Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد اشتیاقی افزایش ۳۰ درصدی ارزش سهام عدالت را پیش‌بینی کرد و گفت: دارندگان سهام عدالت که سهم خود را تا پایان سال نفروشند، می‌توانند از بازدهی ۳۰ درصدی بهره‌مند شوند.

احمد اشتیاقی کارشناس بازار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره فروش سهام عدالت و تاکید دولت بر فروش ۳۰ درصدی از این سهم گفت: بحث فروش سهام عدالت باید از این جنبه بررسی شود که فروش این سهام برای تامین هزینه‌های جاری افراد یا خانوار‌هایی است که جزو دهک‌های پایین و کم‌درآمد جامعه به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این خانواده‌ها با فروش سهام عدالت می‌توانند بخشی از گرفتاری‌ها و کسری‌های مالی کنونی خود را برطرف کنند.
وی در این‌باره تصریح کرد: فروش سهام عدالت برای دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه، یک فرصت اقتصادی برای جبران بخشی از نیاز‌های روزمره آنهاست. با توجه به قیمت کنونی سهام عدالت که در بازار بورس معامله می‌شود و ارزش ذاتی آن، واقعی است و زیر قیمت بازار نیست، می‌توان گفت ارزش سهام عدالت برای سال جاری تا ۳۰ درصد جای افزایش دارد؛ بنابراین دارندگان سهام عدالت که سهم خود را تا پایان سال نفروشند، می‌توانند از بازدهی ۳۰ درصدی بهره‌مند شوند.
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: متاسفانه به دلیل تورم، قیمت دارایی‌ها در ایران هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد، بنابراین افزایش تورم و بالا رفتن قیمت دارایی‌ها یک قاعده همیشگی و ثابت است. از سوی دیگر تمام سهام‌هایی که مشمول طرح "سهام عدالت" می‌شوند در دو سال گذشته رشد چهار برابری قیمت را تجربه کردند، لذا به قدر کافی رشد داشتند؛ بنابراین توصیه می‌شود فقط کسانی که به‌شدت و به ضرورت به پول این فروش نیاز دارند، آن را بفروشند.
اشتیاقی در توضیح وضعیت قبلی و فعلی بازار سرمایه گفت: اگر ابتدای سال ۹۷ یا ۹۸ درباره رشد سهام عدالت یا سایر سهم‌ها پرسیده می‌شد، بیشتر کارشناسان بر این موضوع تاکید می‌کردند که حتی کسانی که نیازمند نقدینگی هستند، یک سال تحمل کنند تا با صد درصد افزایش نقدینگی دارایی‌های خود را به فروش برسانند، اما در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت سهام جا ماندگی خود را جبران کرده و به قیمت‌های ذاتی خود نزدیک شده‌اند، اگر فردی نیازمند فروش بود بفروشد، در غیر این صورت فروش مطلوب نیست.
وی درباره اینکه فروش سهام عدالت و پس‌انداز آن در بانک به هیچ‌وجه صرفه اقتصادی ندارد، گفت: کسانی که نیاز چندانی به پول فروش سهام عدالت ندارند، اما برای سپرده گذاری بانکی آن را می‌فروشند، دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند، چون یقینا بازدهی سهام عدالت در بازار سرمایه بیش از ۱۵ درصد سود سپرده بانکی است.
کارشناس بازار سرمایه در آخرین توصیه خود به خانوار‌ها گفت: اگر خانواری در شهرستان با فروش سهم سهام عدالت اعضای خانواده می‌تواند کمک هزینه خرید مسکن خود را تامین کنند و صاحب سرپناه شوند فروش برای این منظور، اقتصادی است لذا برای همه دارندگان سهام عدالت نمی‌توان نسخه واحدی پیچید، اما اگر کسی دنبال فروش برای سپرده‌گذاری بانکی است، به این معناست که با دست خود روز به روز ارزش پولش را کم می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروش سهام عدالت سهام عدالت فروش سهام در بورس فروش سهام عدالت بازار سرمایه ۳۰ درصدی ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود