Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی که پس از شیوع کرونا امکان تخلیه بار در کویت نداشتند، پس از تغییر در شیوه بسته بندی تخلیه بار را شروع کردند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

نوراله اسعدی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز‌ اظهار داشت: کشور کویت پس از شیوه کرونا از پهلوگیری و تخلیه 28 فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر بودند، مانع می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شناورهای برگشتی از کویت از اسفندماه گذشته زیر بار در اسکله های بندر خرمشهر منتظر بازگشایی بنادر کویت و تخلیه بار بودند.

مدیر‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به موافقت بنادر کشور کویت ، گفت: با موافقت این کشور، امکان تردد و تخلیه بار برای شناورهای پهلو گرفته در بندر خرمشهر فراهم شد. در این دوره پساکرونا شیوه بسته بندی بارها تغییر کرد.

صادرات سرامیک و آهن ایران به عراق ‌از مرز چزابه به بندر خرمشهر منتقل شد‌چهارمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر چابهار پهلو گرفت‌حمل و نقل کانتینری در روسیه علیرغم شیوع کرونا افزایش یافته است

وی درباره این تغییر شیوه بسته بندی اظهار داشت: کالاهای ایرانی به شیوه استافینگ و یا کیسه گری در قالب کیسه جامبو در ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به کشور کویت بارگیری شد.

اسعدی بیان داشت: رونق باربری به بندر خرمشهر برگشته است و از ابتدای سال99 تاکنون به وسیله 3 فروند شناور در بنادر کویت باری به ظرفیت بیش از 500Teu  کانتینر تخلیه کردیم. بسته بندی و کیسه گری و همچنین استاف و چیدمان سایر کالاها نیز در کانتینر در حال انجام است.

 وی درباره علت تغییر در شیوه بسته بندی گفت: برای اینکه بتوانیم نظر بنادر کویتی را جلب و اختلاف بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها کاهش دهیم، این تغییرات در شیوه بسته بندی صورت گرفته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مزایایی این شیوه اظهار داشت: هزینه‌های خروج از اسکله‌ها و همچنین ریسک‌های ایمنی دراسکله های بندر خرمشهر در این شیوه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/341/ش

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیوه بسته بندی بندر خرمشهر تخلیه بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد شکیبی نسب اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در یک ماهه امسال با افزایش ۱۸.۵ درصدی به ۱۴ هزار و ۲۱۰ TEU افزایش یافت.

وی بیان کرد: در فروردین امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی نیز در بنادر استان بوشهر با افزایش یک درصدی به چهار میلیون و ۶۳۸ هزار و ۵۱۸ تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: در ماه گذشته میزان ترانزیت در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۳۶ برابری به ۱۳۴ هزار و ۲۷۷ تن رسیده که بیشترین ترانزیت انجام شده به ترتیب شامل مواد نفتی، ماشین آلات، لوازم یدکی، چوب و تخته و مصنوعات فلزی است.

شکیبی نسب اظهار داشت: در فروردین ماه امسال میزان واردات در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۱۷۱ درصدی به ۱۱۲ هزار و ۹۹۱ تن رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: آمار جابجایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ نیز در مجموع افزایش ۲۰ درصدی داشته که در این بین بندر گناوه با افزایش ۵۸ درصدی و جابجایی هفت هزار و ۷۱۹ مسافر شاهد بیشترین افزایش بوده است.

شکیبی نسب افزود: در ماه گذشته آمار تردد شناورد‌های بالا یک هزار تن در بنادر استان نیز با افزایش ۱۲ درصدی به ۱۹۲ فروند شناور رسید.

وی گفت: در ماه گذشته ۴۷۶ فروند شناور در بنادر استان تردد داشته که بیشترین تردد‌ها به ترتیب مربوط به شناور‌های بارج، لنج و سایر، تانکر، مسافری، جنرال کارگو و کانتینری بوده است.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد