Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقان با بیان اینکه در شرایط کنونی کمترین کاری که دولت جهت بهبود معیشتی کارگران می‌تواند انجام دهد، حذف قراردادهای پیمانکاری و شرکت‌های واسطه است گفت: قطعا قرارداد مستقیم با کارگران متخصص هزینه‌های دولت را هم کاهش می‎‌دهد.

«محمدعلی دهقان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه در شرایط کنونی کمترین کاری که دولت جهت بهبود معیشتی کارگران می‌تواند انجام دهد، حذف قراردادهای پیمانکاری و شرکت‌های واسطه است اظهار کرد: به‌طور مثال در حوزه وزارت نفت به غیر از نیروهای رسمی، قراردادهای مختلفی چون حجمی، ارکان ثالث، مدت موقت، مدت معین وجود دارد که معضلات فراوانی را در میان نیروی انسانی شاغل ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور استاندار خوزستان در امور پتروشیمی و نفت افزود: نداشتن امنیت شغلی، بی‌ثباتی دستمزد، عدم برخورداری از امکانات و ترفیع شغلی از جمله این معضلات است.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اینگونه بی‌تدبیری‌ها که به راحتی با کار کارشناسی درست قابل حل است، تبدیل به معضلات امنیتی و دستاویز دشمنان نظام شود تصریح کرد :این همه لایه‌بندی قرارداد نیروی انسانی و تعدد کارفرما چه خروجی دارد؟!

 

دهقان با اشاره به اینکه قطعا قرارداد مستقیم با کارگران متخصص هزینه‌های دولت را هم کاهش می‎‌دهد اضافه کرد: البته چندی است به دستور وزیر نفت طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت‌های چهارگانه در حال جمع‌بندی و اجراست ولی به نظر بنده این نیز کفایت نمی‌کند.

 

وی عنوان کرد: شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی متعدد در مجموعه‌های مختلف وزارت نفت بخش گسترده‌ای از نیروی انسانی که بیش از ۱۰۰ هزار نفر است را در خود بلعیده و صرفا عاملی جهت واریز حقوق ماهیانه شده است.

 

مشاور استاندار خوزستان با بیان اینکه لااقل این شرکت‌ها در آموزش کارکنان، کارگران و حوزه بهداشت و ایمنی به‌ویژه در شرایط کرونا مسئولیت‌پذیرتر عمل می‌کردند اذعان داشت: البته می‌بایست نظارت دولت بر آنها افزایش یابد.

 

وی ابراز کرد: متاسفانه در دولت گذشته حجم نیروی انسانی وسیعی که برخی به لحاظ تحصیلی و تخصص غیرمرتبط بودند، به بدنه وزارت نفت تزریق شد که قطعا این موضوع کار را برای دولت تدبیر و امید سخت کرد.

 

دهقان ادامه داد: به همین دلیل بود که در این هفت سال شاهد آزمون استخدامی اساسی نبودیم‌؛ حال با گذشت هفت سال و حجم بازنشستگی‌ها دولت می‌تواند روح امید و انسجام را در بدنه نیروی انسانی وزارت نفت تزریق کند.

 

وی به حادثه تاسف بار خودکشی اخیر که از سوی یکی از کارگران بخش حراست میدان نفتی یادآوران به‌وقوع پیوست اشاره کرد و یاد آور شد: خدمت خانواده مرحوم و همکاران این عزیز در شرکت مهندسی و توسعه نفت تسلیت می‌گویم و امیدوارم هرچه سریع‌تر پیرو دستور وزیر نفت بررسی دقیق صورت گرفته تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

مشاور استاندار خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: این گونه حوادث زنگ خطر را به صدا درآورده و ترمیم قراردادها و برداشتن تبعیض را ضروری‌تر از پیش نشان می‌دهد که امیدوارم دولت با سرعت لازم ریشه این مشکلات را بخشکاند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشتغال کارگران محمدعلی دهقان نیروی انسانی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

صولت مرتضوی در پایان جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون اصلی مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران عنوان کرد: افزایش حقوق را انجام دادیم نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها را در ردیف‌های مبنا انجام دادیم که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد امسال بیش از سال قبل افزایش داشته است. امیدواریم با مدیریت اقتصادی از سوی دولت و مهار تورم و کمک های معیشیتی بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

 

 

وی در خصوص مسکن کارگری بیان کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

مرتضوی درباره لایحه جامع اشتغال اظهار داشت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد