Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: به علت وجود بارش‌های فراوان و افزایش پوشش گیاهی، وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ارسباران محتمل بوده و همه دستگاه‌های مسئول برای اطفای حریق احتمالی در مناطق جنگلی و مراتع آمادگی کامل دارند.

محمدباقر هنربر در حاشیه مانور اطفای حریق در جنگل‌های ارسباران، اظهار کرد: در مجموع دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی  و نیروهای نظامی و انتظامی آمادگی کاملی در مواجهه با بحران‌ها را دارند و ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست نیز زیر نظر فرمانداران ارسباران مدیریت میدانی بحران احتمالی آتش‌سوزی را بر عهده خواهند داشت، امیدواریم که هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از جنگل‌های استان و برگزاری جلسات متعدد در این خصوص، گفت: مشارکت مردم و نقش سمن‌ها، تشکل‌ها و نیز آموزش جوامع محلی از راه‌های مهم جلوگیری و مهار آتش سوزی در جنگل‌ها است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به موضوع پیشگیری و آمادگی به عنوان مهمترین بخش مدیریت بحران، برگزاری مانور و تمرین و آموزش را مناسب‌ترین راهکار و پیشگیری در تمامی حوادث عنوان کرد.

هنربر با بیان اینکه به علت وجود بارش‌های فراوان و افزایش پوشش گیاهی وقوع آتش سوزی محتمل است، افزود: از اسفند ماه سال گذشته اقدامات پیشگیرانه از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و تجهیز امکانات در شهرستان‌ها انجام شده است.

فرماندار خداآفرین نیز با بیان اینکه در مهار آتش سوزی سال گذشته دراین جنگل‌ها در مدت یک هفته و با وجود کمبود امکانات و تجهیزات حرفه‌ای و صعب العبور بودن، کانون‌های اصلی آتش را در سایه همدلی و همکاری و تعامل مردم و مسئولان خاموش کردیم، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع و پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها به‌عنوان سرمایه ملی و ذخایر زیست محیطی اولویت اصلی وسیاستگذاری مدیریت بحران شهرستان است.

علی امیری راد اظهار کرد: انتظار داریم خروجی ونتیجه مانور امسال از لحاظ کمیت وکیفیت نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد و موجب حساسیت زایی در خصوص پیشگیری و مقابله با وقوع آتش سوزی شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران جهت حفظ آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های خدا آفرین، کلیبر، اهر، جلفا، ورزقان و هوراند در مناطق جنگلی خدا آفرین برگزار شد.

جلسه هماهنگی این مانور در روستای کلاله از توابع شهرستان خداآفرین برگزار شد و پس از آن اعضای ستادهای مدیریت بحران شهرستان‌های یادشده به محل برگزاری مانور در مناطق صعب‌العبور جنگل‌های ارسباران عزیمت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جنگل های ارسباران آذربایجان شرقی مدیریت بحران جنگل ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق دارای بارش شدید را تشریح کرد و گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد