Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن انتقاد از موازی کاری در دستگاه های فرهنگی گفت: با استفاده از ظرفیت ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد مسایل اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد قمی» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 25 خرداد گفت: شهریور سال 86 و در جلسه هیئت دولت بعد از گزارش آقای احمدی نژاد مقام معظم رهبری فرمودند حقیقتا فرهنگ مظلوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد و ادله ای نیز که آورند، این بود که در گزارش رییس جمهور گزارشی از بخش فرهنگ ارایه نشد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: هر دلسوزی که استقبال پرشور نمایندگان مجلس از کمیسیون فرهنگی این مجلس را بیند، می فهمد که فرهنگ مظلوم است. شورای عالی انقلاب فرهنگی 4 ماه است جلسه تشکیل نداده است. شورای عالی فضای مجازی جلسه ای ندارد، سند فرهنگ هنوز تنظیم نشده است، کل بودجه فرهنگ کشور زیر نیم درصد است که این بودجه، بودجه ساخت بیش از 300 کیلومتر بزرگراه است و مظلومیت فرهنگ یک قدم جلوتر همین اندک بودجه دستگاه های فرهنگی با شلختگی و تشتت دستگاه های فرهنگی است که راه به جایی نمی برند.

 

وی با بیان اینکه مسجد سنگر است و قرار است گره ها را باز کند، گفت: یازده دستگاه به عبارتی و 23 دستگاه به عبارت دیگر متولی در مسجد هستند. نمایندگانی که از شهرهای مختلف هستند آیا خبر دارند وضعیت مساجد کشور چگونه است؟

 

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، چندین دستگاه بودجه قرآنی می گیرند، چند درصد از این خواسته رهبری محقق شده است؟

 

وی با اشاره به محتوای فضای مجازی گفت: رهبری در پیوست حکم اول شورای عالی فضای مجازی تاکید کردند هرگونه بالا بردن پهنای باند باید منوط به مجوز شورای عالی فضای مجازی باشد و محتوا را منوط به توسعه زیرساخت ها کردند اما اتفاقی که امروز در فضای مجازی رخ می دهد، جای بسی نگرانی دارد و می بینیم که این فضا از چه خوراکی استفاده می کنند؛ آهنگ فلان خواننده باید 198 میلیون بار ویژه دیده شود.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پهنای باند در یازده ماهه اردیبهشت 98 تا 99 دو و نیم برابر شده است و 60 تا 70 درصد این فضا در اختیار اینستاگرام است که در آن شاعری که با توجه به دلش برای حاج قاسم دکلمه ای سروده است و 200 فالوور دارد، صفحه اش بسته می شود.

 

وی با اشاره به 30 درصد جرایم رایانه ای و 25 درصد مطالب خلاف عفت و انتشار مطالبی در رابطه با قمار و تبلیغات ناهنجار گفت: متاسفانه تقسیم کاری بین ما و وزارت ارشاد انجام شده است که در خیلی جاها ما با هم موازی کاری داریم.

 

وی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات در برخی روستاها و حاشیه شهرها گفت: ما در برخی سکونت گاه های غیر رسمی که شهرداری هیچ نوع خدماتی ارایه نمی دهد، روحانی مستقر داریم؛ طلبه ای با خانواده آنجا می رود و فقط ماهی 950 هزار تومان حقوق دریافت می کند؛ کف حقوق کارگری در این کشور دو میلیون و 500 هزار تومان است. نیروی انتظامی به ما نامه زده است و از حضور روحانی در محل سکونت گاه غیر رسمی تشکر کرده است و تاکید شده است که در یک و نیم سالی که این روحانی در آن محل حضور داشته است، بزه و آسیب اجتماعی کم شده است و گفته اند لزومی نمی بینند کیوسک نیروی انتظامی در آنجا باشد.

 

وی با بیان اینکه ما مسئله امنیتی در یک سکونت گاه غیر رسمی را با حضور یک عنصر فرهنگی خدوم با کمترین پشتیبانی حل کردیم، گفت: ما معتقدیم حل مسایل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی باید با ظرفیت فرهنگ حل شوند. ما بالای 25 هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور داریم، 90 هزار هیئت مذهبی داریم که باید از آنها برای حل این مشکلات کمک بگیریم.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حکایت بخش فرهنگ حکایت آنجایی است که پول خرج می کنیم، یارانه می دهیم، قند و شکر تولید می کنیم و از آن طرف پول برای درمان دیابت می دهیم. بسیاری از مشکلات کشور راه حل فرهنگی دارند، گره های مردم را می توان با فرهنگ حل کرد. ما معتقدیم باید با نگاه فرهنگی بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی کشور را حل کنیم./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون ها کانون های مساجد رییس سازمان تبلیغات اسلامی فضای مجازی شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی