Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر کانادا خواستار تحقیق درباره برخورد خشن پلیس این کشور با یکی از رهبران قبایل بومی کانادا شد. فیلم این اتفاق به تازگی منتشر شده است.

به گزارش عصرایران، "جاستین ترودو" گفته است که از دیدن این فیلم، شوکه شده است.

این فیلم که توسط پلیس فیلمبرداری و منتشر شده نشان می دهد یک عضو پلیس کانادا به سمت یکی از رهبران قبایل ساکنان اصلی (بومیان) کانادا به نام "آلن آدام" رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او را با خشونت به زمین می اندازد و به صورتش مشت می زند.

آلن آدام رهبر قبیله ساکنان نخستین / بومیان به نام " آتاباسکا چیپوین" است.

نخست وزیر کانادا در دیدار با جمعی از روزنامه نگاران گفت: "همه ما فیلم بی رحمانه بازداشت رهبر آدام را دیدیم و باید به این مسئله، نور بتابیم".

وی افزود: "معتقدم همه افرادی که این فیلم را دیدند؛ سوالات جدی دارند. به همین دلیل خواستار تحقیق مستقل و شفاف برای پاسخ به آنها هستیم".

در این فیلم 12 دقیقه ای که در رسانه های متعدد کانادایی هم منتشر شده؛ شهروند کانادایی به نام آدام (از رهبران ساکنان اصلی/ بومیان) در حال بحث شدید با پلیس است و پلیس نیز در حال بازخواست همسرش درباره پلاک خودرو و پایان یافتن ثبت خودرو بوده است. این حادثه در منطقه آلبرتا (غرب کانادا) روی داده است.

بحث بالا گرفت و همزمان یک عضو دیگر پلیس، به سمت شهروند کانادایی (آدام) آمد. او را به زمین انداخت و با خشونت زیاد، به صورتش مشت زد.

نخست وزیر کانادا اضافه کرد: "می دانیم این حادثه، جداگانه نیست و تعداد بالایی از کانادایی های سیاه پوست یا از ساکنان اصلی (بومیان) احساس می کنند در مقابل پلیس، امن نیستند".

وی افزود: "این قابل پذیرش نیست و به عنوان یک دولت، باید آن را تغییر دهیم".

"آدام" از رهبران ساکنان اصلی (بومیان) کانادا چند روز قبل از این تصاویری از صورت بادکرده و آسیب دیده خود منتشر کرد و گفت در روز 10 مارس از سوی پلیس، کتک خورده است.

نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه گذشته هم اعتراف کرد که نژادپرستی سیستماتیک به همه سازمان های کانادا از جمله پلیس سرایت کرده است.

این فیلم زمانی منتشر می شود که بحث و جدل ها در کانادا درباره نژادپرستی، خشونت پلیس و بدرفتاری با ساکنان اصلی (بومیان) و شهروندان سیاه پوست این کشور به دنبال کشته شدن یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس در شهر میناپولیس آمریکا بالا گرفته است.

در روزهای اخیر، معترضان ضدنژادپرستی در شهرهای آمریکا و اروپا، مجسمه های افراد دارای سابقه نژادپرستی، برده داری و بدرفتای با بومیان (ساکنان اصلی) در آمریکا و آفریقا را سرنگون کرده اند.

نخست وزیر کانادا قبل این هم گفته بود در پلیس این کشور نژادپرستی وجود دارد و باید به سمت اصلاح این وضعیت رفت.

لینک کوتاه: asriran.com/0034hf

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کانادا پلیس نخست وزیر کانادا ساکنان اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به هر بهانه‌ای و در راستای منافع شخصی خود مخالف پایان دادن به جنگ در نوار غزه است امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که طرح پیشنهادی جنبش حماس با خواسته‌های ضروری این رژیم فاصله دارد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: هدف از پیشنهاد دیروز جلوگیری از ورود نیروهای ما به رفح بود، اما این اتفاق نیفتاد.

نتانیاهو با رجزخوانی دوباره و تکرار تهدیدهای توخالی خود، گفت: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

وی در تکاپو برای آرام کردن جبهه داخلی و اعتراضات علیه خود به دلیل تلاش برای ادامه جنگ در راستای منافع شخصی‌اش نیز افزود: ورود ما به رفح گام بسیار مهمی است و ارتش ما برای از بین بردن چهار تیپ حماس در آنجا است.

نتانیاهو همچنین با تکرار توهم نابودی حماس، اضافه کرد: ورود به رفح، ۲ هدف اصلی جنگ را برآورده می‌کند و این اهداف آزادی افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) و از بین بردن حماس است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که دیروز (دوشنبه) جنبش حماس اعلام کرد «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در گفتگوی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داده است.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه
  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • نقشه بی‌رحمانه پدر برای فروش کلیه فرزندش
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد