Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@17:43:57 GMT

بحران کرونا و مسئله اعتماد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۵۵۱۶

بحران کرونا و مسئله اعتماد

به گزارش افکارنیوز،

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد  اعتماد مردم ایران به دولت در نحوه مدیریت و اطلاع‌رسانی بحران کرونا، روندی افزایشی دارد. از نیمه دوم اسفندماه تا هفته پیش، رضایت از دولت در این حوزه، طبق برخی نظرسنجی‌ها تا  ۳۰ درصد افزایش یافته است. واکاوی علل این موضوع، نسخه شفابخشی برای اغلب مشکلات امروز کشور به دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک. احتمالا در اوایل اوج‌گیری بحران کرونا در ایران، بسیاری تصور می‌کردند ناکارآمدی دولت – در معنای عام آن – باعث شیوع کووید ۱۹ شده و مبتلایان و کشته‌شدگان، قربانی ضعف عملکرد و بی‌مبالاتی دستگاه‌های اجرایی هستند. با گذشت چند هفته و شیوع این بیماری در اروپا و آمریکا، خط بطلانی بر این فرضیه کشیده شد و قضاوت درستی در مقایسه تطبیقی ایران و جهان به‌دست آمد.

دو. دلیل دوم افزایش رضایت از دولت، طبیعتا ابعاد عملکردی دارد. با گذشت زمان، حوزه سلامت و درمان ما از سطوح عالی تا جزئی آن، کارآمدتر و باتجربه‌تر شده و ظرفیت‌های درمانی، پزشکی توزیع مواد بهداشتی، مسائل روانی و اجتماعی کلان در کشور، بهبود یافت.

سه. اما مهم‌ترین مسئله، همگرایی ملی در این مسئله است. در همان اسفند ماه، بسیاری از کارشناسان به عدم پذیرش سیاست‌های فاصله‌گذاری و قرنطینه از سوی دولت، اعتراض داشتند، اما نهایتا دولت پذیرفت آنچه را که خواسته عموم مطلعین و کارشناسان است اجرا کند. در حقیقت، در مسئله کرونا، همه دریافتند که این پروژه، برنده و بازنده ندارد؛ یا تمام مردم و مسئولین در اثر تحمل فشار و تلفات زیاد جانی و مالی بازنده خواهند بود، یا ملت و دولت با حداقل آسیب، از این مهلکه پیروز بیرون خواهند آمد. منتقدان دولت هم، با حفظ نظارت و دیدبانی بر رویکرد و عملکرد دستگاه‌های مجری، در کنار دولت ایستادند. ممکن است این قدر واضح به نظر نیاید، اما باور کنیم که اقتصاد و سیاست کشور هم همچون سلامت است، یعنی معادلات اقتصادی، توافقات بین‌المللی، سیاست‌های فرهنگی و کنش‌های بزرگ اجتماعی

 یا ۸۳ میلیون برنده دارد یا ۸۳ میلیون بازنده. همدلی، احترام به نظرات کارشناسی و در اولویت گذاشتن منافع ملی، نیاز مبرم امروز است.

مسعود پیرهادی

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا کرونا بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است

بازیکن پیشین تیم فوتبال تراکتور اعتقاد دارد،‌ سرخپوشان تبریزی همیشه در فصل نقل‌وانتقالات بازنده هستند. - اخبار ورزشی -

محمد ایران‌پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تراکتور و اینکه سرخپوشان تبریزی دوباره در راه رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر ناکام ماندند، گفت: تراکتور در این فصل هم نتایج سینوسی داشته و در هفته‌ها هم خوب نتیجه نگرفته است. با تمام مانورهایی که در مورد جذب بازیکن داده می‌شود دوباره باید حرف‌های گذشته‌ام را تکرار کنم و بگویم که تراکتور همیشه در فصل نقل‌وانتقالات بازنده است. این باشگاه هر سال اسکلت اصلی خودش را از دست می‌دهد و همین موضوع بزرگ‌ترین ضربه را به تراکتور می‌زند.

مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!

 

وی در ادامه افزود: من چشم‌داشتی برای حضور در تراکتور ندارم و نمی‌خواهم در این فوتبال فعالیت کنم، ولی معتقدم باشگاه تراکتور نیاز به افراد دلسوز دارد، آنهایی که بتوانند به تراکتور کمک کنند. آقای زنوزی به‌عنوان مالک باشگاه در این سال‌ها خیلی هزینه کرده، ولی این هزینه‌ها هیچ دستاوردی را به همراه نداشته‌ است. وقتی در پایان فصل 15 بازیکن از تراکتور جدا می‌شوند نمی‌توان توقع داشت که در فصل آینده اتفاقات خوبی رخ دهد، چون هر تیمی برای موفقیت نیاز به ثبات دارد.

ایران‌پوریان در مورد بحث‌های چند روز اخیر مبنی بر حضور یحیی گل‌محمدی در تراکتور و اینکه باشگاه به‌صورت موقت حمید مطهری را با صلاحدید گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی انتخاب کرده است، خاطر نشان کرد: به هر حال گل‌محمدی یک مربی پرافتخار و باتجربه است که در سال‌های گذشته هم در تراکتور حضور داشته و می‌تواند گزینه مناسبی برای هدایت این تیم باشد. البته بحث من فراتر از این مسائل است و تراکتور باید برای موفقیت ثبات تیمی داشته باشد. متأسفانه افراد دلسوز در این باشگاه حضور ندارند و همین موضوع به تراکتور ضربه زده است. شما ببینید که در این سال‌ها خیلی از بازیکنان توسط چه افرادی به تراکتور آمده‌اند.

مدافع - هافبک پیشین تیم فوتبال تراکتور همچنین یادآور شد: باشگاه تراکتور باید یک کمیته نقل‌وانتقالاتی قوی داشته باشد، کمیته‌ای که در آن افراد فنی و متخصص حضور داشته باشند تا به‌صورت دقیق روی ورود و خروج بازیکنان نظارت کنند. تراکتور در این مقطع بیشتر از هر چیزی به افراد دلسوز نیاز دارد نه آدم‌هایی که دنبال منافع فردی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد