Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول قهرمانی گفت: ما فرض را بر صحت قرارداد طبری و مشایخ می‌گذاریم؛ این چه قرادادی بوده است که یک کارمند دولت (طبری) بیش از ۸ میلیارد تومان دستمزد گرفته است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سومین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و ۲۱ متهم دیگر امروز (یکشنبه بیست و پنجم خرداد ماه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی بابایی رسیدگی می‌شود.

طبری متهم ردیف اول پرونده با دریافت رشوه از سایر متهمان دست به اقدامات ناصواب بسیاری زده است و در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی نقشی اساسی داشته است.

در جلسه اول رسیدگی به پرونده رسول قهرمانی نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و در جلسه دوم متهم طبری دفاعیات خود را ارائه کرد.

تعدادی از متهمان این پرونده متواری هستند که البته به گفته سخنگوی دستگاه قضا یکی از این متهمان به نام غلامرضا منصوری قاضی سابق اجرای احکام لواسان در رومانی بازداشت شده است.

در ابتدای جلسه، قاضی بابایی رئیس دادگاه ضمن اعلام برگزاری جلسه دادگاه به صورت علنی از متهم طبری خواست در جایگاه حاضر شود.

متهم طبری گفت: مطالب خود را در جلسه قبل گفته‌ام و وکیلم باقی مباحث را بیان می‌کند.

قاضی بابایی گفت: امروز دفاعیات وکیل شما نیز استماع می‌شود، یکی از اتهامات شما در اراضی کلاک، پولشویی از طریق ۴۲ میلیارد ریال به آقای مشایخ برای خرید سهام است، آیا قبول دارید؟

متهم مدعی شد: خیر، قبول ندارم و تکذیب می‌کنم.

قاضی بابایی بیان کرد: این ادعای شماست، چرا که صندوق امانات که اسناد داخل آن بوده باز و صورتجلسه شده و در پرونده موجود است.

متهم طبری مدعی شد: طی ۱۰ سال گذشته وجوهی بین من و مشایخ تبادل شده که مربوط به کار‌های ساخت و ساز است، مشایخ هیچ پرونده‌ای در دادگستری نداشته و ادعایی نیز درباره لواسان ندارد، در مورد وکالت سهام هم بی‌خبرم.

نماینده دادستان در ادامه پاسخ داد: کدام منطق اقتصادی این حجم سهم را به نام شخص دیگری بدون اطلاع وی می‌زند؟!

در ادامه جلسه رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان با اشاره به صحبت‌های متهم در جلسه گذشته گفت: آقای طبری می‌فرماید که قرارداد در صندوق بوده است، اما صندوق شکسته است و برای من جای سوال است که چرا وکیل آقای طبری هم خارج از شئون وکالت صحبت می‌کنند.

قهرمانی ادامه داد: صندوق مسئول دارد و با حضور نماینده بانک صندوق باز می‌شود. اصلا فرض بر داشتن قرارداد، اما آن کدام قرارداد است که یک نفر کارمند دولتی که باید وقتش را در قوه قضاییه بگذراند از سال ۸۳ تا ۸۶ مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد داشته باشد، این مبلغ در آن سال با سود متعارف بانکی هم، هم اکنون نجومی شده است.

وی افزود: دومین رشوه طبری ملک کریمخان و سومین رشوه او واحد اداری سانا است که اکنون متری ۵۰ میلیون تومان است. کدام قرارداد داشته است؟ زمین مشجر لواسان اکنون ۲۰ میلیارد تومان است، کدام قرارداد این مقدار سود داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

درحال تکمیل ....

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسول قهرمانی دادستان نماینده دادستان قاضی بابایی متهم طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد


به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم، علی صالحی؛ دادستان تهران اظهار کرد: متهمان این پرونده با مانور‌های متقلبانه اقدام به اخذ وجوه بدون مجوز در قبال پیش فروش خودرو نموده و با توجه به عدم ایفای تعهدات، ضمن ارتکاب اخلال 6 هزار میلیارد ریالی در نظام اقتصادی کشور، مبالغ هنگفتی تحصیل مال نامشروع، پولشویی و ایراد خسارت به مالباختگان مرتکب شده‌اند.

دادستان تهران افزود: این پرونده 1294 شاکی و 43 متهم دارد و متهمان اصلی که 16 نفر هستند با عناوین اتهامی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخذ وجوه بدون مجوز قانونی (جمعاً به مبلغ 6037 میلیارد و 620 میلیون ریال)، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و پولشویی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

 

وی تصریح کرد: برای 23 نفر از متهمان پرونده که به عنوان واسطه در جذب مشتری نقش داشته و پورسانت دریافت می‌کردند؛ به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع درخواست مجازات شده است، ضمن اینکه دو نفر از متهمان به اتهام پولشویی و دو نفر دیگر به اتهام اختفا و تصاحب صوری اموال متهمان در مرحله تحقیقات قضایی، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

دادستان تهران با تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به جرایم عمده و کلان اخلال گران در نظام اقتصادی کشور؛ اظهار داشت: متهمان این پرونده پس از اخذ وجوه کلان از طریق مانور‌های متقلبانه، گرچه بدواً حدود 2000 خودرو به مشتریان تحویل داده بودند؛ لیکن از اجرای تعهدات خود نسبت به 2754 خودروی باقی مانده سر باز می‌زنند که این موضوع موجب طرح شکایت از سوی مالباختگان و تشکیل پرونده کثیرالشاکی در مرجع قضایی می‌شود، که بلافاصله تحقیقات قضایی آغاز و پرونده با 1294 شاکی و 43 متهم با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراجع نظارتی به منظور پیشگیری از عملکرد اخلال گران اقتصادی و تسریع در توقف اقدامات مجرمانه، مکلفند راجع به گزارش‌های کمیته مبارزه با پولشویی در خصوص معاملات مشکوک، اقدامات به موقع و مؤثر انجام دهند، ضمن اینکه شهروندان هم می‌بایست قبل از افتادن به دام کلاهبرداران، در خصوص قانونی بودن فعالیت‌های شرکت‌های پیش فروش خودرو، تحقیق و بررسی کنند.

دیگر خبرها

  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی