Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز رهاسازی بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی استان، گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی ایلام رهاسازی شده است.

«رضا سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: بـا شـروع فصل گرما و فراهم شـدن شـرایط آب و هوایی مناسب به منظور پرورش انواع ماهیان گرمابی، رهاسازی بچه ماهی در سـطح مزارع پرورش ماهی گرم آبی و اسـتخرهای ۲منظوره کشاورزی در سـطح استان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰  مورد مزرعه پرورش ماهی گرم آبی و اسـتخر ۲ منظوره کشاورزی در اسـتان فعال بوده که در سال ۹۸ تولیدی نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ تن مـاهی داشـته که در سال جاری با هماهنگی های صورت گرفته با مراکز تکثیر در مجموع  یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه انواع بچه مـاهی گرمـابی شامـل کپور معمولی، کپور علفخوار، فیتوفاگ و بیگ هـد رها سازی شده است.

 

سلیمانی تصریح کرد: پیش بینی می شود در پایان فصـل پرورش بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن ماهی گرمابی استحصال و روانه بازار مصرف شود.

 

 وی با اشاره به توسعه مزارع پرورش ماهی در قفس در استان،گفت: پرورش ماهی در قفس از روش های نوین آبزی پروری است که در سال های اخیر و با توجه به محـدودیت های موجود در احـداث مزارع پرورش در خشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

 

سلیمانی بیان کرد: در این روش با استفاده از سازه های فلزی یا پلی اتیلن شناور و ایجاد محیط محصوراقـدام به پرورش انواع ماهیان گرم آبی و سـردآبی در دریاها و دریاچه های پشت سـدها می شود.

 

وی بیان کرد: با انجام مطالعات اجرایی این پروژه در دریاچه سد سـیمره واقع در شهرسـتان بدره در استان ایلام و عملیاتی شدن آن در سال ۹۶ مجوز احداث  قفس به صورت سنتی و نیمه صنعتی به ظرفیت هزار تن به صـیادان بومی منطقه و نیز مجوز طرح صنعتی به سرمایه گذار بومی به ظرفیت ۲ هزار تن توسـط شـیلات اسـتان بـا همکـاری سـایر نهاده های ذیربط صادر شده است.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح پرورش ماهی در قفس پرورش ماهی ماهی مزارع پرورش ماهی بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری