Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک مراکز بهداشتی و درمانی کرونا در کرمان گفت: تا کنون عامل مصونیت زا در خون افرادی که یک مرتبه مبتلا به کرونا شده اند مشاهده نشده است از طرفی شاهد ابتلای مجدد بیماران کرونایی هم نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر افشین اسدی شنبه شب( 24 خرداد ) در برنامه مجازی«مطب در خانه» پیرامون مسائل کرونایی در پاسخ به اولین سؤال مربوط به بیماری کرونا که پرسیده شد آیا علائم حرارت و گرما در گلو و گاهی در قسمت بیرونی شکم نشانه کرونا است؟ گفت: احساس حرارت در گلو ممکن است مربوط به التهاب یا حساسیت در گلو باشد که نظافت آن  با سرم و شستشو با آب نمک و همچنین پرهیز از غذاهای تند و حساسیت زا و نوشیدنی و ادویه های تند کمک کننده است؛ در کنار آن استفاده  از داروهای نرم کننده گلو از جمله تخم شربتی به روند بهبودی گلو و کاهش حرارت کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پزشک مراکز بهداشتی و درمانی کرونا در کرمان در پاسخ سؤال شخصی که پرسید از آنجایی که می گویند وقتی غذا وارد معده می شود اسید معده باعث می شود ویروس از بین برود پس چرا برخی از علائم کرونا گوارشی است؟ و افرادی که مبتلا به این بیماری می شوند آیا مصونیت دائمی دارند؟ تا چه مدت؟ تصریح کرد: فعلاً ابتلایی که از کرونا شاهدیم راه های تنفسی است و باید به آن توجه داشته باشیم و به این هم باید دقت کرد که مسیر تنفسی و گوارش ما از دهان، مری و منطقه نای مشترک است  و ممکن است چیزی در قالب خوراکی باشد اما وارد محدوده تنفسی شود لذا در رعایت ها  و پرهیزهای افراد تفاوت خاصی ایجاد نمی کند؛ در مورد بحث مصونیت هم دو نکته وجود دارد؛ تا کنون عامل مصونیت زا در خون افرادی که یک مرتبه مبتلا به کرونا شده اند مشاهده نشده اما از طرفی شاهد ابتلای مجدد بیماران کرونایی هم نیستیم و در مورد سؤال آخر شما نیاز به وقت داریم تا علم آن را ثابت کند.

 

 

وی در پاسخ به شخصی که پرسید خواهرم از صبح تب کرده و از عصری دچار بدن درد شده ضمن اینکه بی اشتهایی هم دارد آیا ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شده باشد؟ پاسخ داد:  علائمی که بیان کردید ضمن شباهتی که به بیماری های ساده مانند سرماخوردگی دارد امّا در عین حال  شباهت هایی به الگوهای جدید ابتلا در  بیماران کرونایی هم دارد لذا به یکی از مراکز 16 گانه درمانی مراجعه کنید تا تست ها انجام شود.

 

 

شخصی34 ساله  با قند خون 200 پرسید «حدود یک هفته پیش تب و لرز داشتم دو روز بعد خوب شدم آزمایش  crp و آزمایش آنتی بادی منفی بود آیا به کرونا مبتلا شدم» دکتر اسدی پاسخ داد: اگر در آزمایش های شما igm هم اندازه گیری شده و منفی باشد نگران ابتلای قبلی شما به کرونا نیستیم اما تیپ علائمی که گفتید در حالت شدیدترِ آن در کرونا شاهدیم لذا توصیه می کنم ملاحظات فاصله گیری اجتماعی و رفتاری را بیش از پیش به عمل بیاورید و نگران نباشید.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به یکی از کاربران هم که پرسید 3 روز است گرفتگی بینی دارم بدون علائم تب، لرز و آبریزش بینی؛ به نظرتان به کرونا مبتلا شده ام یا خیر؟ پاسخ داد: قطعاً نگران کرونای شما نیستیم اما استنشاق بخار در حمام یا سونای بخار انجام دهید تا سینوس های شما کاملاً باز شوند.

 

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تب، گلودرد، بدن درد و گوش درد دارم آیا از علائم کرونا است؟ گفت: کرونا را در نشانه های شما دور می بینیم به رعایت بهداشت تنفسی، پرهیز از مواد حساسیت زا و مواد محرک، آرامش وفاصله گذاری اجتماعی و مراقبت در ابتلا نشدن به کرونا اهتمام بورزید.

 

 

پزشک مراکز بهداشتی و درمانی کرونا در کرمان در پاسخ به سؤال فردی که پسر 15 ساله او ابتدا دچار سردرد و استفراغ و بعد تب و اسهال شده که با انجام آزمایش، سرولوژی 15 بوده است و علت و درمان را جویا شد؛ تصریح کرد: البته علائم  فرزند شما اگر هیچ علت دیگری نداشته باشد برای ما قابل تأمل است آزمایش سرولوژی هم چون سه گانه است بهتر است بعداً به ما عنوان کنید از کدام آیتم 15 است نهایتاً با توجه به آزمایش سرولوژی وی نسبت به بیمار بودن یا نبودن ایشان پی می بریم و بحث کرونا را به صورت قطعی اظهار نظر نمی کنیم لذا توصیه می کنم در یکی از مراکز  16 گانه تست آزمایشpcr  را انجام دهید.

 

 

فردی توضیح داد چند روزی است بیشتر مردم روستای ما یکی یکی مریض می شوند و علائم آن ها سوزش گلو، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، سردرد و سرفه است و  کمی بعد خوب می شوند اما سرفه باز هم ادامه دارد آیا مربوط به کووید 19 است؟ دکتر اسدی پاسخ داد: علائم  در سنین مختلف در افراد مختلف تفاوت دارد لذا در منطقه شما که علائم مشابه وجود دارد پیشنهاد دارم از یکی دو نفر که علائم شدیدتری دارند تست انجام شود تا نسبت به بحث کرونا برای جمعیت بزرگی اطمینان حاصل کنیم و تدابیر لازم را داشته باشیم.

 

 

وی در پاسخ به شخصی که پرسید از 2 روز پیش دل درد، بدن درد، کم کاری تیروئید، حالت تهوع دارم که با مراجعه به پزشک سرم تجویز کرد و بدن درد و دل درد بهبود یافته اما دوباره بدن دردم شروع شده و آب در دهانم جمع می شود و معمولاً سردی به معده ام نمی سازد و آب زیاد نمی خورم امکان دارد این بیماری کرونا باشد یا به علت کمبود آب بدن است؟ اظهار داشت: در رابطه با کمبود آب البته انسان باید توجه داشته باشد که آب دریافتی تناسبی با فعالیت هایش و دمای محیط داشته باشد اما معمولاً بدن سیستم خود تنظیمی دارد که آب کافی را هشدار و آلارمِ نیاز می دهد، توجه هم داشته باشید آب رسانی از طریق آب، آب میوه ها و غیره انجام شود نگرانی خاصی وجود ندارد مگر اینکه مشکلاتی در بحث کلیه، مشکلاتی در سیستم بدن یا خون وجود داشته باشد؛ اما راجع به بحث دل درد، تهوع و تیروئید هم درست است که شاهد این علائم در بحث ابتلا به کرونا هستیم اما وقتی  در کنار تیروئید و نوع غذاهایی که آن را تشدید می کند قضاوت می کنیم به نظر می رسد نگرانی خاصی نباید داشته باشید.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه  کمی دل درد دارم، کمی احساس تهوع، گاهی هم سرفه دارم احساس خلط در سینه و خلط پشت حلق هم دارم آیا ممکن است کرونا باشد؟ گفت: مجموعه این علائم که به علائم کرونا شباهت دارند اما بیشتر شبیه به سینوزیت مزمن با ترشح پشت حلق است که ممکن است موجب ناراحتی های گوارشی هم برای شما شده باشد لذا اگر بحث سرفه و تنگی نفس تشدید نشد نسبت به پرهیز  از مواد حساسیت زا، دود و بو و گرد و خاک، اجتناب از گیاهان و حیوانات را مورد توجه داشته باشید و غذاهای تند و تیز و سرخ کردنی استفاده نکنید و فست فودها مناسب نیست  آش ها و غذاهای نرم با طعم های ملایم برای شما بهتر است و شستشوی منظمی از حلق و دهان هم داشته باشید.

 

 

وی در پاسخ به شخصی که پرسید من 20 روز پیش در ارتباط با فرد مبتلا به کرونا بودم، از 14 روز قبل علائمی همچون سردرد، بی حالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و کمی تنگی نفس داشتم به پزشک مراجعه نکردم و خود را قرنطینه کردم از امرو کمی حالم بهتر است تا کی باید قرنطینگی را ادامه دهم؟ احتمال مبتلا شدنم به کرونا وجود داد یا خیر؟ بیان کرد: از شرح حال شما بر می آید که دوره ابتلا را پشت سر گذاشته اید دوره 2 هفتگی نقاهت و انتقال را هم پشت سر گذاشتید و در حال حاضر باید به بهبود خود توجه داشته باشید و دقت کنید که ابتلای مجدد در کرونا مردود اعلام نشده است لذا فاصله گذاری اجتماعی داشته باشید و مراقب افراد  مسن، آسیب پذیر و بیمارانی که اطراف تان زندگی می کنند، باشید.

 

 

پزشک مرکز درمانی کرمان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کسی که ایمنی بدنش پایین باشد چه کاری باید انجام دهد؟ گفت: توصیه به تغذیه سالم و پرهیز از موا غذایی ناسالم، خواب کافی و توجه به مسائل روحی و روانی و اعصاب فردی داریم.

 

 

فردی پرسید پسر 17 ساله ام اکثر اوقات دست و پاهایش عرق می کند و دست ها زمانی که گوشی موبایل به دست می گیرد عرق می کند علت چیست؟ دکتر اسدی پاسخ داد: پیشنهاد  می کنم آزمایش خون، کنترل هورمون های ترشحی بدن به ویژه تیروئید را انجام دهید تا با اشراف آن ها نسبت به بیماری گام درمان را برداریم با این حال مسئله نگران کننده ای نیست در بسیاری از افراد خصوصاً در این سن رایج است.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می شود ویروس جدید بدون هیچ علامتی مثل تب، گلودرد و غیره، وجود دارد که فقط منجر به مرگ می شود آیا صحت دارد؟ تصریح کرد: اگر منظورتان ویروس کرونا است که کرونا شکل های ابتلایی متفاوتی دارد اما آنقدر ناگهانی که شما می گوئید ندیدم؛ به هرحال این بیماری علائمی دارد تلاش هایی برای بهبودی افراد مبتلا می شود این تلاش ها در اغلب موارد موفقیت آمیز و در برخی مواقع هم ترکیبی از ضعف بدنی  و شدت بیماری است که متأسفانه منجر به از دست رفتن بیمار می شود لذا  تمرکز در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی باشد.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصونیت ویروس کرونا کرونا پاسخ به سؤالی مبنی پاسخ به سؤال داشته باشید کرونا مبتلا توجه داشته دکتر اسدی بدن درد دل درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت