Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:13:51 GMT

400 هزار گوشی هوشمند تا پایان امسال تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۹۸۴۷

400 هزار گوشی هوشمند تا پایان امسال تولید می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: براساس مصوبه شورای عالی مجازی تا سال 1404 بنا داریم 20 درصد سهم گوشی هوشمند را در داخل کشور تولید کنیم به طوری که تا پایان امسال 400 هزار گوشی هوشمند داخلی تولید خواهد شد.

ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه تا پایان امسال ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند در کشور تولید خواهد شد، گفت: در حال حاضر یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی که در کشور وجود دارد، طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند موبایل است، به طوری که شرکت‌های داخلی در این راستا گام برداشته و اقدام به تولید گوشی کرده‌اند و گوشی‌های تولید شده برای کشورهای خارجی نیز ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*  تأمین نیازهای شهروندان در بازار گوشی موبایل

وی افزود: یکی از گام‌های مهمی که در راستای تأمین نیازهای شهروندان در بازار گوشی موبایل انجام داده‌ایم این است که به تولید گوشی و مودم پرداخته‌ایم. در حال حاضر کشورهایی مثل عراق از مشتریان تولیدات ایرانی هستند. در واقع هدف ما از ورود به تولید گوشی موبایل این است که می‌خواهیم کاری بکنیم که تا جایی که می‌توانیم، نیاز جامعه را به خارج از کشور برای تأمین قطعات و محصولات خارجی کاهش دهیم. این در حالی است که با همکاری اپراتورهای داخلی، یک زیست‌بوم طراحی کرده‌ایم که به شناسایی تولیدکننده آن پرداخته و با همکاری آنها در یک برنامه مدون و با نگاه کلان پا به عرصه اقتصاد دیجیتال گذاشته‌ایم. 

* سرویس‌های خط موبایل ایرانی را باندی کرده ایم

هاشمی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند تولید داخل این است که با نگاه ایجابی با همکاری یکی از اپراتورها فعالیت سرویس‌های خط موبایل ایرانی را باندی کرده ایم در واقع برای اینکه بتوانیم شهروندان را برای خرید این نوع گوشی‌ها ترغیب کنیم، بین تولید کننده ، اپراتور و سیستم بانکی در حال برقراری ارتباط هستیم تا در عرضه گوشی های تولید داخل هیچ گونه  مشکلی وجود نداشته باشد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات موبایل گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس ستاد استانی آزمون های سراسری کشور در مازندران گفت : آزمون پنج گروه آزمایشی علوم انسانی ، ریاضی و فنی ، هنر ، زبان های خارجه و علوم تجربی در مازندران طی دو روز برگزاری ، بدون هیچگونه تخلف و تقلب ، در سلامت و امنیت کامل پایان یافت.

حشمت الله علی نژاد در حاشیه بازید از حوزه امتجانی گروه علوم تجربی در دانشگاه علوم کشاورزی ساری گفت :گروه آزمایشی علوم تجربی با 17 هزار و 432 داوطلب ، بیشترین تعداد داوطلبان آزمون سراسری امسال مازندران را به خود اختصاص داده اند .

وی با بیان اینکه نتایج نوبت نخست آزمون سراسری ، نیمه خرداد اعلام و مرحله دوم آزمون سراسری نیز هفتم و هشتم تیر ماه برگزار می شود تصریح کرد :نتایج نوبت دوم آزمون سراسری هم نیمه مرداد و نتایج نهایی نیمه شهریور اعلام خواهد شد.

در آزمون سراسری امسال مازندران ۳۸ هزار و ۲۱۰ داوطلب در ۱۹ حوزه امتحانی و ۱۷ شهرستان با هم رقابت کردند.

آزمون رشته های علوم انسانی و ریاضی و فنی صبح و گروه هنر و زبان های خارجه هم بعد از ظهر دیروز برگزار شد.

با برگزاری آزمون گروه علوم تجربی در صبح امروز ، نوبت نخست آزمون های سراسری امسال پایان یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا