Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، متن نامه 57 استاد دانشگاه به محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقاي دكتر قاليباف و هيات رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي

با سلام و تحيّات؛

ضمن عرض تبريك و آرزوي مزيد توفيقات در دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي، همانگونه كه مستحضريد شرايط حاكم بر اقتصاد كشور متأثر از انباشت چالش‌ها و ناكارايي‌ها در كنار تحريم هاي ظالمانه و بي اساس ايالات متحده امريكا، به گونه اي است كه بيش از پيش نياز به اتخاذ تصميمات انقلابي برآمده از ديدگاه‌‌هاي كارشناسي با اولويت رفع چالش‌ها و مشكلات اقتصادي مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مهم در پيام رهبر معظم انقلاب به مجلس يازدهم نيز با تاكيد ايشان بر مقوله معيشت مردم، توجه به كاستي‌هاي عدالت و توصيه‌هاي حكيمانه ناظر به ارتقاي نقش مجلس شوراي اسلامي در تراز انقلاب اسلامي به روشني ديده مي‌شود. در كنار اين موضوع، مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب، بر مقوله ورود جوانان به عرصه‌هاي مديريتي و سياستگذاري كشور و بركات فراواني كه اين موضوع براي كشور دارد، اشاره فرمودند تا جايي كه در فرازي از بيانيه گام دوم در دستيابي به عدالت و اهداف انقلاب اسلامي مي‌فرمايند " ... اگر زمام اداره‌ بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان -که بحمدالله کم نیستند- سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءالله."

بررسي تركيب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نشان مي‌دهد كه ورود جوانان به عرصه قانون‌گذاري كشور بيش از پيش محقق شده است. اين موضوع مایه امیدواری است و انتظار می‌رود كه عرصه براي ورود نمايندگان جوان و انقلابي جهت حضور در هيات رئيسه كميسيون‌ها و ساير نهادهاي وابسته به مجلس شوراي اسلامي محقق گردد.

در اين ميان يكي از نهادهاي مهم در مجلس شوراي اسلامي، مركز پژوهش‌های مجلس است كه به عنوان بازوي مشورتي و پژوهشي مجلس شوراي اسلامي در تعيين اولويت‌ها، و همچنين تصميم‌گيري در خصوص طرح‌ها و لوايح و دستوركارهاي نظارتي مي‌تواند نقش بسزايي ايفا نمايد كه در پيام رهبر معظم انقلاب نيز "اهتمام به مركز پژوهش‌های مجلس" مورد تاكيد معظم له قرار گرفته است. همچنين در ديدار با نمايندگان دوره دهم مجلس شوراي اسلامي (30/3/1397) ايشان در خصوص مركز پژوهش‌ها فرمودند :«خوشبختانه مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز خوبی است؛ گزارش‌هایی که بنده از این مرکز پژوهش‌ها دارم، خبرهای خوبی را از آن‌جا به ما منتقل می‌کنند؛ امکان کارشناسی خوبی در آن‌جا متراکم و متمرکز است؛ حدّاکثر استفاده را از آن باید کرد»؛  برهمين اساس انتخاب رئيس اين مركز پژوهشي باتوجه به اولويت‌هاي اقتصادي كشور از بين جوانان انقلابي، مجرّب و اقتصاددان مي‌تواند در پيشبرد اهداف و اولويت‌هاي مجلس يازدهم نقش بسزايي ايفا نمايد.

امضاكنندگان اين نامه با بررسي گزينه‌هاي مختلف تصدّي رياست مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، جناب آقاي دكتر سيداحسان خاندوزي، استاد دانشگاه، را به عنوان يك اقتصاددان جوان و انقلابي كه تجربه‌هاي علمي-دانشگاهی، سياستگذاري و مديريتي موفقي را در عرصه‌هاي مختلف بویژه در مركز پژوهش‌هاي مجلس شورای اسلامی از سال 1385داشته‌اند، به عنوان گزينه رياست مركز ‌پژوهش‌های مجلس جهت هدايت و راهبري امور پژوهشي اين مركز در راستاي تحقق اولويت‌هاي مجلس شوراي اسلامي در دوره يازدهم معرفي مي‌نمايند. انتظار می‌رود این مرکز با افزایش تعامل با نخبگان حوزوی و دانشگاهی و شاخص‌سازی در باب فرمایشات مقام معظم رهبری بویژه در حوزه عدالت، در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی ایفای نقش نماید.

در پايان ذكر اين نكته ضروي است كه اين پيشنهاد به دور از هرگونه اهداف سياسي يا حزبي مطرح شده و صرفاً به عنوان يك پيشنهاد از سوی جامعه دانشگاهي با هدف توفيق مجلس شوراي اسلامي در حل مشكلات مردم ارائه مي‌گردد.

اميد است دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي به عنوان مجلسي در تراز انقلاب اسلامي، در پيشبرد اهداف نظام و خدمت خالصانه به مردم موفق و پيروز گردد.

امضاكنندگان:

حجت الاسلام دکتر محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، دانشیار دانشگاه فردوسی و نماینده مجلس شورای اسلامی 

حجت الاسلام دکتر سیدعباس موسویان، استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

دکتر محمد هادی زاهدی‌وفا، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر سیدمحمدرضا سیدنورانی، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

دکتر احمد شعبانی، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر سید مهدی زریباف، رییس مرکز تحقیقات مدل‌ها و مبانی اقتصاد

دکتر عادل پیغامی، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر مهدی طغیانی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان و نماینده مجلس شورای اسلامی

دکتر روح الله ایزد خواه، مدرس دانشگاه و نماینده مجلس شورای اسلامی

دکتر حسین حسین‌زاده، صاحب نظر حوزه انرژی و نماینده مجلس شورای اسلامی

دکتر میثم لطیفی، رییس و دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق علیه‌‌السلام

دکتر محمد جواد شریف‌زاده، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر علی طوسی، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی

دکتر محمد هادی همایون، رییس و استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر صمد عزیز نژاد، مدیر مالی دیدبان شفافیت و عدالت

دکتر محمد جعفری، رییس پژوهشکده امنیت اقتصادی تدبیر

دکتر شهید شاطری پور، رئیس پژوهشکده حقوق جزا و جرم شناسی پژوهشگاه قوه قضائیه

دکتر بهزاد بابازاده، عضو هیآت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رضوی

دکتر محمد نعمتی عضوهیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر داریوش حسنوند، عضو هیات علمی دانشگاه لرستان

دکتر محمد رضا شکوهی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت

دکتر محمد شیرجیان

دکتر ابوذر گوهری، دانشیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر کمیل قیدرلو، عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر یاسر مرادی، دانشگاه خاتم

دکتر فاضل مریدی، پژوهشکده سیاستگذاری علم و فن‌اوری دانشگاه شریف

دکتر روح الله ابوجعفری، عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فن‌اوری

دکتر اسدالله احمدوند، عضو هیات علمی دانشگاه ایوانکی

دکتر هادی آجیلی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

دکتر وحید ارشدی، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی

دکتر مهدی اخوان، عضو اندیشکده حکمرانی انفال

دکتر علیرضا تمییزی، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور

دکتر حسن حیدری، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس

دکتر حسین دهقان، کارشناس ارشد بانک مرکزی

دکتر داوود رحیمی، عضو هیات علمی دانشگاه شاهد

دکتر محمد جواد رضایی، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد

حسین زندی، پژوهشگر اقتصاد ایران در حوزه نظام پولی

دکتر محمد سلیمانی، عضوهیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

یاسر سلیمانی، معاون پژوهشکده امنیت اقتصادی تدبیر

سعید عبدی، دانشگاه امام حسین علیه‌السلام

دکتر علی اصغر سعدآبادی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی

دکتر علی سعیدی، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه قم

دکتر سعید شوالپور، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت

 دکتر حامد طاهری، دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر علی طاهری فرد، رییس مرکز مطالعات انرژی سبحان

وحید عزیزی، پژوهشگر اقتصادی در حوزه مالیات

دکتر مصطفی علمی مقدم، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور

سید محسن علوی‌منش، پژوهشگر اقتصاد ایران 

دکتر علی قاسمی، کارشناس ارشد بانک مرکزی

دکتر سید مهدی غمامی، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق‌ علیه‌السلام

دکتر محمد کاشیان، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه سمنان

دکتر حمیدرضا مقصودی، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه قم

دکتر مهدی موحدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد

دکتر روح الله مهدوی، معاون تحقیقات کاربردی موسسه سبحان

دکتر سید محمد میرهاشمی، مدیر دپارتمان مدلسازی اقتصادی موسسه سبحان

دکتر مهدی نادری، عضو هیأت علممی دانشگاه شاهد

دکتر ابراهیم ولی پور پاشا، عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی

منبع: الف

کلیدواژه: هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه نماینده مجلس شورای اسلامی عضو هیأت علمی دانشکده عضو هیات علمی دانشگاه مجلس شورای اسلامی پژوهش های مجلس مرکز پژوهش ها دانشگاه شاهد اسلامی دکتر اولویت ها دکتر مهدی دکتر محمد دکتر علی دکتر سید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصا شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار (ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فراز‌های این زیارت را به متن جامعه ببریم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و ... دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحد‌های دانشگاهی قرار بگیرد. 

دکتر طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت. 

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود. 

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد