Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: طبق قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان باید در اختیار همه قرار گیرد اما ما شاهد رشد مدارس لاکچری در برخی مناطق کشور هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی خضریان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت یکی از اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین حقوق شهروندی است که قانون اساسی به آن صحه گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به چند اصل قانون اساسی درباره حق آموزش رایگان برای همه شهروندان، گفت: بر اساس قانون اساسی دولت موظف است همه  امکانات خود را برای آموزش و پرورش رایگان به کار گیرد و مردم از هر قوم و قبیله ای از حقوق مساوی مواجه هستند و نباید تبعیضی در این زمینه وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مقابل در این شرایط شاهد رشد قارچ گونه مدارس لاکچری و غیرانتفاعی خصوصاً در مناطق بالانشین کشور هستیم.

خضریان بیان کرد: کسانی که در مدارس خاص درس می خوانند، معمولا درصد قبولی در دانشگاه شان بیشتر از دیگر افراد است و این مساله رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش نماینده مردم تهران در مجلس مدارس لاکچری قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا در این مراسم سید محمد طباطبایی معاون وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعریف منظومه جدیدی در وزارت آموزش پرورش با عنوان پرورش فراگیر، گفت: در این منظومه سه شعار محوری ایمان، امید و خردورزی و خودباوری و نشاط دنبال می‌شود.
محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تشریح آثار ایشان، هفته معلم را به معلمان مدارس ایرانی مستقر در ترکیه تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا