Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن رادفر مجری طرح توسعه گلخانه های کشور در گفت و گو با شبکه خبر در مورد طرح توسعه گلخانه گفت: در سال جهش تولید و به دستور وزیر جهاد کشاورزی طرحی با حضور ۳۲ سازمان جهاد کشاورزی استانی و بانک کشاورزی تهیه کرده ایم تا ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اراضی کم بازده کشور در بخش کشاورزی را به گلخانه تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده برای ساخت گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باید در امسال احداث می شود و یک هزار و ۱۰۰ واحد نیز در نیمه اول سال آینده به بهربرداری می‌رسد.

رادفر بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها ۴۰۰ هکتار از طرح توسعه گلخانه‌ها در بهار امسال به بهربرداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید

بخش کشاورزی بالاترین ظرفیت برای تحقق جهش تولید دارد

وی گفت: احداث گلخانه  بیش از ۶ ماه زمان نیاز دارد و طرح‌هایی که احداث آنها در ۶ ماه دوم سال شروع می‌شود تا پایان امسال به بهربرداری نمی‌رسد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور بیان کرد: احداث ۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار نیازمند یک سال و نیم زمان دارد.

رادفر گفت: استان آذربایجان شرقی با ۲۷۱ هکتار، لرستان، جنوب کرمان، تهران، اصفهان، هرمزگان خوزستان و بوشهر، گلستان و خراسان رضوی استان‌های برتر در احداث گلخانه هستند.

وی با بیان اینکه دو مشکل اساسی در بخش اقتصادی کشور وجود دارد، گفت: کمبود آب شیرین و بیکاری دو مشکل مهم بخش اقتصادی ما هستند.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور درباره استفاده بخش خصوصی در بخش احداث گلخانه، گفت: بدون کمک بخش خصوصی نمی‌توانیم گلخانه احداث کنیم، زیرا ساخت گلخانه هزینه زیادی بین ۳ تا ۱۸ میلیارد تومان در هر هکتار نیاز دارد و لازم است بخش خصوصی در این بخش ورود پیدا کند.

رادفر درباره حمایت‌های دولت از بخش خصوصی در احداث گلخانه بیان کرد: حمایت‌های دولت بیشتر در بخش دانش فنی است در این بخش از معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها کمک گرفتیم در بخش مالی نیز دولت بیشتر به اختصاص تسهیلات به بخش خصوصی کمک کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید بخش خصوصی گلخانه صنعتی طرح توسعه گلخانه احداث گلخانه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با یادآوری اینکه زیرگذر جنوب بزرگراه شهید چمران در سطح منفی یک از عرض این بزرگراه عبور می‌کند، یادآور شد: عملیات احداث سقف این مسیر زیرزمینی با توجه به حجم بالای ترافیک، باید متعاقب ۳ مرحله انحراف ترافیک اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای بخش غربی سقف زیرگذر در زمستان سال گذشته به اتمام رسید، افزود: بلافاصله پس از اعمال انحراف ترافیک و آزادسازی فضا، حفاری شمع‌های بخش میانی آغاز شده است؛ برای اجرای این بخش از سقف زیرگذر ۱۳ حلقه شمع در نظر گرفته شده که هم اکنون حفاری این شمع‌ها ادامه دارد.

به گفته صداقتی ۱۲ حلقه شمع از ۳۰ حلقه شمع در نظرگرفته شده برای احداث شیبراهه غربی زیرگذر اجرا شده و ادامه عملیات اجرایی منوط به رفع موانع و معارضات موجود است. در شیبراهه شرقی نیز اجرای شمع‌ها در حال پیگیری بوده و تاکنون از ۶۵ حلقه شمع ۱۸ حلقه اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه تلاش مجریان پروژه بر اتمام عملیات احداث سقف زیرگذر تا پایان تابستان امسال متمرکز شده است، ابراز امیدواری کرد که زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران طی سال جاری تحویل شهروندان شود.

گفتنی است، پروژه احداث زیرگذر دوربرگردان جنوب بزرگراه شهید چمران در مجاورت بوستان گفتگو، علاوه بر حذف دوربرگردان همسطح و ناایمن موجود و جایگزینی آن با دوربرگردان غیرهمسطح، دسترسی به کوی نصر را از شرق بزرگراه جلال آل احمد و جنوب بزرگراه شهید چمران تسهیل می‌کند.

کد خبر 6092695

دیگر خبرها

  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج