Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@03:41:13 GMT

کمپین حمایتی خاص لبران جیمز از سیاهپوستان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۲۳۵۷

به گزارش ایلنا، این طرح با عنوان «بیشتر از یک رأی» بر ثبت نام و رو آوردن سیاهان در انتخابات ملی پیش رو تمرکز دارد اما همانطور که از نامش پیدا است، این سازمان همچنین روی آموزش رأی دهندگان در مورد اینکه چطور رأی بدهند و چطور به تلاش‌ها برای سرکوب واکنش نشان بدهند، تأکید و تمرکز دارد. جیمز در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: «بله، ما می‌خواهیم شما بروید و رأی بدهید اما این را هم در نظر داریم که شما را راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواهیم به شما دلیل رأی دادن را بگوییم و اینکه چه کارهایی می‌کنند، آن طرف دیگر نمی‌خواهد شما رأی بدهید.» این ستاره 35 ساله به تنهایی این کمپین را شروع نکرده؛ دیگر ستاره NBA ترائه یانگ، بازیکن تیم آل استار لیگ بسکتبال زنان، اسکایلر دیگینز اسمیت و بازیکن سابق NBA و تحلیلگر حال حاضر ESPN، یالن رز هم او را همراهی کرده‌اند. این گروه همچنین در نظر دارد ورزشکاران و مجری‌ها و تأثیرگذاران فضای مجازی را با خود همراه کند. هدفشان هم این است که رأی دهندگان سیاهپوست نه تنها به دنبال سلبریتی‌ها حرکت کنند بلکه خودشان هم صدایشان را در مورد انتخابات پیش رو به گوش همه برسانند.

جیمز ادامه داد: «به خاطر همه اتفاقاتی که افتاده، مردم بالاخره دارند به ما گوش می‌دهند و این حس برای ما به وجود آمده که می‌توانیم در تصمیم گیری آنها نقش داشته باشیم. اینکه چقدر طول بکشد به خودمان بستگی دارد. نمی‌دانیم اما حس می‌کنیم گوش و توجه عده‌ای را به خودمان جلب کرده‌ایم و الان زمانش رسیده که بالاخره تفاوت را ایجاد کنیم.»

این نخستین بار نیست که جیمز از جایگاه خود برای یک تغییر اجتماعی بهره می‌گیرد. او به دلایل مختلف در این زمینه‌ها فعالیت می‌کند بخصوص در زادگاهش، آکرون، در اوهایو اما این بزرگترین اقدام سیاسی جیمز است که در مهم‌ترین زمان ممکن رخ داده. آمریکا در آبان انتخابات ملی پرجنجالی برگزار می‌کند و نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره آمادگی مردم برای یکی از غیرمعمول‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا وجود دارد. با شیوع ویروس کرونا بسیاری از ایالات با تغییر قوانین به دنبال رأی گیری الکترونیکی سراسری هستند، مقامات انتخابات در ایجاد شرایط لازم برای این تغییرات که در چندین دهه گذشته بی‌سابقه بوده، با کمبود وقت روبه‌رو هستند.

همچنین اظهارات دونالد ترامپ درباره اینکه احتمال دستکاری در آرا وجود دارد، فعالان حوزه انتخابات و حق رأی را درباره سرکوب رأی دهندگان در سراسر کشور دچار نگرانی کرده است. آنها حق دارند، انتخابات مقدماتی جورجیا ثابت کرد هنوز کار زیادی برای آماده‌سازی مردم در پیش است اما جیمز و همکارانش می‌خواهند فراتر از توجه رأی دهندگان به فرآیند رأی گیری، به ورزشکاران انگیزه لازم برای فعالیت سیاسی به طرق مختلف را بدهند. مرگ جورج فلوید به همراه احمد آربری در جورجیای جنوبی و برئونا تیلور در کنتاکی خشم مردم نسبت به خشونت پلیس و نژادپرستی سیستماتیک را بر انگیخته است. فقط در چند هفته قرن‌ها درگیری بر سر نژاد، طبقه و برابری دوباره شکل گرفته و هیچ جنبه‌ای از فرهنگ و جامعه آمریکایی با این تغییر دیالوگ ملی در امان نمانده است و دنیای ورزش در مرکز این تحول است. هفته گذشته لیگ فوتبال آمریکا (NFL) در واکنش به درخواست بازیکنانش از بی‌توجهی نسبت به اعتراضات ورزشکاران سیاهپوست عقب کشید و عذر خواست. اقدامات مشابهی نیز در مسابقات نسکار صورت گرفت. در این میان، نسلی از ورزشکاران متبحر در تکنولوژی به این نتیجه رسیدند که صدایشان در دنیای مجازی می‌تواند به اندازه قدرتشان در زمینه ورزش قدرتمند و تأثیرگذار باشد و می‌توانند از این طریق در ایجاد تحول اجتماعی مفید واقع شوند. صدای سیاسی‌شان هم طنین انداز می‌شود و در زمانی که خیلی از آمریکایی‌ها از رهبران سیاسی‌شان ناامید شده‌اند، شنیدن صدای رهبران مدنی از جامعه ورزشی شاید خوشایند باشد.

جیمز در کمپین جدید خود، درخشش ورزشی‌اش را به فصل جدیدی از فعالیت مدنی تبدیل کرده اما شاید مهم‌تر از تأثیر روی رأی دهندگان، میراث او الهام‌بخشی به نسل جدید ورزشکاران فعال باشد. جیمز شاید از این طریق نه تنها به تقویت انتخابات کشورش بلکه به استحکام دموکراسی کمک شایانی بکند. این بیشتر از یک رأی است، این یک پیروزی است.

منبع: فوربز

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسکتبال رأی دهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد

جندقیان گفت: یکی از گلخانه‌داران مجتمع اعتضادیه شهرستان سمنان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک دستگاه فیلتراسیون برای تصفیه آب خروجی استخر پرورش ماهی شد.

وی گفت: این دستگاه فیلتراسیون که به همت یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شد، می‌تواند تمام مواد زاید و فضولات حاصل از مواد دفعی ماهی را به طور کامل فیلتر کند و آب عاری از مواد زاید را وارد شبکه گلخانه کند.

مدیر جهاد کشاورزی سمنان از رهاسازی بیش از هفت هزار قطعه بچه ماهی کپور معمولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری منابع آبی در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به برخی از مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی از مهم‌ترین مزایای این روش است. آب استخرهای کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند، غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد محصولات کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی