Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:09:57 GMT

تاثیر گل و گیاه در بهبود بیماران

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۳۲۷۱

تاثیر گل و گیاه در بهبود بیماران

پژمان آزادی روز یکشنبه به مناسبت روز ملی گل و گیاه به خبرنگار ایرنا گفت: گل ها به بهبود روحیه بیماران و مثبت شدن روحیه شان کمک کرده و به همین لحاظ افرادی که در خانه خود گل دارند، احساس شادی و آرامش بیشتری می­­کنندو از طریق این انرژی مثبت، شانس ابتلا به افسردگی ناشی از استرس کاهش می­­یابد.

وی افزود: داشتن روحیه مثبت، به قرار گرفتن وقایع زندگی در یک چشم انداز گسترده­تری کمک کرده و اثرات منفی ناشی از احساسات منفی را کاهش می­دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساسات مثبت مانند قدردانی­، امید­، همدلی­، شادی­، عشق­، غرور­ و آرامش با گلها مرتبط هستند.

وی اظهار داشت: داشتن حس خوشبختی، آرامش و صمیمیت از فواید ارتباط با گلها و گیاهان است و از طرفی گل ها تأثیرات آنی و بلندمدت بر احساسات، خلق و خوی و حتی حافظه زنان و مردان دارند همانطور که زنانی که گل دریافت می کنند تا چندین روز، از روحیه مثبت بیشتری برخوردار هستند.

گل ها روند درمان بیماران را تسریع می کنند

آزادی گفت: گل ها و گیاهان به دلیل تحریک چشم انداز مثبت، بهبود بیماری را تسریع می­کنند به طوریکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته بر خلق و خوی، ارتباط با گلها و گیاهان، باعث افزایش احساسات مثبت و کاهش استرس ناشی از بیماری می ­شود.

وی اضافه کرد: برای افراد بیمار، فضای سبز تأثیر بسیار مثبتی بر وضعیت روحی و بهبودی آنها دارد زیرا با قرار گرفتن در کنار گلها و گیاهان،  تمرکز افراد بیمار از درد و ناراحتی کاسته می شود ضمن اینکه با حضور گل و گیاه در اتاق، توانایی افراد بیمار برای تحمل درد ناشی از بیماری افزایش پیدا کرده و نیاز آنها به مسکن کاهش می یابد.

رییس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران ادامه داد: هدیه گل به افراد مسن باعث ایجاد روحیه مثبت و بهبود حافظه اپیزودیک (حافظه وقایع روزمره) می­شود؛ گل ها روحیه همه افراد را بالا برده اما تأثیر آنها بر روی افراد سالخورده بسیار شگرف است.  

وی گفت: انسان می تواند ارتباط حسی شدیدی با گلها برقرار ­کند. طبق بررسی های صورت گرفته، فقط دیدن و بوییدن گل باعث بهبود خلق و خوی حدود ۷۰ درصد از خریداران گل می­شود و افراد با دریافت گل، کمتر دچار افسردگی و اضطراب شده و احساس لذت و رضایت بیشتری از زندگی نشان

می ­دهند.

بررسی تاثیر  کرونا بر صنعت گل و گیاه

آزادی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته، افزود: برای بررسی تاثیر کرونا و خسارات وارده برصنعت گل و گیاه، این انجمن اقدام به توزیع فرم های نظرسنجی در شبکه تولیدکنندگان گل کرده است.

وی تصریح کرد:‌هدف از این کار بررسی ابعاد دقیق تاثیر این بیماری بر این صنعت و احراز دقیق خسارت های وارد شده در گل های شاخه بریده و زینتی است زیرا بر اساس بررسی های اولیه این صنعت به  دلیل اینکه به ایام نوروز و آخر سال برخورد، خسارت زیادی دید.

وی گفت: در این ایام خیلی از گل های تولیدی حذف شده و از بین رفتند که خسارت بزرگی را تولیدکنندگان متحمل شدند.

آزادی بیان داشت که تا یک ماه آینده نتایج این نظرسنجی منتشرخواهد شد.

۵۰ هزار نفر در عرصه تولید گل و گیاه زینتی فعال هستند

رییس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران ادامه داد: در کشور ۵۰ هزار نفر در عرصه تولید گل و گیاه زینتی فعالیت می کنند که ۱۰ هزار نفر از آنان تولید کننده هستند و مابقی در عرصه فروش و... فعالیت دارند.

وی گفت: گل های شاخه بریده در سطح ۱۸۰۰ هکتار، درخت و درختچه های زینتی در سطح ۱۹۰۰ هکتار تولید شده و ۴۷۰ هکتار از اراضی نیز به کشت گیاهان فصلی و نشایی اختصاص دارد.

آزادی افزود: سالانه حدود ۱.۵ میلیون شاخه گل شاخه بریده، ۳۰۰ میلیون اصله درخت و درختچه تزیینی و ۵۰۰ میلیون گیاهچه فصلی و نشایی تولید می شود.

سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی دوسالانه گل و گیاهان زینتی ایران بهمن ماه سال جاری در دانشگاه اهواز برگزار خواهدشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان البرز ویروس کرونا استان البرز گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد

رازیانه خواص اعجاب انگیزی دارد، باعث از بین بردن نفخ می‌شود، گوارش را بهبود می‌بخشد، دارای خواص ضد التهابی است و باعث می‌شود که در فصل زمستان بدن‌تان گرم شود.

به گزارش جام جم، می‌توانید دانه رازیانه را داخل سبزیجات مختلف به کار ببرید یا دمنوش آن را بنوشید که نفخ را بعد از غذا از بین می‌برد.

دیگر خبرها

  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی