Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان مرکز استان خراسان شمالی گفت: در شیوه‌های نوین کلاهبرداری بانکی با استفاده از یک باند همراه با روانشناس، بر روی خصلت طمع افراد قربانی کار شده و سودجویان به منافع خود می‌رسند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به آمار افزایشی کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان اظهار داشت: کلاهبرداری‌های تلفنی و کارت به کارتی با فعال‌ شدن رمزهای پویا افزایش داشته و البته فیشینگ کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار آذری جهرمی درباره روش جدید کلاهبرداری تلفنی از مردم"کلاهبرداری در فوتبال" سریال شداجحاف بانک‌ها در حق سهامداران عدالت/ کسی پاسخگو نیست!

وی افزود: عدم اطلاع شهروندان از روش کلاهبرداران علت اصلی افزایش آمار است. کلاهبرداران در تماس تلفنی روش‌های دقیقی را برای ذهن‌خوانی فرد انجام می‌دهند و دقت افراد را از بین برده و نیت کلاهبرداران اجرایی می‌شود.

معاون دادستان بجنورد در امور فضای مجازی و اینترنتی، گفت: معمولا کلاهبرداری‌ها در تعطیلات افزایش می‌یابد و برای نمونه 10 کلاهبرداری کارت به کارتی در ایام تعطیلات عید فطر در مرکز استان اتفاق افتاده است.

عباسی با تبیین روش کلاهبرداران در قبال مردم و قربانیان، اظهار داشت: مردم در روزهای تعطیل باید بسیار مراقب تماس و پیامک‌های افراد سودجو باشند. دلیل این اتفاق هم این است که مسدود شدن کارت‌ها توسط بانک‌ها در روزهای تعطیل سخت است. البته تمهیداتی در این زمینه در بانک‌ها و دادستانی اندیشیده شده است.

معاون دادستان بجنورد افزود: در کلاهبرداری‌های اینترنتی و بانکی با توجه به شگرد کلاهبرداران که از خصلت طمع افراد استفاده می‌شود، افراد با سطح طبقاتی و تحصیلات مختلف مورد هدف قرار گرفته و قربانی می‌شوند.

عباسی با اشاره به برخی کلاهبرداری‌های نوین کارت به کارتی، گفت: در شیوه‌های پیشرفته برخی کلاهبرداری‌های اینترنتی، یک کارمند بانک، یک روانشناس و یک نفر به عنوان اجیر کار می‌کنند که در این روش پیگیری این سرقت‌ها بسیار سخت است. نبود بانک جامع اطلاعاتی و هویتی از دارندگان حساب و سیم‌کارت‌ها هم یک مشکل بزرگ در کشف عاملین این نوع کلاهبرداری‌ها است.

انتهای پیام/311/ ت

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کلاهبرداری ها کارت به کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود

تین نیوز

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می شود.

به گزارش تی نیوز به نقل از ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

 

 

 

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند