Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@15:50:35 GMT

افزایش مزارع شهری در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۱۱۹۹

افزایش مزارع شهری در روزهای کرونایی

گسترش ویروس کرونا بسیاری از مردم در سراسر دنیا را به پرورش محصولات کشاورزی و میوه‌ها در فضاهای خانه‌های خود سوق داده است؛ طراحان شهری و متخصصان غذایی امیدوراند که این روند سیری دائمی را در پیش گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با اعمال محدودیت‌ها برای کنترل ویروس کرونا، مردم در بسیاری از نقاط دنیا خرید محصولات غذایی خود را به میزان بسیار زیاد انجام می‌دهند تا از رفتن به بیرون از خانه پیشگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه، بسیاری از مردم با قفسه‌های خالی مواجه می‌شوند و افراد زیادی نیز از کمبود مواد غذایی در این دوران رنج می‌برند. در این راستا، مردم در بسیاری از نقاط جهان اقدام به ایجاد مزارعی سبز در پشت بام و حتی فضای داخلی خانه‌ها کرده‌اند تا از این طریق میوه و سبزیجات مورد نیاز خود را فراهم آورند. معماران و کارشناسان مواد غذایی امیدوارند که ایجاد مزارع شهری روندی دائمی به خود گیرد و هر روز بر تعداد افرادی که در این مسیر گام برمی‌دارند، افزوده شود.

مزارع شهری در دوران کرونا نه تنها نیاز مردم به مواد غذایی را برطرف می‌کند، بلکه باعث بیشتر در خانه ماندن این افراد در روزهای کرونایی و در نهایت کاهش سرعت انتقال کووید -۱۹ می‌شود. اگر این روند به صورت دائمی در میان مردم ترویج یابد، مزایای دیگری نظیر طراوت بخشیدن به روح انسان و کاهش تغییرات آب و هوایی را نیز به دنبال دارد.

با افزایش چشمگیر جمعیت شهری، محققان پیش‌بینی کرده‌اند که جمعیت شهرنشینان تا سال ۲۰۵۰ به بیش از دو سوم جمعیت کل جهان می‌رسد. در این صورت، اگر مزارع شهری به میزان کافی وجود نداشته باشد، تغذیه مردم با مشکل مواجه می‌شود چرا که واردات محصولات کشاورزی جوابگوی این حجم از جمعیت شهری نیست.

ویروس کرونا اولین رویدادی نیست که در آن مردم با بحران مواد غذایی مواجه می‌شوند و به سمت تولید محصولات غذایی گرایش پیدا می‌کنند. در جنگ جهانی اول، مردم در بسیاری از شهرهای جهان با کمبود شدید مواد غذایی مواجه شدند که در این راستا، توماس وودرو ویلسون رئیس جمهور آن زمان آمریکا، از مردم خواست در خانه‌های خود محصولات کشاورزی و حیوانات خانگی پرورش دهند تا با گرسنگی در این دوران مبارزه کنند. این روند تا دوران جنگ جهانی دوم نیز ادامه یافت و باغ‌های سبز سراسر حیاط‌های پشتی خانه‌ها، مدارس، زمین‌های بدون استفاده و حتی فضای مقابل کاخ سفید را نیز در بر گرفت.

در چند دهه اخیر، سرعت شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه منجر به سوءتغذیه بسیاری از مردم شده است و همین امر طراحان شهری را به توجه بیشتر به امنیت غذایی سوق داده است.

با وجود اینکه برنامه‌ریزان شهری بریتانیا با کمبود شدید زمین برای احداث خانه و خیابان مواجه هستند، اما فضا برای احداث مزارع شهری و تهیه محصولات غذایی مورد نیاز شهروندان در سراسر شهرهای انگلیس به وفور یافت می‌شود.

در کشور ثروتمند سنگاپور، که بیش از ۹۰ درصد از مواد غذایی مورد نیاز شهروندان آن از کشورهای خارجی وارد می‌شود، احداث مزارع شهری نظیر باغ‌های عمودی و بام باغ‌ها در میان مردم روز به روز بیشتر ترویج می‌یابد که امید است در آینده نیاز به واردات مواد غذایی از سایر نقاط دنیا را به حداقل ممکن برساند. مقامات رسمی سنگاپور امیدوارند با افزایش مزارع شهری و پرورش میوه‌ها، سبزیجات و حتی حیوانات اهلی و ترویج آن در میان مردم بتوانند تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۰ درصد مواد غذایی مردم کشور را تأمین کنند.

کمبود مواد غذایی نه تنها در بحران‌هایی نظیر بیماری کووید -۱۹ ممکن است زندگی بسیاری از مردم را با مشکل جدی مواجه کند، بلکه رویدادی است که در هر برهه از زمان ممکن است اتفاق بیافتد. بنابراین، ایجاد مزارع شهری نظیر بام باغ‌ها و باغچه‌های خانگی نه تنها نیاز مردم به تهیه سبزیجات و میوه‌ها را از بیرون برطرف می‌کند، بلکه مواد غذایی سالم و تازه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و مهم‌تر از همه اینکه کاهش دمای کره زمین و پاکی هوا را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 428580

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مزرعه شهری کشاورزی شهری ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بسیاری از مردم مواد غذایی مزارع شهری خانه ها باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟