Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نتایج آزمایشگاهی، HIV می تواند بر روی سلول های مغز مستقر شده و ویروس عامل ایدز را در بدن گسترش دهد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مشخص شده است که HIV در مدت ۶ روز بعد از ابتلاء به عفونت وارد مغز می‌شود، اما کامل مشخص نبود که آیا سلول‌های مغز آلوده به HIV می‌توانند با آزادسازی HIV سایر بافت‌های بدن را هم آلوده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحقیق جدید محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش شیکاگو نشان می‌دهد برخی انواع سلول‌های مغزی می‌توانند حامل HIV بوده که سپس می‌تواند به سلول‌های ایمنی گسترش یافته و به هر جای بدن بروند.

«لنا الحرثی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما اثبات می‌کند که HIV در مغز نمی‌ماند.»

مغز انسان حاوی میلیارد‌ها آستروسیت است که وظایف گوناگونی از جمله پشتیبانی از رابطه بین سلول‌های مغزی تا حفظ مانع خون-مغز را انجام می‌دهند.

محققان در مطالعه بر روی موش‌ها دریافتند آستروسیت‌های آلوده به HIV قادر به پخش ویروس به سلول‌های ایمنی T مثبت CD ۴ در مغز هستند. سپس این سلول‌های ایمنی از مغز خارج شده و وارد سایر نقاط بدن می‌شوند و در نتیجه عفونت به سایر اعضا بدن نظیر طحال و غدد لنفاوی می‌رسد.

نتایج این تحقیق اثبات می‌کند که مغز به عنوان محل ذخیره اصلی HIV، قادر به آلوده کردن سایر اعضا پیرامونی با ویروس است.

این مطالعه هنوز در مرحله تحقیقات حیوانی است و همچنان نیاز به پژوهش‌های بیشتری دارد. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی شیکاگو سلول های مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تریپل اچ در درفت امسال یک تگ تیم محبوب را از بین برد؟/اخبار WWE

به دنبال درفت امسال یک تگ تیم محبوب از یکدیگر جدا شدند.

طبق نتایجی که در شب اول درفت به دست آمد، اعضای تگ تیم ولف داگز به دو برند مجزا منتقل شدند، به عبارت دقیق‌تر بران بریکر به برند راو منتقل شد و برن کوربن نیز پس از پایان شو اعلام شد که به برند اسمکدان منتقل شده است.

طرفداری | به گزارش Fightful Select، تریپل اچ و نویسندگان WWE از همین حالا به بران بریکر به دید یک فوق ستاره نگاه می‌کنند و به همین دلیل تمصیم گرفتند او ادامه دوران حرفه‌ای خود را در صحنه انفرادی دنبال کند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود که برن کوربن تغییر کاراکتر مجددی را تجربه کند و به احتمال زیاد یک شروع تازه را در جمع ستارگان اصلی خواهد داشت.

بران بریکر و برن کوربن که در ابتدا رقیب یکدیگر بودند، در تغییری غیرمنتظره با هم تگ تیم شدند. آنها علاوه بر قهرمانی در تورنومنت سالیانه تگ تیم داستی رودز توانستند با پیروزی برابر د فمیلی کمربندهای تگ تیم NXT را نیز تصاحب کنند. دوره قهرمانی آنها با کمربندهای تگ تیم بعد از 57 روز و به دنبال شکست برابر آکسیم و نیتان فریزر در تاریخ 9 آوریل به پایان رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • چرا تریپل اچ در درفت امسال یک تگ تیم محبوب را از بین برد؟/اخبار WWE
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود