Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد نجفی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران انعقاد تفاهم نامه با سپاه در راستای به کارگیری نیروهای بسیجی در ۸۴ ناحیه بحرانی جنگلی سطح استان خبر داد.

وی، عنوان کرد: مناطق بحرانی استان لرستان از لحاظ حریق جنگل‌ها و مراتع به ۸۴ ناحیه تقسیم بندی شده که سهم هر شهرستان بسته به درجه بحرانی بودن مشخص و در هر ناحیه تعداد چهار نفر نیروی بسیجی به کارگیری شده است که بایستی شبانه روز در منطقه مستقر و نسبت به دیده بانی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه این گروه‌ها تجهیزات انفرادی و امکاناتی نظیر «دمنده» و «آتش کوب» را نیز در اختیار دارند، خاطرنشان کرد: گروه‌های دیده بانی بسیج موظفند بلافاصله پس از مشاهده حریق در منطقه استحفاظی خود، ضمن اطلاع رسانی به اداره منابع طبیعی، سپاه و بسیج شهرستان، در منطقه حریق حضور یافته و مقدمات اطفا حریق را تا رسیدن نیروهای کمکی فراهم کنند.

نجفی در ادامه، افزود: در هر ناحیه یک گروه ۲۲ نفره بسیج نیز به صورت آماده باش حضور داشته تا در صورت نیاز در منطقه حضور یابند و چنانچه حریقی اتفاق بیفتد بلافاصله نسبت به اطفا آن وارد عمل خواهند شد.

وی، خطاب به رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها، خواهان برگزاری جلسات با سپاه نواحی شهرستان‌ها برای برنامه ریزی کارهای مقدماتی این تفاهم نامه شد و تصریح کرد: رؤسای منابع طبیعی شهرستان‌ها، ضمن استقرار دیده بان، بایستی به صورت مستمر بر عملکرد آنها نظارت داشته و آموزش نیروهای بسیجی به کار گرفته شده طی جدول زمانبندی به تفکیک هر شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 4949167

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی لرستان آتش سوزی جنگل ها ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام بیرجند گرگان آتش سوزی جنگل ها یاسوج سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر حسن نجفی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها جلب مشارکت، همکاری و همراهی مردم در تصمیم سازی، تصمیم گیری، نظارت و اجرای برنامه‌های حوزه سلامت می‌باشد. وی اظهار داشت: این تفاهم نامه‌ها با حلقه میانی و گروه مردمی قرارگاه تحول اجتماعی، مدرسه تشکیلاتی اسلامی مضمار، انجمن حقوق شهروندی ندای رسای عدالت، شورای مردمی منطقه صفائیه، شرکت فناور آتی سلامت ایساتیس، شورای مردمی محله محمودآباد، قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی، شورای مردمی محله صدرآباد و قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه الله (عج) به امضاء رسید. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به منظور مردمی سازی سلامت، تا کنون با ۱۸ حلقه میانی و گروه‌های مردمی تفاهم نامه منعقد کرده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان