Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@17:13:47 GMT

توسعه گردشگری در سدهای استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۳۰۸۵

توسعه گردشگری در سدهای استان تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پارسال و پس از تاکید رئیس‌جمهوری مبنی بر توسعه گردشگری در سدها و دریاچه‌های آن، وزارت نیرو و وزارت صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی ماموریت یافتند تا با همکاری یکدیگر این طرح را اجرایی کنند و در نخستین گام فراخوان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سوی شرکت مدیریت توسعه منابع آب و نیروی ایران صادر و مقرر شد اقدام‌های لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهارکرد: بحث توسعه گردشگری روی مخازن سدها از سال گذشته مطرح و قرار بود تا پایان سال، طرح سردشت وارد مرحله مزایده شود.

بهروز مرادی ادامه داد: این طرح به دلیل شیوع بیماری کرونا و لطمه‌هایی که صنعت گردشگری از این بیماری متحمل شد به تعویق افتاد و امید است امسال توسعه گردشگری سدها با به سرانجام رسیدن وضعیت این بیماری دوباره پیگیری شود.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: امسال تلاش می‌شود علاوه بر طرح سردشت، طرح‌های مانند سد داریان، سد گتوند و سد کارون نیز راه اندازی شود تا بخش خصوصی، وارد سرمایه گذاری در این زمینه شده و بتوان از کلیه جوانب سدها استفاده کرد.

بحث توسعه گردشگری در منابع آبی پس از آنکه «حسن روحانی» رئیس جمهوری دستور آن را به وزارت نیرو داد از خردادماه امسال (۱۳۹۸) مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه به عنوان نهاد اصلی متولی منابع آبی کشورمان قرار گرفت و برداشتن گام‌های لازم برای توسعه این موضوع از همان زمان آغاز شد.

برنامه‌ریزی‌ها و تدارک‌های لازم منجر به آن شد تا ۲۷ خردادماه ۹۸ وزارت نیرو با هدف توسعه گردشگری در منابع آبی تفاهمنامه‌ای را با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضا برساند تا بر اساس آن بتوان شرایط را برای حضور گردشگران در منابع آبی به‌خصوص سدها فراهم کرد.

اجرایی شدن تفاهمنامه این امکان را فراهم خواهد کرد تا مردم و گردشگران بتوانند در کنار این منابع از مواهب طبیعی استفاده کنند.

اکنون و در تازه‌ترین اقدام شرکت آب منطقه‌ای تهران برای بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت گردشگری تاسیسات و ابنیه آبی استان تهران و همچنین آشنایی شهروندان با نحوه تامین آب و راهکارهای مدیریت مصرف، تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت‌های گردشگری منعقد کرد.

براساس گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای تهران «سید حسن رضوی» مدیرآب منطقه ای تهران در مراسم امضای تفاهمنامه گفت: سال‌های متمادی در مجموعه وزارت نیرو تلاش بر استفاده از امکانات گردشگری تاسیسات و ابنیه آبی این استان مطرح شد و از طرق مختلفی سعی بر اطلاع رسانی  از این امکانات صورت گرفت، اما نتایج پرباری در این زمینه حاصل نشد.

رضوی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری تحت تاثیر قرار گرفت، اما اکنون شاهد این موضوع هستیم که کشورهای گردش‌پذیر به‌دنبال رفع محدودیت‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در این خصوص بوده و کشور ما نیز برای گردشگری به‌دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی چه در قدمت و چه در سازه‌های قدیمی، از این بحث مستثنا نبوده و از بعد گردشگری، علمی و پژوهشی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای تهران افزود: استان تهران جاذبه‌های گردشگری زیادی در بخش آب دارد و علاوه بر سدهای پنجگانه، از رودخانه‌ها و روددره‌هایی بهره‌مند است، به‌نحوی که شهرداری تهران از دهه‌های گذشته در این امر ورود پیدا کرده و بسیاری از تفرجگاه‌ها را در کنار این روددره‌ها ساخته‌است.

وی اضافه کرد: برگزاری تورهای گردشگری سدها با هدف آموزش و  تشریح چگونگی تامین آب استان تهران تاثیر بسیاری بر نحوه استفاده شهروندان از این مایه حیاتی خواهد داشت و انعقاد این تفاهم‌نامه باب جدیدی در خصوص استفاده موثر از سدها و ابنیه آبی استان خواهد بود.

رضوی برگزاری تورهای بدون اسکان در منابع و تاسیسات آبی تحت اختیار شرکت آب منطقه ای تهران و فراهم کردن بستری مناسب برای ارتقای سطح دانش عمومی، علمی، آموزشی و فرهنگ سازی در راستای حفاظت از منابع آبی استان و مدیریت مصرف منابع آب را موضوع تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی یادآور شد: سدهای تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران دارای رده حفاظتی و حیاتی بوده و تنها تورهای علمی، آموزشی و تفریحی قابل اجراست.

کد خبر 521400 برچسب‌ها سفر - گردشگری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری تهران آب منطقه ای تهران توسعه گردشگری استان تهران وزارت نیرو منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی پتروشیمی‌ها در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: در شرایط خاص شرکور که ما در جنگ اقتصادی هستیم حرکت روبه جلو جای شکر گذاری دارد.

وی ادامه داد: ما در نعمت خدادادی منابع طبیعی را داریم و شکر این نعمت ایجاب می‌کند که از این منابع خوب استفاده کنیم و استفاده از این منابع هیدروکربنیک ایجاد ارزش افزوده از آنهاست. علارقم جنگ اقتصادی وزارت نفت کار‌های بزرگی انجام داده است. در صنعت پتروشیمی نیز این توان وجود دارد و تعداد زیادی از آنها بدون وجود کمک خارجی موفق به انجام کار‌های فنی و توسعه‌ای شده است.

مهدوی تاکید کرد: ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت از کار‌های بزرگ وزارت نفت بود. برای رفع مشکل ناترازی گاز جز سرمایه گذاری برای توسعه میادین گازی و صرفه جویی راهی نبود و برای هر دو قسمت پتروشیمی‌ها اعلام آمادگی کردند. این تفاهم برای توسعه اقتصاد ملی بسیار مهم است و قطعا باعث پیشرفت خواهد شد شعار سال جهش تولید است و این امر الزامات دارد و از مهمترین آنها به ایجاد فضای کسب و کار می‌توان اشاده کرد. بخش خصوصی باید وارد کار شود چرا که خودش نیازمند این کار است و باعث رشد کشور نیز خواهد شد.  

وی ادامه داد: مبادا قرارداد‌ها طوری شود که فردا شورای استان‌ها دستورات خارج از عرفی را برای تغییر روند قرارداد‌ها صادر کنند و از وزیر محترم برای مراقبت از این امر تقاضا دارم. پتروشیمی صنعت پیشران کشور و مزیت کشور است و باید از آن‌ها مراقبت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول