Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@05:16:03 GMT

فاز اول طرح آبرسانی به غیزانیه افتتاح رسمی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۱۰۰۸

فاز اول طرح آبرسانی به غیزانیه افتتاح رسمی شد

با بهره‌برداری از فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه اهواز ۷۰ درصد از جمعیت این بخش از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه آیین افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز گفت: با اجرای فاز اول این پروژه، ظرفیت انتقال آب به بخش غیزانیه حدود سه برابر افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت این طرح، انتقال روزانه 16 هزار و 800 متر مکعب آب است که با اجرای 23 کیلومتر خط 600 میلی متری از تاسیسات آبرسانی روستایی شهید الماسی شیبان به سمت تاسیسات ایستگاه تقویت فشار آب صفیره محقق شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: عبور خط از لوله‌های مدفون و روکار نفت و گاز، عبور از کانال های آبیاری و زهکشی و جاده های اصلی و فرعی، آبگیری مخازن تقویت فشار آب صفیره، شستشوی خطوط و اجرای 15 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این طرح است.

شریعتی اظهار کرد: توسعه تصفیه‌خانه شهید الماسی شیبان شامل اصلاح سیستم پساب، توسعه و راه‌اندازی پاروهای لجن روب، اصلاح فیلترهای تحت فشار، توسعه ایستگاه پمپاژ آب پاک و ساخت و نصب و راه‌اندازی تابلوهای برق و توسعه ایستگاه تقویت فشار روستای صفیره از دیگر اقدامات برای انتقال آب به بخش غیزانیه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی به هشت روستای دهستان مشرحات گفت: هشت روستای دهستان مشرحات نیز از توابع بخش عیزانیه اهواز هستند که پس از سال‌ها بی‌آبی از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

استاندار خوزستان یادآور شد: فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه شامل 55 روستاست که با کارگزاری 28 کیلومتر خط انتقال از تاسیسات آبرسانی روستایی صفیره تا روستای نزهه به بهره برداری خواهد رسید و تلاش‌ها بر آن است تا ظرف 2 ماه آینده این عملیات نیز تکمیل و بهره‌برداری برسد.

"عادل حرباوی" قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نیز در آیین افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه اهواز گفت: با بهره‌برداری از فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه اهواز 70 درصد از جمعیت این بخش از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در فاز اول این پروژه 30 روستا با جمعیتی بالغ بر 16 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند که در این میان 12 روستا به‌صورت شبانه‌روزی و 18 روستا به‌صورت 10 ساعت در طول شبانه‌روز از آب شرب برخوردار شدند.

حرباوی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه اظهار کرد: در این پروژه 23 کیلومتر خط انتقال از تاسیسات شهید الماسی تا صفیره کارگزاری شده است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به پروژه آبرسانی به روستاهای دهستان مشرحات بخش غیزانیه گفت: خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول43 کیلومتر به‌طور کامل اجرا شده و به تصفیه‌خانه یادگار امام (ره) متصل شده است و از امروز مشکل آبرسانی به این هشت روستا نیز برطرف می‌شود.

حرباوی خاطرنشان ساخت: فاز دوم این پروژه نیز آغاز شده و تا کنون هشت کیلومتر از خطوط انتقال آب از ایستگاه تقویت فشار صفیره به سمت نزهه کارگزاری شده است و همه تلاش بر آن است تا ظرف 2 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شرکت آب وفاضلاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب وفاضلاب شرکت آب وفاضلاب پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه فاز اول پروژه آبرسانی بخش غیزانیه اهواز بهره مند شدند بهره برداری تقویت فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش‌های آبی در دیلم رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل آبفای استان بوشهر ضمن تقدیر از انجام اقدامات اساسی و مهم این شرکت در شهرستان دیلم اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و بحران کم آبی انتظار داریم تدابیری ویژه در خصوص این موضوع اندیشیده شود تا تنش‌های آبی در شهرستان دیلم کمتر و در آینده رفع شود.

وی گفت: برای اجرای پروژه نوسازی شبکه آبرسانی، فرمانداری از منابع شهرستانی و کمیته برنامه ریزی به‌صورت ویژه این موضوع را خواهد دید و بخش دیگری از این اعتبارات هم نیز توسط آبفا تأمین شود تا پروژه رفع فرسودگی خطوط انتقال آب نهایی و شروع به کار شود.

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه شهرک صنوف آلاینده محل تمرکز کارگاه‌های فنی و تجاری است بیان داشت: مشکل لوله کشی و اتصال شبکه داخلی آبرسانی صنوف آلاینده با مشارکت این تعاونی و اداره آبفا بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست می‌توان به تاکید در تسریع روند اجرای پروژه مخزن ۲ هزار مترمکعبی امام حسن و پروژه خط انتقال آب مجتمع دیلم که به‌طول هفت کیلومتر است اشاره کرد.

کد خبر 6087485

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال