Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناحیه صنعتی تنکابن در سال ۶۰ با هدف تجمیع واحد های صنعتی شهرستان در خارج از محدوده روستایی دهستان سلیمان آباد به طول و عرض حدود یک کیلومتر آغاز به کار کرد و در طول این سالها با فراز و نشیب های زیادی همراه بود.

در حال حاضر ۲۵ واحد صنعتی در این ناحیه مستقر هستند و سه واحد دیگر نیز در حال ساخت می باشد. از این تعداد ۹ واحد صنعتی به دلایل مختلف فعالیت نمی کنند و در رکود کامل هستند که برای احیای آنها یا واگذاری آنها باید تصمیماتی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناحیه صنعتی با گذشت ۳۹ سال از عمر خود همچنان از داشتن راه دسترسی مناسب ، آب آشامیدنی ، تصفیه خانه ، ایستگاه آتش نشانی ، روکش آسفالت ، تلفن و برق کافی محروم است و با وجود تلاش هایی هم که در سال های گذشته صورت گرفته این مشکلات کماکان به قوت خود باقی است.

مشکل دیگری هم که اخیرا این ناحیه صنعتی با آن مواجه شده ، خرید و فروش زمین های اطراف این ناحیه توسط برخی افراد به منظور ساخت و ساز است که به شدت فعالان اقتصادی مستقر در این ناحیه را نگران کرده و آنها خواستار برخورد و ممانعت از این کار توسط مسئولان مربوطه شده اند.

البته در این میان برخی مالکان زمین های اطراف ناحیه صنعتی که در محدوده ۱۶۰ متر قرار دارند نیز بابت بلاتکلیف ماندن زمین هایشان گلایه دارند . آنها می گویند یا ناحیه صنعتی زمین هایشان را بخرد و یا اینکه اجازه ساخت و ساز به آنان دادهشود تا با فروش آن بخشی از مشکلات اقتصادی خود را رفع نمایند.

در همین راستا فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن جلسه ای را در ناحیه صنعتی برگزار نمود تا از نزدیک مشکلات آنجا را مورد بررسی قرار دهد و برای این منظور از دستگاههای مربوطه نیز دعوت به عمل آمد.

ناحیه صنعتی تنکابن نیازمند نگاه ویژه

مدیرعامل شهرک های صنعتی غرب مازندران درباره مشکلات این ناحیه صنعتی گفت : یکی از زمینه های پیشرفت واحد های صنعتی داشتن راه دسترسی مناسب است که متاسفانه این ناحیه صنعتی در طول این سال ها از آن بی بهره است و اگر ۵۰۰ متر از این مسیر ، شانه خاکی ایجاد و روکش آسفالت زده شود تردد ماشین آلات سنگین به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

حمید احمدی افزود : کم عرض بودن پل موجود در این مسیر از دیگر مشکلات ناحیه صنعتی بود که برای تعریض آن ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه شبکه آبرسانی این ناحیه صنعتی نیز با مشکلات زیادی همراه بود ، اظهار داشت : برای تعویض کل شبکه آبرسانی این ناحیه صنعتی به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که خوشبختانه پیمانکار آن مشخص شده و بزودی کار خود را شروع می کند.

احمدی خاطر نشان کرد : در این ناحیه صنعتی واحد های پرخطری همچون تولید یونولیت و ام دی اف وجود دارد که با کوچکترین بی احتیاطی دچار حریق می شوند و استقرار یک ماشین آتش نشانی در این منطقه بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه سیستم روشنایی معابر این ناحیه صنعتی مطلوب نیست ، تصریح کرد : این ناحیه صنعتی تنها ۶ مگاوات برق دارد و با این ظرفیت کم اگر یک واحد صنعتی نیاز به برق بیشتری داشته باشد باید جداگانه اقدام نماید و این وضعیت در هیچیک از شهرک های استان دیده نمی شود.

این مسئول در ادامه با انتقاد از ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف این ناحیه صنعتی ، گفت : متاسفانه برخی افراد با پشتوانه های قوی آمده اند و واحد های مسکونی در نزدیکی ناحیه صنعتی ایجاد کرده اند که باید جلوی آنها گرفته شود.

به گفته مدیرعامل این شهرک های صنعتی غرب مازندران ، ناحیه صنعتی آلودگی صوتی زیادی دارد و امکان زندگی کردن در اطراف آن وجود ندارد و معلوم نیست این افراد با چه قصد و نیتی دست به این کار زده اند.

احمدی بر ضرورت ایجاد یک ساختمان اداری در این ناحیه صنعتی تاکید کرد و افزود : برای رفع مشکل تلفن های واحد های صنعتی قرار است فیبر نوری در این منطقه راه اندازی شود .

وی ناحیه صنعتی تنکابن را نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولان دانست و یادآور شد : برخی از این واحد های صنعتی غیر فعال هستند و تاکنون تلاش های زیادی برای فعال سازی آنها  صورت گرفته اما اگر سرمایه گذاری نمی تواند واحد خود را فعال کند ، اعلام نماید تا به افراد دیگری واگذار گردد.

احداث نیروگاه برق در ناحیه صنعتی تنکابن

رییس اداره برق شهرستان تنکابن در پاسخ به درخواست های مطرح شده در ناحیه صنعتی گفت : برای روشنایی معابر و خیابان های ناحیه صنعتی می توانیم خودروی بالابر در اختیار این مجموعه قرار دهیم و آنها باید تنها نسبت به خرید لامپ اقدام نمایند.

سیروس عمرانی با بیان اینکه هزینه انتقال برق بیشتر به ناحیه صنعتی بسیار زیاد خواهد بود ، افزود : در زمان راه اندازی این ناحیه صنعتی می بایست به منظور تامین برق پایدار ، پست ۶۳ کیلو ولت اجرا می شد که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

وی اظهار داشت : اگر در داخل ناحیه صنعتی زمین به متراژ یکهزار متر در اختیار اداره برق قرار گیرد می توانیم یک نیروگاه برق راه اندازی نماییم.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این نیروگاه ، مشکل برق واحد های این ناحیه صنعتی برطرف شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی غرب مازندران نیز بلافاصله پس از این اظهارات نسبت به تحویل زمین در داخل ناحیه صنعتی جهت ساخت نیروگاه برق اعلام آمادگی نمود.

ساخت و ساز اطراف ناحیه صنعتی ممنوع

سرپرست بخشداری مرکزی تنکابن نیز در این جلسه بر ضرورت رفع مشکلات ناحیه صنعتی این شهرستان تاکید کرد و گفت : هر چراغی که در ناحیه صنعتی روشن می شود به مسئولان دلگرمی می دهد تا آنها مصمم تر از گذشته در این مسیر گام بردارند.

ابراهیم عسگرپور با بیان اینکه عزم و اراده مدیران دستگاه ها در جهت توسعه ، پیشرفت و ارتقاء صنعت شهرستان است ، افزود : این ناحیه صنعتی در خارج از بافت ایجاد شد تا هیچ مزاحمتی برای اهالی روستا نداشته باشد و سرمایه گذار بدون دغدغه به فعالیت خود بپردازد.

وی با انتقاد از ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف این ناحیه صنعتی، اظهار داشت : این اقدام کاملا غیر قانونی است و دستگاه قضا با جدیت پیگیر است و به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر کسی با هر پشتوانه ای اقدام به این ساخت و سازها کرده باید بداند که در برابر قانون تسلیم است و هیچ راه فراری ندارد.

به گفته سرپرست بخشداری مرکزی تنکابن ، هیچ زمینه ای برای خدمات دادن به این واحد های مسکونی  وجود ندارد و باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص استقرار خودرو آتش نشانی در این ناحیه صنعتی یادآور شد : یک خودروی آتش نشانی در دهستان سلیمان آباد پس از مدت ها دوباره احیا شد که در صورت تقبل بخشی از هزینه نگهداری آن توسط واحد های صنعتی ، می توانیم از آن استفاده نماییم.

رفع مشکلات ناحیه صنعتی با بروکراسی حداقلی

فرماندار ویژه تنکابن بر ضرورت حفظ و توسعه ناحیه صنعتی این شهرستان تاکید کرد و افزود : در این ناحیه صنعتی ۴۵۰ نفر شاغل هستند که در کنار هم همچون یک خانواده کار می کنند و بنابراین باید با رفع مشکلات موجود به این مجموعه کمک نماییم.

سید امیر حسینی جو خاطر نشان کرد : واحدهای صنعتی که در این مجموعه هستند اما فعالیتی ندارند باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و در این راستا همه دستگاه های اجرایی باید کمک کنند.

وی با اشاره به شعار امسال  "‌جهش تولید "‌ که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده گفت:‌  اگر می خواهیم در این شهرستان زمینه های اقتصادی فراهم شود باید ارتباط میان دستگاه های مربوطه با فعالان اقتصادی بیش از پیش فراهم گردد.

حسینی جو  افزود : متاسفانه برخی قوانین ، رفتارها ، برخوردها و دستورالعمل ها باعث دلزدگی فعالان اقتصادی شده که باید تلاش کنیم تا میزان نگرانی ها را در این زمینه به حداقل برسانیم.

فرماندار تنکابن در خصوص ساخت و سازهای اطراف این ناحیه صنعتی گفت‌:  متاسفانه میل به داشتن خانه دوم در شمال کشور و بویژه غرب مازندران روز به روز در حال افزایش است و از آنجا که این ساخت و سازها برای دهیاری ها و شهرداری ها درآمدز است باعث گسترش آن شده و تا پست دیوارهای این ناحیه صنعتی نیز کشیده شده است.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز آینده منطقه را تحت تاثیر قرار داده است ،تصریح کرد : اگر هر کسی در هر جایی و به هر شکلی بخواهد ساخت و ساز کند دیگر وجود فرمانداری ، بخشداری و دستگاه های اجرایی بی معنا خواهد بود.

حسینی جو برخورد با متخلفان در این زمینه را ضروری دانست و اظهار داشت : در مورد خرید و فروش زمین ممانعتی وجود ندارد اما کسی اجازه ساخت و ساز در نزدیکی ناحیه صنعتی را ندارد و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد : باید مشکلات این ناحیه صنعتی در یک بروکراسی حداقلی و به دور از آیین نامه ها و تبصره ها برطرف شود تا هر چه سریعتر شاهد رونق آن در منطقه باشیم.

فرماندار ویژه تنکابن یادآور شد : اگر در رفع مشکلات این ناحیه صنعتی قصوری وجود دارد مطمئن باشید عمدی نیست و برخی محدودیت های قانونی و اعتباری در شهرستان باعث طولانی شدن این روند شده است.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.

برچسب‌ها تنکابن سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنکابن سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مازندران تنکابن سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مازندران ناحیه صنعتی شهرک های صنعتی ناحیه صنعتی واحد های صنعتی ساخت و سازهای غرب مازندران رفع مشکلات ساخت و ساز آتش نشانی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد علی زلفی گل در آیین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج گفت: سه هزار خوابگاه متاهلی در سراسر کشور در دست ساخت است. 

وی با بیان اینکه توسعه فیزیکی زیرساخت ها از دستور کار خارج شد گفت: افزایش کیفیت زیرساخت هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است . 

 

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین