Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:45:34 GMT

۶۰ مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده در بوکان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۵۱۳۳

۶۰ مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده در بوکان پلمب شد

اسماعیل محمدیانی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده شدت گرفته است، افزود: با تشکیل یک تیم‌ نظارتی در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵ تُن مرغ در مراکز عرضه مرغ زنده در بوکان به صورت غیر بهداشتی ذبح می‌شود، افزود: برخی افراد در محله‌های مختلف شهر نسبت به فروش و ذبح مرغ زنده اقدام کرده و علاوه بر آلوده کردن محیط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کند. 

رییس شبکه دامپزشکی بوکان اضافه کرد: روش عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری به ویژه در ایام کرونا در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

"محمدیانی" ادامه داد: در این شهرستان روزانه ۱۰۰ دستگاه ماشین باری اقدام به حمل و انتقال مرغ زنده از مسیرهای فرعی و بیراهه به داخل این شهر می‌کنند که می‌طلبد این مسیرهای مواصلاتی بسته شود.

وی از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌های خام دام غیربهداشتی، مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

وی با اشاره به اهتمام مسوولان این شهرستان نسبت فرهنگ سازی در زمینه استفاده نکردن از گوشت مرغ زنده افزود: در این شهرستان بیش از ۱۲۰ واحد عرضه مرغ زنده وجود دارد که تلاش برای پلمب و حذف این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

یک واحد کشتارگاه مرغ طیور در این شهرستان وجود دارد که علاوه‌بر مرغ مورد نیاز این شهرستان مابقی آن نیز به دیگر شهرستان‌های استان صادر می‌شود.

برچسب‌ها گوشت مرغ بوکان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت مرغ بوکان سازمان دامپزشکی کشور گوشت مرغ بوکان سازمان دامپزشکی کشور عرضه مرغ زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر