Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:14:49 GMT

ذخیره سازی بچه میگو در مزارع گمیشان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۱۳۰۱

ذخیره سازی بچه میگو در مزارع گمیشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد قدس علوی اظهارکرد: ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورش میگوی گمیشان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فنی آغاز شده است.

وی افزود: این ذخیره سازی با همکاری دامپزشکی استان، پس از برنامه ریزی های دقیق جهت رعایت مسائل بهداشتی و انجام عملیات آماده سازی بهداشتی مزارع جهت ورود بچه میگوها به مجتمع انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس علوی بیان کرد: اولین محموله بچه میگو از مرکز تکثیر استان بوشهر که دارای تاییدیه بهداشتی بوده است، جهت ذخیره سازی وارد مجتمع شده است.

مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: فصل تولید امسال در مجتمع میگو گمیشان از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا امسال نخستین سالی است که پس از پشت سر گذاشتن بحران بیماری لکه سفید تولید میگو در استان انجام می شود و شیلات گلستان امسال در پی تحقق شعار «تولید سالم و موفق در کنار بیماری» است.

وی بیان کرد: در سال جاری همه پرورش دهندگان موظف به بیمه کردن مزارع خود هستند تا در صورت بروز بیماری یا هر گونه اتفاق غیرمترقبه دیگر ضرر و زیان کمتری متوجه پرورش دهندگان شود.

قدس علوی گفت: در حال حاضر حدود ۳۱ مزرعه با سطح مفید حدود ۴۸۵ هکتار در حال آماده سازی فنی بهداشتی هستند که پس از تایید در کارگروه مشترک کارشناسی (دامپزشکی، شیلات و مسئول فنی) ذخیره سازی خود را آغاز می کنند.

گفتنی است پیش بینی می شود در سال جاری ۵۵۰ تن میگو، در صورت فعال شدن مزارع در استان تولید شود.

کد خبر 4948839

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل شیلات گلستان پرورش میگو ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام بیرجند آتش سوزی جنگل ها گرگان سالروز ارتحال امام خمینی یاسوج امام خمینی ره ذخیره سازی بچه میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ارقام غالب گندم‌های گرمسار ، سیوند ، طلایی و پارسی است
توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه سمپاشی به موقع مزارع می‌تواند تخریب و خسارت آفت به مزارع موثر باشد.
سمپاشی مزارع گندم تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم