Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت از حساب در کافی‌نت متخلف خبر داد و با اشاره به اینکه متهم دوست متصدی کافی‌نت بود ،گفت: شهروندان در مراجعه به دفاتر خدماتی، مراقب اطلاعات بانکی و هویتی خود باشند.

سرهنگ شاهین حسنوند رییس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: در رابطه با همین موضوع شخصی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد با استعلام حساب بانکی متوجه شدم که طی سه ماه گذشته مبالغ نسبتاً بالایی از حساب بانکی‌ام به صورت غیرمجاز برداشت شده و خواستار رسیدگی دارم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوست متصدی کافی‌نت، عامل سرقت اطلاعات مشتریان بود

وی افزود: مالباخته در ادامه اظهارات خود عنوان داشت برداشت از حساب اینجانب دقیقا از روزی شروع شده که برای پرداخت حق بیمه به یکی از کافی‌نت‌های سطح شهر مراجعه کردم ؛ با ثبت اظهارات دقیق شاکی، پرونده مقدماتی تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه انجام شده بر روی پرونده و با توجه به این موضوع که برداشت از حساب مالباخته پس از مراجعه وی به کافی نت بوده، بعد از تکمیل تحقیقات، مبدا تمامی برداشت‌ها به یک شخص رسید که به سرعت شناسایی شده و هویت وی کشف شد.

سرقت از حساب بانکی مشتریان / دستگیری در خوزستان

سرهنگ حسنوند گفت: با هماهنگی مقام قضایی، متهم به این پلیس احضار شده و تحقیقات از وی آغاز شد. در ادامه متهم در مواجهه با مستندات و ارائه ادله غیر قابل انکار توسط کارشناسان پلیس فتا، صریحاً به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام مسئول با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: متهم در اعترافات خود در مورد شیوه کلاهبرداری خود بیان کرد: چند ماه قبل به دیدن دوستم که متصدی کافی‌نت بود رفتم و با توجه به شلوغی کافی نت، از من خواست جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان به وی کمک کنم. من نیز با سوءاستفاده از این فرصت، اطلاعات حساب مشتریان و همچنین شاکی این پرونده که جهت پرداخت حق بیمه به آن مکان مراجعه کرده بود را ذخیره و از آن روز به بعد از اطلاعات حساب آنها برداشت می‌کردم.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: موضوعی که شهروندان باید به آن دقت کنند این است که برای انجام کارهای خود به دفاتر و موسسات شناخته شده و دارای مجوز معتبر مراجعه کنند. دفاتر خدماتی و موسسات نیز باید برای حفظ امنیت اطلاعات مشتریان خود، استاندارهای امنیتی را رعایت کنند و از سپردن کار به افرادی که صلاحیت انجام کار ندارند پرهیز کنند. اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان برای کلاهبرداران و مجرمین بسیار با اهمیت است زیرا به سادگی می‌توانند از آنها سوء استفاده کرده و کلاهبرداری‌های بسیاری با این مدارک انجام بدهند.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل پرونده متهم به دادسرا جهت سیر مراحل قانونی، به شهروندان هشدار داد: در هنگام مراجعه به سازمان‌ها، ادارات و حتی کسب و کارهای مختلف برای دریافت خدمات، اطلاعات خواسته شده را فقط به متصدی مربوطه ارائه کنید و از دادن هرگونه اطلاعات به افراد ناشناس که با عناوین مختلف به شما نزدیک می‌شوند، خودداری کنید. همچنین در هنگام نیاز به واریز وجه با خودپرداز از بازگو کردن رمز حساب خودداری کرده و خودتان رمز را وارد کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو یارانه دلار بورس کرونا کرونا در جهان رومینا اشرفی پلیس پلیس فتا سرقت بیمه کلاهبرداری اخبار حوادث سرقت مرد دوست حوادث خوزستان خیانتکار اطلاعات محرمانه اخبار خوزستان فیلم عکس قتل مرد جوان دختر ایران فضای مجازی اخبار تهران حوادث تهران پلیس فتا کافی نت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی

فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان مشاعات ساختمانی‌های این شهرستان و کشف ۴ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، امیر وهاب‌زاده اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت از مشاعات ساختمان در شهرستان بندرانزلی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و اقدامات فنی، سارقان این پرونده‌ها و محل اختفاء آنان شناسایی و این افراد طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: سارقان ۲۹، ۳۲ و ۳۵ ساله به چهار فقره سرقت از مشاعات ساختمان اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وهاب‌زاده، رعایت نکردن نکات حفاظتی و ایمنی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان دانست و تصریح کرد: نقش مردم در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس نقش به‌سزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

کد خبر 749177

دیگر خبرها

  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران