Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از کارشناسان در ادعایی بیان کردند که در خون برخی از مبتلایان به ویروس کرونا, علایم بیماری قند وجود دارد. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ برخی از کارشناسان در بررسی‌های خود متوجه شدند موارد جدیدی از بیماری قند در مبتلایان به ویروس کرونا وجود دارد و این قضیه آنان را نگران کرده است که مبادا ویروس کرونا باعث بیماری قند در مبتلایان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "ایندیپندنت" نوشت, گروهی متشکل از 17 پزشک سرشناس با انتشار نامه‌ای در روز جمعه اعلام کردند که در خون بیمارانی که آزمایش کووید 19 آن‌ها مثبت شده است، موارد جدیدی از علائم بیماری قند را به طور مکرر تشخیص داده‌اند.

البته این پزشکان قبول دارند که هنوز پیوند متقابل این دو پدیده مشخص نشده است!

محققان پیش از این نشان داده بودند که پروتئین "ECE2" نه تنها در شش‌ها بلکه در اندام‌های دخیل در سوخت‌وساز گلوکز، شامل لوزالمعده، کلیه، کبد و روده کوچک، حضور دارد و این همان پروتئینی در بدن انسان است که ظاهراً ویروس کرونا با آن پیوند ایجاد می‌کند.

فرضیه کارشناسان این است که اگر ویروس به این اندام‌ها بچسبد، می‌تواند در برخی موارد، در سوخت وساز گلوکز چندین اختلال عملکردی منجر به ایجاد بیماری قند پدید آورد.

در نامه این کارشناسان به مجله پزشکی "new england" آمده است که موارد جدید بروز بیماری قند در بیماران مبتلا به کووید 19 را در طرحی جهانی به نام "ثبت کووید بیماری ‌قند"، ثبت کرده‌اند.

"فرانچسکو روبینو"، استاد جراحی سوخت و سازی دانشگاه "کینگز کالج لندن" و یکی از سرپرستان طرح مذکور، می‌گوید: «در تلاش هستیم تا بفهمیم چه وضعیتی باعث این مشاهدات شده است.»

طبق شواهد قبلی، ویروس کرونا قادر است وضعیت افراد مبتلا به بیماری قند را بدتر کند و طبق اخبار منتشره، حدود یک‌ چهارم افرادی که بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند، بیماری قند داشته‌اند.

روبینو ادامه داد: «با توجه به آن که مدت زیادی از ابتلای انسان به ویروس جدید کرونا نمی‌گذرد، سازوکار دقیق اثرگذاری این ویروس بر سوخت ‌و ساز گلوکز هنوز نامشخص است و نمی‌دانیم بیماری قندی که پدید می‌آید، دقیقاً نوع 1، نوع 2 یا احتمالاً نوع جدیدی از بیماری قند است یا خیر.»

البته برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که باید در مورد همبسته انگاشتن بیماری قند و کرونا احتیاط کرد.

گزارش| احتمال ردپای ‌حمله بیولوژیکی در شیوع کرونا / مردم رعایت بهداشت ‌و فاصله‌گذاری ‌را فراموش کرده‌اندادعای جدید محققان: ویروس کرونا تهدیدی بر کل سیستم عصبی مبتلایانشیوع کرونا بین کارمندان ناسا مانع پرتاب تلسکوف فضایی «جیمز وب» شد

انتهای پیام/

R1545/P/S2,24/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا بیماری قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟