Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@03:11:10 GMT

همکاری اپل با اپلیکیشن‌های شرط‌بندی دردسرساز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۵۶۲۱

همکاری اپل با اپلیکیشن‌های شرط‌بندی دردسرساز شد

شرکت اپل به دلیل اعتراض کاربران به مسائل حقوقی با تعدادی از اپلیکیشن‌های بازی موجود در فروشگاه مجازی خود مشکل پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تعداد زیادی از کاربران سیستم عامل iOS‌ از شرکت اپل شکایت کردند. این شکایت به دلیل کلاه‌برداری برخی از بازی‌های موجود در اپ استور اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از بازی‌های مخصوص سیستم عامل iOS‌ با وعده‌های جذاب اقدام به سرقت اطلاعاتی و حتی مالی از کاربران می‌کنند.

یکی از شرکت‌هایی که سابقه همکاری‌های مشترک زیادی با اپل دارد این شرکت را متهم به سوء استفاده از پول‌های پرداختی برای خرید اشتراک در بازی‌های مختلف کرده است. برخی از بازی‌های موجود در فروشگاه مجازی اپل برای نمایش کلیه ویژگی‌های خود هزینه‌ای را از کاربران دریافت می‌کنند. در حالت معمول بخش اعظمی از این هزینه باید به سازندگان اپلیکیشن و توسعه‌ دهندگان وب اختصاص یابد ولی اپل با سوء استفاده از موقعیت برنامه‌ نویسان آن‌ها را تحت فشار قرار داده و مبالغ سنگینی را دریافت می‌کند.

اپل بازی‌سازانی که تمایل به عرضه اپلیکیشن‌های خود در اپ استور را دارند با در نظر گرفتن معیارهای خاصی رتبه بندی می‌کند و این رتبه بندی  بر کیفیت و مدت نمایش اپلیکیشن‌ها در اپ استور تاثیر می‌گذارد. به دلیل سیاست‌های سودجویان مدیران اپل تعداد بازی‌های شرط‌بندی در فروشگاه مجازی اپل در ماه‌های اخیر افزایش یافته و همین موضوع مشکلات حقوقی را برای این شرکت به وجود آورده است.

کارشناسان فناوری معتقدند اپل ضمن همکاری با اپلیکیشن‌های شرط‌بندی و سرکوب نرم‌افزارهای مفید جذابیت‌های کاذب برای کاربران ایجاد کرده و سود کلانی را از درآمد این نرم‌افزاها بدست می‌آورد. اقدامات مخرب اپل تنها به همکاری با نرم‌افزاهای شرط‌بندی محدود نشده و در شواهدی وجود دارد که این شرکت اطلاعات برخی از کاربران را نیز به فروش می‌رساند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: اپل اپ استور اپلیکیشن بازی شرط بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گوگل فون یک آپدیت عجیب دریافت می کند که ممکن است برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز باشد. یک نسخه بتا از اپ نشان می دهد این شرکت تصمیم دارد ایموجی های صوتی را بیفزاید که در حقیقت جلوه های صوتی است که کاربران می توانند هنگام تماس تلفنی پخش کنند.

این ایموجی های صوتی در ۶ دسته مختلف دست زدن، خندیدن، گریه کردن، سروصدای جشن گرفتن ، صدای طبل زدن وغیره ارائه می شود. کاربر هنگام تماس تلفنی می تواند یک منو یا پرچم کوچک در پایین نمایشگر مشاهده و از طریق آن به این ایموجی ها دسترسی یابد.

نمی توان ادعا کرد این ویژگی جدید کارآمد است اما به نظر می رسد کاربران آن را پسندیده اند. البته در بلند مدت می توان میزان کارآمدی این ویژگی را مشخص کرد.

یک ارتقای قابل توجه برای این ویژگی افزودن صداهایی آپلود شده توسط خودکاربران، پیام های از پیش ضبط شده و گزینه تبدیل متن به صحبت کرددن است. این امر یک تجربه جالب به نطر می رسد و احتمالا تکامل یابد. با این وجود شرکت از کاربران خواسته تا از ایموجی های صوتی به طور مکرر در تماس با دوستان و آشنایانشان استفاده نکردند.

کد خبر 6094780 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • آتش‌بازی پرسپوليس دردسرساز شد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد