Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، روز گذشته و لابه لای اخبار مختلفی که تولید و منتشر می‌شوند و بسیاری شان مستقیم و غیرمستقیم به کرونا و آثار و بلایای ناشی از شیوع از آن در ایران و جهان مرتبط هستند، خبری منتشر شد که در نوع خود عجیب بود؛ رونمایی از هتل‌های وارداتی به ایران.

بر اساس این خبر، وزارت گردشگری کشورمان از نمونه اولیه هتل‌های کپسولی رونمایی کرد؛ مراسمی با حضور وزیر گردشگری که در محل این وزارت خانه برگزار شد و طی آن دو کپسول اقامتی رونمایی شد که وارد کننده آن‌ها کانون اتومبیلرانی و جهانگردی کشورمان است و بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است در فاز نخست ۲۰۰ عدد از آن‌ها وارد و در چند شهر کشورمان فعال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درباره نسخه‌ای از اقامتگاه‌ها سخن می‌گوییم که احتمالا حدس زدن منشا پیدایشش چندان دشوار نباشد؛ تخت خواب‌هایی که به امکانات جانبی محدودی مجهز هستند و نخستین سازنده شان معماری ژاپنی است که احتمالا از ایده اقامات بسیاری از شاغلان در شهر‌های پرجمعیت کشورش مانند توکیو الهام گرفته است.

البته این ایده دیگر متعلق به این کشور نیست و هتل‌های کپسولی در چندین کارخانه در چند کشور جهان از جمله چین ساخته می‌شوند و مشتریان پر و پا قرصی در بسیاری از کشورها، از جمله در کشور‌هایی که امکانات اقامتی نامناسبی برای گردشگران دارند، دارند. اقامتگاه‌هایی محقر که به لطف سیستم گرمایش و سرمایش قابل قبول، جای مناسبی برای گذران شب هستند.

نسخه‌ای مدرن و امروزی برای گذران شب برای گردشگرانی که قصد خوابید در چادر را ندارد و مقوله امنیت هم برایشان بسیار کلیدی و مهم است تا جایی که حاضر هستند برای اقامت در این کپسول‌ها دست کم شبی ۴۰ دلار بپردازند! هزینه‌ای گزاف که برای اقامت در بهترین هتل‌ها در ایران هم کفایت می‌کند!
 

همین یادآوری کافی است تا چرایی واردات این کپسول‌ها (که نام و شکل و شمایلش بی شباهت به کپسول‌های زیستی که موجودات زنده در آن‌ها قرار می‌گیرند و به فضا پرتاب می‌شوند، نیست!) به کشورمان جلب توجه کند. چرایی واردات تخت خواب‌هایی که می‌شود با قیمت خریدشان، اقامتگاه دائمی ساخت و در آن‌ها به گردشگران خدمت ارائه کرد.

این سوال زمانی بیشتر جلب توجه می‌کند که بدانیم اساسا مشکل گردشگری در کشورمان، اقامت گاه نیست چراکه به رغم برخی ادعاها، گلایه همیشگی و دائمی صاحبان هتل‌ها و حتی آن‌هایی که اقامتگاه‌های بوم گردی دایر کرده اند، خالی بودن اتاق هایشان است. اتفاقی که جز در برخی ایام محدود در طول سال، به عینه قابل مشاهده است.

به این ابهام، مقاصد معرفی شده برای استقرار این هتل‌های کپسولی را هم باید افزود: شهر‌هایی از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز که همه از جمله شهر‌هایی هستند که هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی دارند و در حال حاضر هم هتل‌های دیگری در بطن شان در حال احداث است. هتل‌هایی که به یکباره رقیب وارداتی هم یافته اند؛ رقیبی که معلوم نیست چه میزان وارد خواهد شد و آیا بازارشان را نابود خواهد کرد یا خیر.

نکته جالب توجه دیگر درباره این هتل‌های وارداتی، مکان‌هایی است که قرار است این کپسول‌ها در آن‌ها قرار گرفته و خدمت ارائه دهند؛ فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و کمپ‌هایی که احتمالا محل ورود گردشگران هستند. هر جایی که بشود به این کپسول‌ها خدماتی مانند سرویس بهداشتی (که کپسول‌ها از داشتنش محروم هستند) و حمام و حتی امنیت ارائه کرد و در معرض دید گردشگران ورودی هم باشد.

رقابتی نابرابر با هتل‌ها و اقامتگاه‌های دیگر مانند بومگردی‌ها و امثال آن‌ها که شانس برنده شدن هتل‌های کپسولی را بیشتر می‌کند و کیست که نداند نتیجه آن هرچه باشد، برنده شدن میراث فرهنگی و صنایع دستی کشورمان نیست. اتفاقی که رقم زننده آن نه افراد و مجموعه‌های دور از این میراث ها، که وزارت گردشگری و میراث فرهنگی کشورمان است!

وزارت خانه‌ای که در این چند ماه اخیر که شیوع کرونا آسیب‌های زیادی به بسیاری از مشاغل و کسب و کار‌ها از جمله در حوزه گردشگری وارد آورد، تقریبا نقش تماشاچی را ایفا کرد و یکی از جدی‌ترین اتفاقاتی که میزبانی کرده و به نوعی رقم زده، رونمایی از هتل‌های کپسولی و ارائه وعده واردات انبوه این کپسول‌ها در آینده است!
 
 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: هتل کپسولی توسعه گردشگری رونق گردشگری صدای ایران هتل های کپسولی کپسول ها اقامتگاه ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری

افشین مظفری شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است