Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@18:38:31 GMT

پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن گندم در میاندوآب

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۳۳۰۴

پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن گندم در میاندوآب

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از پیش بینی برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: امسال ۲۴ هزار و ۱۶۱ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص یافته است که از این میزان ۱۳ هزار و ۳۷۱ هکتار مربوط به گندم دیم و ۱۰ هزار و ۷۹۰ هکتار مربوط به گندم آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: پیش بینی می شود امسال  بیش از ۵۰ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان میاندوآب برداشت شود.

 وی گفت: بمنظور جلوگیری از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، مراکز خرید گندم موظفند روزانه چک لیست مربوط به گندم تحویلی را به همراه مشخصات کشاورزان تهیه و در اسرع وقت در اختیار بانک کشاورزی قرار دهند تا به موقع منابع نقدینگی مورد نیاز جهت خرید تضمینی گندم تامین شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه خرید گندم تنها از  طریق سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی انجام خواهد شد، اظهار کرد: پنج مرکز خرید شامل:(مراکز روستاهای اسماعیل کندی، گوگ تپه، حاج حسن، سیلوی بادبند چهاربرج و کارخانه آرد طراوت) برای تحویل گندم و مرکز خرید سیمینه واقع در روستای گوگ تپه برای تحویل کلزا در نظر گرفته شده است و خروج گندم از استان ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره غله می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد اما ریالی پرداخت نشد
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/ هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر