Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال انفجار اوضاع در نوار غزه درپی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تلاش‌ها برای حل و فصل اختلافات با جنبش مقاومت اسلامی حماس را از بین برده و باعث تشدید اوضاع امنیتی در نوار غزه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع گفتند: احتمال انفجار اوضاع در نوار غزه بیشتر از کرانه باختری است. به همین منظور کارشناسان ارتش اسرائیل بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم را در جریان گزارش های خود مبنی بر خطر انفجار اوضاع در نوار غزه، شلیک موشک و ازسرگیری درگیری‌ها در کنار دیوار حائل قرار دادند.

در همین حال، منابعی در دستگاه‌های امنیتی اسرائیل نسبت به فعالیت‌های حماس و جنبش جهاد اسلامی هشدار دادند و تأکید کردند که نیروهای جهاد اسلامی در پاسخ به الحاق عملیات‌هایی را علیه اهداف اسرائیلی انجام خواهند داد.

سایت عبری زبان "واللا" نیز در این باره گزارش داد که فرماندهان امنیتی مختلف اسرائیل سه هفته قبل نشستی را برگزار کردند و با بررسی مسأله مسلح بودن حماس تأکید کردند که حماس همچنان به حفر تونل در نوار غزه ادامه می دهد تا در صورت یورش ارتش اسرائیل از آنها استفاده کند.

این سایت همچنین نوشت که فرمانده منطقه جنوب در ارتش اسرائیل درحال آماده سازی آموزش و هماهنگی با دیگر بازوهای امنیتی این رژیم برای مقابله با هرگونه تشدید احتمالی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری رژيم صهيونيستي انفجار اوضاع نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش جنگی تانک‌های اسرائیل در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری «سما» فلسطین، براساس این گزارش تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی چندین گلوله به سوی ساختمان گذرگاه رفح شلیک کردند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که محله «تل السطان» در غرب رفح نیز توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی بمبارن شده است.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف گذرگاه رفح، کرم ابوسالم، محله های السلام و الجنینه و محله التنور در شرق رفح در جنوب نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار داده است.

تاکنون گزارشی از میزان تلفات این حملات سهمگین منتشر نشده است.

این گزارش ساعاتی پس از آن منتشر می شود که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامۀ عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

در همین حال، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم حمله‌ای ناگهانی را علیه اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند و جزئیات بیشتر در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

این در حالی است که یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه حمله زمینی این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.

وی اضافه کرد: جنبش حماس تاکید کرده است که تهدید به حمله زمینی به رفح، هیچ فشاری براین جنبش اعمال نخواهد کرد و در مذاکرات هیچ تاثیر مثبتی برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، همزمان با تهدیدهای مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه نیز از آغاز کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی شهر رفح به سمت منطقه خانیونس در جنوب نوار غزه خبر داد و با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌ های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

هاگاری اعلام کرد: برای تشویق حرکت تدریجی غیرنظامیان در مناطق مشخصی از پیامک و مکالمات و اطلاعیه هایی استفاده خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل در تنگنای توافق دوحه
  • حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود
  • واکنش حماس به حمله ارتش اسرائیل به رفح
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • تعطیلی گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی خواهد شد
  • آرایش جنگی تانک‌های اسرائیل در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • «نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها