Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:09:14 GMT

تندیس سپهبد شهید سلیمانی در جیرفت رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۴۲۱۹

تندیس سپهبد شهید سلیمانی در جیرفت رونمایی شد

نعمت‌الله حسین‌زاده شهردار جیرفت شامگاه شنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: با گام‌های استوار مسیر پر افتخار شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک مجاهد خستگی‌ناپذیر و بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی پرورش یافته حقیقی مکتب اسلام و مکتب امام راحل بود.
وی تصریح کرد: رونمایی از تندیس سپهبد شهید سلیمانی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید والامقام و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار جیرفت ادامه داد: این تندیس با ارتفاع ۱۰ متر در میدانی که به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده، نصب شد تا همواره قدردان مردی باشیم که آرامش و در حقیقت جان خود را فدای انقلاب و اسلام کرد.
وی با اشاره به منسجم شدن جبهه مقاومت در یمن، عراق ، سوریه و دیگر کشورهای منطقه تصریح کرد: انسجام و یکپارچگی جبهه مقاومت مرهون تلاش‌های شهید سپهبد سلیمانی است.
شهردار جیرفت با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و گام برداشتن در این مسیر موجب سعادت‌مندی و عزت ایران اسلامی خواهد شد.
وی گفت: ولایت پذیری شهید سلیمانی و اینکه خود را سرباز ولایت می‌دانست و همواره در مسیر ولایت حرکت کردن این شهید والامقام موجب شد تا آن بزرگمرد به امیر و سردار دل‌ها تبدیل شود و این محبوبت را جهانیان در روز تشییع پیکر شهید نظاره کردند.
وی با اشاره به نصب تندیس شهید سپهبد سلیمانی در میدان اصلی شهر جیرفت افزود: شهید حاج‌ قاسم سلیمانی، برای دستیابی به قله‌های پیروزی هم‌زمان با جنگ در عراق و سوریه جهاد گونه حضور یافت و با داعشیان مبارزه کرد و امروز همگان او را نماد مبارزه با تروریسم جهانی می‌شناسند و مردم هر روزه با دیدن این تندیس یاد مجاهدت‌های این شهید بزرگوار خواهند افتاد.
تروریست‌های آمریکایی در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ به صورت ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را به شهادت رساندند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است. 

برچسب‌ها کرمان مدارس شاهد جیرفت قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان مدارس شاهد جیرفت قاسم سلیمانی کرمان مدارس شاهد جیرفت قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک

مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب ساعت 18:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1358 پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح/ رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟