Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای مقابله موثر با بیماری آنفلوانزا و کروونا در پاییز امسال، ۳۰۹ تخت دیگر به تجهیزات بیمارستانی در استان افزوده می‌شود.

دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: از مجموع ۳۰۹ تخت بیمارستانی که برای مهر وآبان امسال آماده می‌شود، ۳۶ تخت آی سی یو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سفر هفته گذشته معاون وزیر بهداشت برای ارزیابی وضعیت بیمارستان های استان بود تا اگر کمبودهایی داشته باشیم، رفع شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ تخت آی سی یو در استان وجود دارد و ۸۰ تخت آن مورد استفاده بیماران قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ تخت خالی در استان وجود دارد و ۱۰۰ تخت آی سی یو جدید نیز اضافه خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر شهرهای بوکان، مهاباد، ارومیه، خوی، سلماس و سردشت شهرهای قرمز ما از نظر آلودگی به ویروس کروناست.

دکتر آقازاده افزود: هم اکنون گرفتاری مردم ناشی از عروسی رفتن‌ها، شرکت در مراسم ترحیم و در روزهای آینده بازشدن باشگاه های ورزشی است که مردم باید فاصله‌گذاری را به شدت رعایت کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون بیش از هفت میلیون نفر در کشورهای مختلف دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند و تعداد زیادی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

از این تعداد، حدود ۱۸۰ هزار نفر مربوط به ایران است که البته حدود ۸۰ درصد آنها بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تخت بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حق الزحمه دستیاران پزشک به ۱۵ میلیون تومان
  • خبر خوش برای دانشجویان پزشکی؛ حق‌ الزحمه دستیاران ۱۵ میلیون تومان رسید
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت
  • اهداء ۲ دستگاه اکسیژن ساز به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر سلماس
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی