Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اگر روی جوانان سرمایه‌گذاری کنیم، هیچ ضرری متوجه ما نخواهد شد اما مشکل فوتبال بخش دولتی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ قاسم پناهگر، پیشکسوت فوتبال کشورمان، در رابطه با حضور بازیکنان خارجی که عملکرد مثبتی در لیگ‌ها نداشتند گفت: از سال 66 که انگلیس در لندن قهرمان جام جهانی شد، تیم‌شان و لیگ‌شان قوی مانده، دلیل آن وجود بازیکنان خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 باتوجه به این که باشگاه‌های با قدمت بالای 100 سال و آکادمی‌های سازمان یافته دارند، استعدادهایشان را پرورش می‌دهند. اما فوتبال آسیا و در واقع فوتبال ملی‌ ما به دلیل حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی لطمه خورده چون با این کارها فرصت را از جوانان‌مان می‌گیرند. اگر قرار است افرادی مانند پیام نیازمند، محمد محبی و ... رشد کنند تا تیم ملی از باشگاه‌ها تغذیه شود، باید جوانان خودشان را نشان دهند. وقتی بازیکن درجه چند خارجی به یک جوان ترجیح داده می‌شود، طبیعتا شایستگی‌ها و استعداد این جوان زیر حجابی که برایش درست کردند، پوشیده می‌ماند. وقتی باشگاه‌ها پول می‌دهند و چنین بازیکنی می‌گیرند، لیگ بی‌کیفیت می‌شود.

او ادامه داد: فوتبال برای ما نیست و یک ورزش وارداتی است، بنابراین ما باید در این زمینه الگو داشته باشیم. آلمان در سال 1998 نتیجه نمی‌گیرد اما در سال 2002، 500 میلیون یورو برای آکادمی‌هایش هزینه و آن‌ها را ملزم به پرورش بازیکن می‌کند و در 2010، 19 بازیکن تیم ملی‌شان از آکادمی‌‌ها آمده بودند. 

پناهگر اضافه کرد: اگر روی جوانان سرمایه‌گذاری کنیم، هیچ ضرری متوجه ما نخواهد شد اما مشکل فوتبال بخش دولتی است. اگر باشگاه‌های ما مانند تمام دنیا خصوصی باشند، مجبور می‌شویم آکادمی داشته باشیم و مدارس فوتبال از بیرون جمع می‌شود و در دل باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. در این صورت باشگاه دیگر نمی‌رود پول بی‌خود برای بازیکنان بی‌کیفیت بدهد، چون دیگر مدیر دولتی ندارد تا بخواهد صندلی‌اش را حفظ کند، دائما خرید می‌کنند و بعد هر مدیری که می‌رود میلیاردها بدهی به جای می‌گذارد. وقتی باشگاه‌ها خودشان باشند، دلسوزی می‌کنند، یعنی دلال نمی‌شوند و تولید هم می‌کنند. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: ما الان تولید بازیکن در باشگاه‌ها نداریم و این بچه‌ها خودجوش هستند. برخی آکادمی‌های خوب مثل سپاهان و تراکتور داریم ولی آن توجه لازم به آن‌ها نمی‌شود، در این شرایط استعدادهایی که پول ندارند می‌سوزند. باید اول تکلیف‌مان با فوتبال‌مان معلوم شود و بعد دنبال مدیر ورزشی باشیم چون ما در این سال‌ها مدیر ورزشی تربیت نکردیم. مدیرانی که می‌آیند از حوزه‌های اقتصادی و جاهای دیگر هستند. حتما هم لازم نیست مدیر یک باشگاه، ورزشی باشد ولی زیرمجموعه‌ آن باید شامل افرادی شود که بتوانند به رشد فوتبال کمک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فوتبال دلال در فوتبال باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، روند استعدادیابی در استان یزد با حضور استعدادیاب‌ها از ۴ ماه پیش آغاز شده و پس از پالایش اولیه ۱۰۰ بازیکن در مرحله اول و ۴۰ بازیکن در مرحله دوم انتخاب شدند و مورد ارزیابی کادرفنی تیم ملی جوانان قرار گرفتند.
۵۰ نفر انتخابی در سراسر کشور به اردوی اولیه ۵۰ نفره تیم ملی جوانان دعوت خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!