Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: در راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی اربعین فعالانی از ۱۵ کشور جهان دور هم جمع شدند و گام‌های نخست فعالیت این بنیاد برداشته شده است. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چهارشنبه 21 خرداد اتفاقی در شهر مقدس قم رخ داد و آن تأسیس و آغاز به کار بنیاد بین‌المللی اربعین با مشارکت نیروهای فرهنگی و اجتماعی در کشورهای مختلف و با حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی جهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بنیاد غیردولتی است و در آن فعالانی از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، انگلستان، کانادا و ایران به ارائه ایده‌های مختلف برای معرفی پیام حماسه راهپیمایی اربعین به جهانیان تلاش می‌کنند. این بنیاد درنظر دارد با ایجاد شعب مختلف، علاقه‌مندان در اصناف و بازار، روحانیون، بانوان و سایر اقشار را برای فعالیت در این مجموعه جذب کند.

«معرفی و تبیین نهضت الهی امام حسین(ع) و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین به جهانیان، جریان‌سازی فرهنگی، علمی و اجتماعی بر اساس آموزه‌های نهضت حسینی(ع)، معرفی الگوهای متعالی انسانی با عنایت به شخصیت‌های ممتاز و متعالی نهضت امام حسین(ع)، تعمیق و ترویج و گسترش فرهنگ اربعین حسینی و جهانی‌سازی این حرکت بزرگ فرهنگی،  ایجاد بستری مناسب برای ارتباطات و تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین نخبگان و فرهیختگان فرهنگی، علمی و اجتماعی، هنری و رسانه‌ای در جهان حول حرکت بزرگ اربعین و نهضت حسینی(ع)،  ترویج و تعمیق گفتمان ضد ظلم و ضد استکباری و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان در جهان بر اساس آموزه‌های نهضت الهی امام حسین(ع) و صیانت و حفاظت از دستاوردهای ارزشمند نهضت حسینی و مواجهه با آسیب‌‌ها، انحرافات و خرافات و پاسخ به شبهات در حوزه اربعین» از جمله اهداف تعریف شده برای این بنیاد است.

از جمله مسئولیت‌ها و وظایف این بنیاد عبارتند از:

برپایی همایش‌ها، هم‌اندیشی‌ها، نمایشگاه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعیایجاد فضاها و بسترهای مناسب به منظور ارائه خدمات علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعیایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز و پایگاه اطلاع‌رسانی الکترونیکی در حوزه اربعینهمکاری و تعامل مؤثر با مراکز، مؤسسه‌ها و سازمان‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، فرهنگی، هنری و اجتماعیایجاد هم‌افزایی بین مؤسسه‌ها و سازمان‌ها و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری و اجتماعی و رسانه‌ای در حوزه اربعینتعیین اولویت‌ها، تنظیم راهبردها و سیاست‌ها در حوزه اربعین و ارائه به مراکز پژوهشی، مطالعاتی و علمی و فرهنگیحمایت از پژوهش‌ها، مطالعات و فعالیت‌های مختلف در حوزه اربعین حسینی(ع)،تولید محصولات فرهنگی، علمی و هنری فاخر در راستای اهداف بنیادساماندهی پژوهش‌ها، مطالعات و آثار تولیدی در حوزه اربعین حسینی(ع)ایجاد و حمایت از گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای پیشبرد امور و تحقق اهداف در حوزه اربعین با استفاده از ظرفیت‌های مردمیایجاد همکاری و تعامل میان گروه‌ها و شخصیت‌های فعال در حوزه اربعین در کشورهای مختلفرصد مستمر چالش‌ها، آسیب‌ها به منظور پیشگیری، رفع و مقابله با آنهاشناسایی ظرفیت‌های حوزه اربعین در عرصه‌های مختلف به منظور تقویت و فعال‌سازی از ‌آنهاکمک به سازمان و نهادهای رسمی مسئول در جهت ارتقاء و تعالی‌بخشی مراسم اربعین 

حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: اربعین فرصتی برای تمدن‌سازی و امت‌سازی است و این مسأله‌ای است که رهبر انقلاب بارها بر آن تأکید داشته‌اند.

وی افزود: امروزه اربعین به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده اما این مسیر باید باز هم ادامه پیدا کند. نباید به اربعین صرفاً به عنوان برنامه‌ای که در ایامی خاص عدّه‌ای به وسیله آن گرد هم می‌آیند نگاه کرد، بلکه باید نگاهی عمیق‌تر و فراتر از اینها به آن داشت.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: اربعین ظرفیتی را ایجاد کرده و آن حضور اندیشمندان و اقوام مختلف از سراسر جهان در این مسیر نورانی است که بسیار ارزشمند است. باید این ظرفیت‌های بالا اعم هنری، رسانه‌ای، انسانی و ... شناسایی شود و این ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت در بیاید.

وی تأکید کرد: این امر در قالب نهادهای دولتی امکان‌پذیر نیست و باید فراتر از دولت‌ها و سازمان‌های رسمی این کار صورت گیرد.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: در طول سال‌های اخیر با شخصیت‌ها و گروه‌های مردمی متعددی در داخل و خارج کشور صحبت کردیم و زمینه‌های این کار با حضور فعالان فرهنگی و علمی داخل و خارج کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی اربعین در قم گفت: در راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی اربعین فعالانی از 15 کشور جهان دور هم جمع شدند و گام‌های نخست فعالیت این بنیاد برداشته شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: اساسنامه‌ای موقتی برای این بنیاد تنظیم شده که البته باید نهایی شود. همچنین هیئت مدیره‌ای برای بنیاد تشکیل شده که باید ظرف مدت 6 ماه کارهای مقدماتی آن را پیگیری کنند.

به گفته وی مجوز پایگاه خبری این بنیاد نیز گرفته و دفاتری در قم، نجف و کربلا برای این کار دایر شده است. حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق هم به عنوان دبیرکل این بنیاد انتخاب شد.

«وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ» در اربعین در حال وقوع استآغاز تربیت‌های آخرالزمانی شیعیان در کربلاست/جامعه باید از فرهنگ اربعین الگوگیری کنداربعین، مژدۀ پایان دوران ضعف شیعه و حرکت به سمت ظهور را نوید می‌دهد

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ستاد مرکزی اربعین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد مرکزی اربعین پیاده روی اربعین اربعین ستاد مرکزی اربعین رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بنیاد بین المللی اربعین هنری و اجتماعی حوزه اربعین سازمان ها شخصیت ها حسینی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز