل جراحی درگذشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم بعد از شنیدن خبر این حادثه در محل این ماجرا جمع شده و اعتراض کردند. به گفته مقامات پلیس، این مامور پلیس چهل و هشتمین پرسنلی است که با تیراندازی علیه یک فرد از آغاز سال جاری تاکنون موجب شده تا دفتر تحقیقات جورجیا وارد عمل شد.

به تازگی نیز  یک ویدئو از خشونت پلیس اوکلاهما علیه یک مرد سیاهپوست ۴۲ ساله منتشر شد. طبق گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، در این کلیپ ویدئویی که مربوط به ماه می سال ۲۰۱۹ (۳۱ اردیبهشت ۹۸) است، دو افسر پلیس سفیدپوست را در حالی نشان می‌دهد که «دریک اسکات» مرد سیاهپوست ۴۲ ساله اوکلاهما را بر روی زمین انداخته‌اند و در پاسخ به وی که می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد و خواهان دسترسی به داروهایش است، می‌گویند که برایشان اهمیتی ندارد که او نمی‌تواند نفس بکشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری سی بی اس، در این بیانیه آمده است: تیراندازی هنگامی رخ داد که ماموران اداره پلیس شهر شالوت برای اجرای حکم دستگیری یک مظنون به محل اقامت وی مراجعه کرده بودند.

بر اساس این بیانیه، در جریان این تیراندازی، علاوه بر مظنون اصلی که هدف گلوله افسران پلیس قرار گرفت و جان خود را از دست داد، ۲ مظنون دیگر نیز در خانه‌ای که از آنجا به سمت مأموران پلیس تیراندازی شده بود، دستگیر و برای بازجویی به اداره پلیس شهر شالوت منتقل شدند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه چهارمین افسر پلیس که در این حادثه تیراندازی هدف اصابت گلوله قرار گرفت، به بیمارستان منتقل شده، آمده است: حال این افسر پلیس وخیم گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا
  • لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند